Gå til innhold

Sol og overvekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er sol og varmt ute. Jeg er overvektig og har masse ødem i kroppen pga medisiner. Er det andre her som har det sånn at dere føler folk snakker om dere pga vekta? Tør ikke gå på stranda, knapt dra ut i det hele tatt. Føler folk kikker, baksnakker og flirer seg i mellom av meg. At jeg blir latterliggjort og sett ned på. Var tynn før.

Anonymkode: ee1fb...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det dessverre med sånne dumme folk. Har du snakket med fastlegen om det? Kanskje du kan få en spesiell behandling. Jeg har 15 kg får mye og føler meg ikke bra med dem. Det bryr meg ikke når folk snakker bak ryggen. Trenger ikke å vare venner med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror folk ser på meg pga vekten ja, håper de ser jeg har gått ned da. Har gått ned 23 kilo da men enda har jeg bilringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Betti 11 skrev:

Sånn er det dessverre med sånne dumme folk. Har du snakket med fastlegen om det? Kanskje du kan få en spesiell behandling. Jeg har 15 kg får mye og føler meg ikke bra med dem. Det bryr meg ikke når folk snakker bak ryggen. Trenger ikke å vare venner med de.

Skal til legen neste uke. Skal spør om det. Overvektskurs eller noe. Mistrives med meg selv. Ja det er så mange sånne folk...

Anonymkode: ee1fb...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg er så dårlig for tida, at jeg spiser svart lite. De ville vare fint å gå ned et par kilo. Jeg ser ikke vekten. Jeg ser den menneske, så her jeg ingen problem med overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal til legen neste uke. Skal spør om det. Overvektskurs eller noe. Mistrives med meg selv. Ja det er så mange sånne folk...

Anonymkode: ee1fb...321

Det er en godt sjanse, lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Tror folk ser på meg pga vekten ja, håper de ser jeg har gått ned da. Har gått ned 23 kilo da men enda har jeg bilringer. 

Det er jo utrolig bra gjort at du har klart å gå ned så mye, all ros til deg!😊selvbildet får gjennomgå i disse dager ja...vondt det😔

Anonymkode: ee1fb...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Betti 11 skrev:

Ja det er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg er så dårlig for tida, at jeg spiser svart lite. De ville vare fint å gå ned et par kilo. Jeg ser ikke vekten. Jeg ser den menneske, så her jeg ingen problem med overvektige.

Har ingen problem med det skulle bare mangle, hvor teit er det ikke å dømme folk etter utseende. Håper du får det bedre snart..fælt å være så dårlig at man ikke klarer å spise en gang😔

Anonymkode: ee1fb...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Betti 11 skrev:

Det er en godt sjanse, lykke til !

Takk for det☺og samme til deg, ønsker deg god bedring😊

Anonymkode: ee1fb...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mine år som overvektig så har jeg blitt ertet 1 gang. Det var noen drittunger som sang "han som går foran er glad i mat" også lo de. Selvtilliten blir jo ikke på top av det. Men det har hendt en gang, på 10 år.

Anonymkode: 8eed0...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt en periode i livet mitt der jeg hadde noen kilo for mye. Det plaget ikke meg at jeg så tykkere ut, men det at alt jeg skulle gjøre var mye tyngre. Bare det å ta på seg skoene ble mer slitsomt og mange andre slike små ting som hadde vært enkelt før ble mye tyngre. 

Har aldri sett ned på de som er overvektige, men det forundrer meg at veldig mange ikke gjør noe med det for å få en enklere og sunnere hverdag, for jeg har sett hvor mye tyngre alt blir med noen kilo for mye på kroppen. Med dette mener jeg ikke at dere ikke prøver å gjøre noe for å gå i vekt. 

Anonymkode: 54c1c...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo utrolig bra gjort at du har klart å gå ned så mye, all ros til deg!😊selvbildet får gjennomgå i disse dager ja...vondt det😔

Anonymkode: ee1fb...321

Ja perfekte kropper er jo inn. Men takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Betti 11 skrev:

Ja det er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg er så dårlig for tida, at jeg spiser svart lite. De ville vare fint å gå ned et par kilo. Jeg ser ikke vekten. Jeg ser den menneske, så her jeg ingen problem med overvektige.

Jeg syns overvektige folk er flotte, er glad når jeg ser dem jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg syns overvektige folk er flotte, er glad når jeg ser dem jeg :) 

Stemmer de👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med dette mener jeg ikke at dere ikke prøver å gjøre noe for å gå i vekt. 

Hvordan vet du hvem av de overvektige som prøver å gjøre noe og hvem som gir f?

Anonymkode: 15de5...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du hvem av de overvektige som prøver å gjøre noe og hvem som gir f?

Anonymkode: 15de5...812

Vet bare om dem jeg kjenner, noen gjøre en innsats og klarer det, noen gjør en innsats uten å lykkes og andre bryr seg ikke. 

Anonymkode: 54c1c...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Man må vel bare prøve å kose seg som best en kan. Alle har rett på å gå i sola og på stranda. Hvis noen glaner eller fniser, kan en aldri vite hva de ser på eller fniser av. De fleste er mest opptatt av seg selv, og de fleste har noe de er misførnøyd med. En vet jo aldri hva som rører seg i hodet på andre, eller hva slags sorger eller problemer de bærer på. Hvis noen bilringer og flesk er det største problemet en har, så har en det vel ikke så aller verst.

Jeg kan nok selv se både en og to ganger på noen som er svært tynne, eller svært tjukke, eller har en fin kjole, flott hår eller fine sko. Tar en titt, og tenker ikke mer på den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg var ganske tjukk for mange år siden og gikk aldri på stranda der jeg kjente de fleste. Jeg hadde selv overhørt naboer og andre som kommenterte kroppen til folk de hadde sett på stranda, enten det var overvekt, hudfarge eller åreknuter eller hva det nå måtte være de gadd å henge seg opp i. Men der jeg ikke kjente folk var det helt greit. Det krydde jo av andre bleikfeite damer der, og jeg regner ikke med at det var noen grunn til å diskutere meg mer enn alle de andre, og uansett kjente jeg jo ikke de som var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at det ofte er de overvektige som ser ned på hverandre. Jeg er ikke overvektig men ser ikke ned på eller ler av andre av den grunn.

 

Anonymkode: 891d7...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 31.5.2018 den 12.05, AnonymBruker skrev:

Det er sol og varmt ute. Jeg er overvektig og har masse ødem i kroppen pga medisiner. Er det andre her som har det sånn at dere føler folk snakker om dere pga vekta? Tør ikke gå på stranda, knapt dra ut i det hele tatt. Føler folk kikker, baksnakker og flirer seg i mellom av meg. At jeg blir latterliggjort og sett ned på. Var tynn før.

Anonymkode: ee1fb...321

den eneste som latterliggjør meg og min ekstreme 34 bmi fedme på 112 kr er mamma. hun gjør det sporadisk både når vi er alene og også i sosialiteten. jeg er fornøyd med at jeg ikke øker i vekta og at jeg er fysisk frisk. jeg går forøvrig aldr i bikini mer. jeg blir slått ut av varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...