Gå til innhold

Er såå flau .


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
16 minutter siden, Kayia skrev:

Hvor har du det fra at jeg har laget et bilde av deg ut fra det jeg svarer? Jeg mener bare at det ikke er lurt av deg å bruke energi på følelsene dine nå, men heller bruke energi på å få den hjelpen du kjenner du trenger.

Det er bare tull at du må gå til fastlege for å få psykolog. Jeg har selv gått til psykolog uten henvisning. Man må imidlertid betale for timen selv. 

Ikke så vanskelig å lese mellom linjene egentlig. Får utbetalt 15000 pr mnd. Ja jeg kan godt betale en psykolog men som sagt ble jeg etter samtalen med legen usikker på om jeg egentlig trenger det. Føler egentlig ikke at du leser det jeg skriver. Kan vi ikke bare si det slik at du har rett men jeg er for motløs og deprimert til å kjempe mer med saken akkurat nå. 

Anonymkode: bedeb...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så vanskelig å lese mellom linjene egentlig. Får utbetalt 15000 pr mnd. Ja jeg kan godt betale en psykolog men som sagt ble jeg etter samtalen med legen usikker på om jeg egentlig trenger det. Føler egentlig ikke at du leser det jeg skriver. Kan vi ikke bare si det slik at du har rett men jeg er for motløs og deprimert til å kjempe mer med saken akkurat nå. 

Anonymkode: bedeb...5fb

Da leser du noe mellom linjene som jeg ikke har skrevet og heller ikke mener. Du er en anonym person på nett, jeg mener ingenting om deg, jeg kjenner deg jo ikke. Kan du ha misoppfattet legen også, rett og slett fordi du er sårbar og har følelsene litt utenpå?

Jeg skjønner at det er umulig å betale privatpraktiserende psykolog med inntekten din. Hva om du går tilbake til legen og ber om henvisning? Det er legens jobb å skrive henvisningen, ikke å foreta den endelige beslutningen om hvorvidt du har rett på helsehjelp eller ikke. Men, da må du være åpen og ærlig og si hvordan du har det i hverdagen, og du må påregne at det kan ta litt tid før behandlingen kan starte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, Kayia skrev:

Da leser du noe mellom linjene som jeg ikke har skrevet og heller ikke mener. Du er en anonym person på nett, jeg mener ingenting om deg, jeg kjenner deg jo ikke. Kan du ha misoppfattet legen også, rett og slett fordi du er sårbar og har følelsene litt utenpå?

Jeg skjønner at det er umulig å betale privatpraktiserende psykolog med inntekten din. Hva om du går tilbake til legen og ber om henvisning? Det er legens jobb å skrive henvisningen, ikke å foreta den endelige beslutningen om hvorvidt du har rett på helsehjelp eller ikke. Men, da må du være åpen og ærlig og si hvordan du har det i hverdagen, og du må påregne at det kan ta litt tid før behandlingen kan starte. 

Du forsetter å danne et bilde av meg, ser du ikke det?. Trengte bare å få blåse ut litt. Ikke så lett å være pasient alltid heller. Måtte innrømme de dypeste personlige seksuelle ting til en lege som var mest opptatt av sitt eget stress. Av hvorfor hun skulle bruke tid på dette , hvordan jeg kunne komme her uten en epikrise eller skriftlig info fra voldtektsmottaket. Dessuten var jeg jo ikke suicidal så jeg ville uansett ikke bli henvist. Jeg ble bare flau og satt ut. Hadde bare trengt litt empati. Er det så vanskelig å forstå Kaia? . Jeg vet hvordan ting fungerer men takk for at du ønsker å informere meg om det. 😊

Anonymkode: bedeb...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forsetter å danne et bilde av meg, ser du ikke det?. Anonymkode: bedeb...5fb

Nei det ser jeg virkelig ikke. Kan du være så dnill og sitere hvor jeg presenterer et bilde av deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trengte bare å få blåse ut litt. Ikke så lett å være pasient alltid heller. Måtte innrømme de dypeste personlige seksuelle ting til en lege som var mest opptatt av sitt eget stress. Av hvorfor hun skulle bruke tid på dette , hvordan jeg kunne komme her uten en epikrise eller skriftlig info fra voldtektsmottaket. Dessuten var jeg jo ikke suicidal så jeg ville uansett ikke bli henvist. Jeg ble bare flau og satt ut. Hadde bare trengt litt empati. 

Dette har jeg ingen flere kommentarer til. Jeg ser at jeg har misforstått behovet ditt og skjønner da at svaret mitt ble feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Kayia skrev:

Nei det ser jeg virkelig ikke. Kan du være så dnill og sitere hvor jeg presenterer et bilde av deg? 

