Gå til innhold

Selvmordstanker.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
35 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Hei Stjernestøv! Jeg har fulgt deg i noen år nå - du minner så veldig om min kjære søster :). Jeg kan ikke huske å ha oppfattet deg som friskere enn det du virker til å være nå for tida. Det virker som om du får riktige medisiner, og har fått tilbake bakkekontakten.

Håper du kan finne glede med å fotografere. Foto Knutsen har fine og enkle nettsider. Hvis det blir vanskelig med bilder fra mobilen, kan du kanskje spandere på deg et fotoapparat? Det trenger ikke koste mye, og er en kjempefin hobby. Kanskje du kan bruke det som motivasjon til å komme det litt ut i naturen også? Det er jo så mange fine blomster, sommerfugler og annet som er fint å ta bilder av. Kanskje du kan lage et insekt-hotell til å ha i hagen (google det) og følge med på om noen flytter inn? Følge med i fuglekasser? Alt dette er små ting som kan gi stor glede :)

Har du forresten førerkort? Hvis ikke, så er det en ting som er veldig fint å ha + at det krever at du konsentrerer deg om noe veldig håndfast.  Ønsker deg all mulig lykke til!

(Søsteren min som du minner om, har også vært så opptatt av alt mulig åndelig og overnaturlig. Nå har hun kommet helt ned på jorda igjen, har fått igjen normal energi og rydder i klær, skuffer og skap. Hun har blitt et "nytt menneske" selv om det har vært en hard prossess. Hun har også fått seg en liten jobb i en blomsterbutikk, hvor hun får brukt sine kreative evner. Det har tatt tid, og mye har vært vanskelig, men det er altså håp for alle. Også for Stjernestøv :). Jeg kjenner at jeg er ganske glad i deg.)

Tusen takk for det :) 

Jeg vil begynne å ta bilder nå, bare synd det ikke er en plass å få levert inn minnebrikke...det pc styret blir litt komplisert og tar lang tid. Har førerkort, men lenge siden jeg har kjørt...men har lyst å kjøre. Godt det er håp for meg da ;) Tusen takk igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
37 minutter siden, Betti 11 skrev:

Sender deg en stor klem. Det er ikke bra å føle sånn. Å gjøre noe nytt er en god idé. Håper du har det fint snart.

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Prøvde det, fikk det ikke til og det er maaange bilder. Hadde vært lettere å bare sendt den inn, men vet ikke om det går. Fikk bestilt noen bilder jeg har på pcen, måtte ta inn et og et bilde. Tungvidt. 

Ja man skal gjerne velge ut de bildene man synes er fine. Jeg tar veldig mange bilder så jeg kan ikke fremkalle alle. 
 

Det fine med å legge inn bildene på pc slik at du får sett de på større skjerm, da kan du også luke ut de bildene som er uklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, Fionys skrev:

Ja man skal gjerne velge ut de bildene man synes er fine. Jeg tar veldig mange bilder så jeg kan ikke fremkalle alle. 
 

Det fine med å legge inn bildene på pc slik at du får sett de på større skjerm, da kan du også luke ut de bildene som er uklare.

Har jo for flere år tilbake, har samlet seg opp. Får få hjelp til å få dem inn på pc da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har du førerkort så kan du begynne å øvelseskjøre med mannen din- Finn noen veier som er øde nok, tidspunkter sent på kveld når det er lite folk. Så får du en mye større frihet, og føler deg mer med i alt tror jeg. Det er en veldig stor følelsesmessig frihet i det å kunne kjøre bil, la det bli et nytt prosjekt nå i sommer. 

Anonymkode: 873f8...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har jo for flere år tilbake, har samlet seg opp. Får få hjelp til å få dem inn på pc da. 

Få noen til å vise deg hvordan du gjør det slik at du kan det neste gang. Anbefaler deg å ta et år av gangen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, Fionys skrev:

Få noen til å vise deg hvordan du gjør det slik at du kan det neste gang. Anbefaler deg å ta et år av gangen da :)

Ja. Og trenger sikker ikke fremkalle alle bildene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (slik jeg kjenner deg) dette er selvmordstvangstanker som bunner ut i at du er redd for å dø. Det er i såfall noe vesentlig annet enn selvmordstanker.

 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror (slik jeg kjenner deg) dette er selvmordstvangstanker som bunner ut i at du er redd for å dø. Det er i såfall noe vesentlig annet enn selvmordstanker.

 

Ok. Mulig det er tvangstanker, har jo hatt plenti av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Bare tenker var det virkelig sykdom alt jeg trodde på? Det er så rart,føler det er noe galt med meg. Jeg er jo ikke meg lenger. Det må ha med dosen å gjøre. Sist tok jeg jo 74 mg og når tar jeg 111mg. Det hadde mye å si det. Sykepleieren sa det var forskjell på å føle seg sliten og være syk. Men jeg føler meg syk. Men er vel ikke åndelig/psykotisk. Det er så vanskelig. Og jeg ringte dagsenteret fredag...var så utrolig dårlig. Jeg sa"jeg hører inke ånder lenger". "Flott" sa han. Men er det det? Det har både negative og positive sider. Har hørt mye musikk i dag ,det hjelper litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har jeg innbillt meg en hel virkelighet? Syns ikke det har vært helt som dette før selv om jeg har tatt medisiner. Hva er det med latuda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg mener var det virkelig en del av en psykose? Så dere på meg som psykotisk? Det er vanskelig å forholde seg til det. Det var så virkelig for meg...min verden. Og nå er den borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg mener var det virkelig en del av en psykose? Så dere på meg som psykotisk? Det er vanskelig å forholde seg til det. Det var så virkelig for meg...min verden. Og nå er den borte. 

Jeg må vel egentlig bare si: Velkommen til den samme verden som vi andre lever i. Håper du klarer å sette pris på den etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
30 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg må vel egentlig bare si: Velkommen til den samme verden som vi andre lever i. Håper du klarer å sette pris på den etterhvert 

Får håpe det da,men vet ikke om jeg klarer det. Og jeg pleier jo å slutte på medisiner...Men skal prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
20 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hva er med tegne? Det har en beroligende effekt.

Ja kan prøve å tegne, se om jeg får det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg mener var det virkelig en del av en psykose? Så dere på meg som psykotisk?

Ja.

1 time siden, stjernestøv skrev:

Det er vanskelig å forholde seg til det. Det var så virkelig for meg...min verden. Og nå er den borte. 

Sånn er den virkelige verden for oss andre.

Anonymkode: 31f21...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Får håpe det da,men vet ikke om jeg klarer det. Og jeg pleier jo å slutte på medisiner.. 

Har du ikke lært nå at det ikke går?

Anonymkode: 31f21...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey gi ikke opp. Denne verden kan vare bra. Det fins så mye man kan gjøre. Gi deg tid for å venne deg med denne verden. Jeg har også en tro på ånder gud og djevelen men det er en annen verden. Vi er her og de er der og du er her. Kutter ikke medisinen da blir du dårliger. Jeg har en intrykk at du klarer deg god og denne fasen klarer du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke lært nå at det ikke går?

Anonymkode: 31f21...9ca

Jo må vel en gang lære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...