Gå til innhold

Trygdeoppgjøret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal samfunnet gjøre med de som anser seg friske 

Anonymkode: c0cf4...b42

Hva med å isteden for å gi sosialhjelp i 7 dager og "glemme" 1 dag også 7 nye dager og kreve nye søknader hele tiden og sende en fra herberge til herberge (som koster 20'000 i måneden++ btw.........), så gi en stønad for, la oss si, 40 år utbetalt 1 gang i måneden, eller 1 gang annenhver uke ? (med fast bolig koster det ikke lenger 20'000 i måneden å på på hotell mer 6-7'000 for et eget trygt sted med forutsigbare rammer). Denne mannen klarer å ta vare på seg selv brukbart dersom han får stønad til de grunnleggende behov, noe fullverdig liv blir det selvsagt ikke.

Resten av hjelpen får en ikke gjort nei det er sant, men bare fordi en ikke kan gi fullstendig hjelp, så skal en istendefor trakasere individet til graven? den kjøper jeg ikke. Fornuften må gjennomskjære byråkratiet, og setter en sosialstønaden høyere så kan det være et brukbart alternativ å gi det i lange stønader til enkelte mennesker som åpenbart ikke er i stand til å ta vare på seg selv men ikke oppfyller trygde krav, som dette

Samfunnet kommer til å spare penger totalt sett på å gi denne mannen en langvarig stønad f.eks langvarig sosialstønad, og individet vil få en mye bedre livskvalitet

Jeg skjønner at folk liker å hetse sosialklienter, og tror at alt blir bra bare en behandler de på bunn ille nok så vil de "slutte å være "late" etc og få seg en jobb, men etter noen år uten bedring så må en innse at hetsing og trakasering resten av livet vil ikke utgjøre en betydelig forskjell. Langtids sosialklienter er sykere enn de uføre, sykere enn de som er for syke til å jobbe. Om folk tror at de uføre blir friske og arbeidsføre, kun av å trakaseres, så la oss gjøre det med de andre også da, hvorfor er det kun greit å trakasere folk som er sykere enn de uføre, fordi de ikke har et "papir" som sier at de er "verdige"? Fordi de er en så liten gruppe at de ikke har noen til å kjempe for seg.

Blir for dumt altså, kutt ut hele dette byråkrati tullet gi en basistønad til de som ikke klarere seg selv og kast nav ansatte på gata istedenfor så kan de finne seg jobb i privat sektor og utføre arbeid til nytte for samfunnet, ikke "arbeid" slik som idag med å håntere dette galskaps byråkratiet

Men, det er min mening, skjønner at det er delte meninger om den saken. :) 

Dere får kose dere med trygden og pensjonene ;) 

Anonymkode: 47ad0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

forumet her har hermet etter kvinneguiden og sensurert bloggen hans, ble byttet ut med XX, snakker john-con (uten bindestrek) hvis du vil sjekke han ut, stakkers fyr håper han får hjelp til slutt

Anonymkode: 47ad0...686

Blir navnet endret til blåbærkratt også?

Anonymkode: 0f2ad...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir navnet endret til blåbærkratt også?

Anonymkode: 0f2ad...268

Vet ikke, la oss se....

1.. Baron blåbærkratt

2.. xx 

😛 

Anonymkode: 47ad0...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du ung ufør? Hva får du brutto i måneden?

Anonymkode: d65f7...498

Nei, ikke ung ufør, bare vanlig ufør, uten noen tillegg. Nå får jeg ca 29000 brutto i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Urettferdighet er ofte overalt man går og står i verden synes jeg. Noen har det kanskje bare litt for enkelt også spesielt når man vet hva en vanlig jobb har å si for et menneskes retning og livsmot så synes jeg de som styrer og steller har det for enkelt. En psykotisk person trenger bedre oppfølging det er soleklart. Kanskje også tilgang på medisiner. Problemet er ofte at man kjenner ofte ikke andres menneskers situasjon fullt ut tror jeg. Her er det mange som ikke gjør god nok jobb høres ut.

Anonymkode: ea287...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...