Slik føler jeg at du ser på meg At jeg har en rar innstilling som ble flau og ikke kunne ta imot et nei. At jeg ikke vil ha hjelp hvis jeg ikke får det på min måte. At jeg ikke godtar at legen er en fagperson som vet bedre. At jeg ikke fulgte legens råd. (Jeg fikk ingen råd , bare avslag.)At jeg bruker tid på følelsene mine i stedet for å være løsningsorientert. At jeg kanskje hadde misforstått legen siden jeg er for følsom nå. At jeg må være åpen og ærlig med legen. Jeg var svært åpen og ærlig. Kanskje derfor det ble så flaut å ikke bli møtt med litt forståelse. Regner med at du ikke har ment det slik og at det er jeg som er overfølsom. Slik at det er sagt 😊

Anonymkode: bedeb...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle kommuner har et lavterskeltilbud, dette er som regel (om ikke alltid) gratis. Det kreves heller ikke henvisning fra legen, og man får time raskt. Start der. Er dine problemer for alvorlige for dem, snakker de med legen din og du blir henvist til DPS. Men ofte er det vel så mye hjelp i å snakke med en psykiatrisk sykepleier, som en psykolog/psykiater. Ofte er det nok også psykologer i teamet, som sykepleierene rådfører seg med. Jeg har vært både hos psykiatrisk sykepleier og dps, og bortsett fra at en psykiater måtte diagnostisere og medisinere, følte jeg det hjalp mer å snakke med sykepleieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Akkurat derfor føler jeg meg skamfull over å ha spurt. Men betyr det at alle oss andre som sliter med ting skal føle oss dum som spør. Ingen liker å være til bry. Vi vet jo alle hvor belastet systemet er. Det blir brukt store ressurser på en liten gruppe som er svært psyke mens en stor gruppe får lite eller ingen hjelp. Ikke alle har råd til å betale for psykolog. Nå fungerer ikke jeg i jobb for tiden, kan bli dyrt for samfunnet det og? Til og med avtalespesiallister er vanskelig å komme til. Dessuten tar jo ikke DPSen bare imot  pasienter som skal legges inn. 

Anonymkode: bedeb...5fb

Voldtekt er ikke småtteri. Her synes jeg fastlegen din var kald. Ikke din skyld. Hva med å søke om psykiatrisk sykepleier eller psykisk helsearbeider år i bydelen. Ofte blir man avvist fra dpsen fordi de mener at man kan holde seg til fastlegen og primærtjenesten. Jeg ville også vurdert andre samtaleparnere som sosionom, psykomotorisk fysioterapeut eller liknende. Husk at du kan også ringe dixi og mental helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg har snakket med fastlegen i dag. Han sa at jeg skal gå først til psykatrisk sykepleier og når det er ikke bedre henviser han igjen til dps.

Så bra. Da er du innforbi iallefall og har du god kjemi med sykepleier kan du komme veldig langt med det. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 6.6.2018 den 23.59, Trine skrev:

Alle kommuner har et lavterskeltilbud, dette er som regel (om ikke alltid) gratis. Det kreves heller ikke henvisning fra legen, og man får time raskt. Start der. Er dine problemer for alvorlige for dem, snakker de med legen din og du blir henvist til DPS. Men ofte er det vel så mye hjelp i å snakke med en psykiatrisk sykepleier, som en psykolog/psykiater. Ofte er det nok også psykologer i teamet, som sykepleierene rådfører seg med. Jeg har vært både hos psykiatrisk sykepleier og dps, og bortsett fra at en psykiater måtte diagnostisere og medisinere, følte jeg det hjalp mer å snakke med sykepleieren.

Det stemmer ikke her jeg bor i Oslo. Alt må søkes om. Ingen som gir samtaler uten ventetid og kø. Da må man bestille time hos fastlegen og hun er kun allmennlege, ingen psykologisk utdanning som gjør dem uegnet til å snakke om alt med. Jeg har nå ventet siden 1 mai for å få samtaler med psykisk helsearbeider, enda ikke fått vedtak i posten. 

Anonymkode: 22c0e...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke her jeg bor i Oslo. Alt må søkes om. Ingen som gir samtaler uten ventetid og kø. Da må man bestille time hos fastlegen og hun er kun allmennlege, ingen psykologisk utdanning som gjør dem uegnet til å snakke om alt med. Jeg har nå ventet siden 1 mai for å få samtaler med psykisk helsearbeider, enda ikke fått vedtak i posten. 

Anonymkode: 22c0e...ab9

Da må du ringe og etterlyse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hun som skulle være mere enn flau. Til hennes forsvar kan kanskje sies at kranene med ressurser til hjelpetiltak nok er mye "stengt" i " systemet" skal man tolke mange av de signaler som gis gjennom papiravisene særlig her lokalt iallefall. Mange kommuner er vistnok satt under administrasjon av statlige myndigheter på grunn av rare økonomiske disposisjoner og  stadig eskalerende underskudd. Kommunene har mere forpliktelser enn de klarer. Men den enkeltes rettigheter er i form av lover som gjelder likt for alle i gitte situasjoner i hele landet uavhengig av hvor man befinner seg i øyeblikket. Men da kunne jo hun sagt dette og ikke vært bare en " forlenget marionett" for systemet. Håper du har noen du kan snakke med nært deg. Kanskje ringe noen du har vært i kontakt med tidligere i din behandling som forstår hvor viktig det er at du får den hjelpen du bare har rett på slik at du når du er klar for det eventuelt kan forsette på annen måte i annet opplegg.

Jeg bare føler med deg ville jeg bare si.😊

Anonymkode: 07456...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke her jeg bor i Oslo. Alt må søkes om. Ingen som gir samtaler uten ventetid og kø. Da må man bestille time hos fastlegen og hun er kun allmennlege, ingen psykologisk utdanning som gjør dem uegnet til å snakke om alt med. Jeg har nå ventet siden 1 mai for å få samtaler med psykisk helsearbeider, enda ikke fått vedtak i posten. 

Anonymkode: 22c0e...ab9

https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/psykisk-helse/rask-psykisk-helsehjelp/#gref

https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/psykisk-helse/sok-om-psykisk-helsehjelp/#gref

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...