Gå til innhold

Bro"hopper" rettssaken.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty
1 time siden, Betti 11 skrev:

Er en forvaring får hele livet? Eller er det begrenset?

Det varierer. Breivik slipper nok ikke ut, mens andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
2 timer siden, Betti 11 skrev:

Er en forvaring får hele livet? Eller er det begrenset?

Det er først en tilmålt tid, og så må det eventuelt forlenges med 5 år om gangen så lenge hun regnes som farlig. I teorien kan det være livet ut, men jeg blir overrasket om det blir så mye som 20 år. Hun er ung at og kan forandre seg mye på 10 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gargamel skrev:

Det er først en tilmålt tid, og så må det eventuelt forlenges med 5 år om gangen så lenge hun regnes som farlig. I teorien kan det være livet ut, men jeg blir overrasket om det blir så mye som 20 år. Hun er ung at og kan forandre seg mye på 10 år. 

20 år? Det er veldig streng, men jeg har lite peiling på det. Så vi få se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, Betti 11 skrev:

20 år? Det er veldig streng, men jeg har lite peiling på det. Så vi få se.

Nei, jeg har ikke peiling på hva hun kam forvente. Jeg tror ikke hun sitter inne så lenge som 20 år selv med forvaring. Det er et sjokkerende drap, men de fleste drap er sjokkerende. Hun er ikke verre enn menn som dreper kona eller ungdom stikker ned folk på byen, men hun er ikke bedre heller. 

Det som er mest sjokkerende er at man ikke forventer sånt av en intelligent og svært ung jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Verre og verre. Jeg tenker at folk som dreper i sterk affekt eller rusframkalt paranoia har større forbedringspotensial enn folk som dreper fordi de har et oppmerksomhetsproblem eller hva det nå er, og attpåtil ikke viser anger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Kjenner en som begikk drap og satt inne og er ute igjen og er en god samfunnsborger og en god samboer og stefar til min venninnes barn men henne mangler jeg dessverre troen på av en eller annen grunn, håper jeg tar feil

Endret av elina777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Betti 11 skrev:

Er en forvaring får hele livet? Eller er det begrenset?

Det kan bli for hele livet, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg synes aktors påstand er alt for lav. Hun har tross alt drept en uskyldig ung jente. Det er ett hån mot rettsfølelsen til den dødes foreldre, og venner. 11 år for å drepe noen pga utagering, dette er alt for mildt. Hun burde fått maksimal straff. Håper dommeren går over aktors påstand, det hender det skjer.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Aktor har lagt ned påstand om 11 års fengsel. Ikke forvaring.

Da er hun ute etter 5-6 år. Alt for mild straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, heisenberg skrev:

Da er hun ute etter 5-6 år. Alt for mild straff.

Lat som at du medvirker til å importere et stoff som er mindre farlig enn alkohol. 26 år (livstid for en så gammel mann)

Drep en uskyldig jente og forsøk drepe en annen, og trolig gjenta forsøkene når du slipper ut: 5-6 år

 

Norge er et land fylt med nisser.

Anonymkode: c60bb...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gargamel skrev:

Nei, jeg har ikke peiling på hva hun kam forvente. Jeg tror ikke hun sitter inne så lenge som 20 år selv med forvaring. Det er et sjokkerende drap, men de fleste drap er sjokkerende. Hun er ikke verre enn menn som dreper kona eller ungdom stikker ned folk på byen, men hun er ikke bedre heller. 

Det som er mest sjokkerende er at man ikke forventer sånt av en intelligent og svært ung jente. 

Ja det skjokkerer meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om der husker «russedrapet» som var for noen få år siden. En russ drepte sin kamerat på en helt syk måte og hadde planer om å brenne ned skolen etterpå. Jeg leter men finner ikke hva dommen ble men aktor ba iallefall om forvaring. Jeg tror dommen ble 14 år og forvaring. Drapsmannen har flere trekk av det samme som jenta på broen. 

Anonymkode: 6c42b...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...