Gå til innhold

Bør jeg fortelle NAV om overgrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært sykemeldt en stund pga psykiske problemer som oppsto pga overgrep i barndommen. NAV vet kun diagnose, ikke hva som har skjedd. Opplever å ikke bli tatt på alvor. Har virkelig store problemer med PTSD. Er redd for å ikke få hjelp lenge nok. Bør jeg fortelle NAV detaljer for å få de til å forstå, eller driter de bare i det. Tipper mange av de NAVansatte også ville slitt om de ble voldtatt i rumpa av sin egen far. Vil i utgpkt at så få som mulig skal vite noe, men føler meg pressa til å forklare alvoret i ting, når jeg ikke blir tatt ordentlig alvorlig 😕

Anonymkode: 4fe60...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sykemeldt en stund pga psykiske problemer som oppsto pga overgrep i barndommen. NAV vet kun diagnose, ikke hva som har skjedd. Opplever å ikke bli tatt på alvor. Har virkelig store problemer med PTSD. Er redd for å ikke få hjelp lenge nok. Bør jeg fortelle NAV detaljer for å få de til å forstå, eller driter de bare i det. Tipper mange av de NAVansatte også ville slitt om de ble voldtatt i rumpa av sin egen far. Vil i utgpkt at så få som mulig skal vite noe, men føler meg pressa til å forklare alvoret i ting, når jeg ikke blir tatt ordentlig alvorlig 😕

Anonymkode: 4fe60...e72

Du kan fortelle om du ønsker det, jo mer info de har desto bedre, men få også med hva du savner og hvorfor du ikke føler du blir tatt på alvor (fordi det er det som er det viktige her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sykemeldt en stund pga psykiske problemer som oppsto pga overgrep i barndommen. NAV vet kun diagnose, ikke hva som har skjedd. Opplever å ikke bli tatt på alvor. Har virkelig store problemer med PTSD. Er redd for å ikke få hjelp lenge nok. Bør jeg fortelle NAV detaljer for å få de til å forstå, eller driter de bare i det. Tipper mange av de NAVansatte også ville slitt om de ble voldtatt i rumpa av sin egen far. Vil i utgpkt at så få som mulig skal vite noe, men føler meg pressa til å forklare alvoret i ting, når jeg ikke blir tatt ordentlig alvorlig 😕

Anonymkode: 4fe60...e72

Ta det opp med fastlegen, og la h*n ta det opp med NAV.

Anonymkode: 0d3b9...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg tror at jo nærmere i tid eller jo tidligere man klarer å reagere på noe man er blitt utsatt for jo større sannsynlighet har man for å få hjelp og kanskje  men-erstatning for hva man har vært utsatt for.

Men også i dag ennå 2018 tror jeg det er en veldig tung vei å gå uansett politisk styre og forvaltning så langt.

Anonymkode: 12529...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 14.22, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sykemeldt en stund pga psykiske problemer som oppsto pga overgrep i barndommen. NAV vet kun diagnose, ikke hva som har skjedd. Opplever å ikke bli tatt på alvor. Har virkelig store problemer med PTSD. Er redd for å ikke få hjelp lenge nok. Bør jeg fortelle NAV detaljer for å få de til å forstå, eller driter de bare i det. Tipper mange av de NAVansatte også ville slitt om de ble voldtatt i rumpa av sin egen far. Vil i utgpkt at så få som mulig skal vite noe, men føler meg pressa til å forklare alvoret i ting, når jeg ikke blir tatt ordentlig alvorlig 😕

Anonymkode: 4fe60...e72

Hvis du har en saksbehandler på NAV er det helt greit å fortelle det. De har taushetsplikt og det trenger ikke stå i noen åpen rapport. Jeg har opplevd incest og nevnte det uten å gå i detalj. Det gir en større forståelse for hvorfor du sliter.  Etter hvert hadde jeg min psykiater med på møtene med NAV og han talte min sak slik at jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Først da jeg hadde fagfolk med meg i møte med saksbehandler ble det fortgang i ting. Det legen eller psykolog/ psykiater sier veier mye tyngre enn det klienten sier. 

Anonymkode: be86c...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...