Gå til innhold

Kommende utbetalinger nav (uføretrygd)


Knut1980

Anbefalte innlegg

Kalbo-kalbo

Nå står det kun «Totalt utbetalt for perioden du har valgt» og der kommer trygden opp,men kun brutto. Skal jo være skattefritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, Kalbo-kalbo skrev:

Nå står det kun «Totalt utbetalt for perioden du har valgt» og der kommer trygden opp,men kun brutto. Skal jo være skattefritt. 

Brutto er jo før skatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalbo-kalbo
12 minutes ago, Trine said:

Brutto er jo før skatt da.

Ja,så klart! :) 

Hos meg står kun utbetaling i valgt periode 13.5-13.6 og nettoen,men ingenting om skattefri utbetaling. Hos meg står samme beløp som vanlig etter at skatt er trukket. Juni skal være skattefri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kalbo-kalbo skrev:

Ja,så klart! :) 

Hos meg står kun utbetaling i valgt periode 13.5-13.6 og nettoen,men ingenting om skattefri utbetaling. Hos meg står samme beløp som vanlig etter at skatt er trukket. Juni skal være skattefri...

Jeg var inne og sjekket på meg nå. Der står det ingenting. Men jeg har visst fått inn etterbetalingen for mai, på konto nå. Det beste er vel bare å vente til pengene er på konto, og se hva man har fått. Om det er feil, må de jo bare etterbetale det du har fått for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Kalbo-kalbo skrev:

Nå står det kun «Totalt utbetalt for perioden du har valgt» og der kommer trygden opp,men kun brutto. Skal jo være skattefritt. 

Det står oppført under "Kommende utbetalinger" / "Ligger klar i banken. Utbetales på fastsatt dato".

Anonymkode: b45d8...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalbo-kalbo
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Det står oppført under "Kommende utbetalinger" / "Ligger klar i banken. Utbetales på fastsatt dato".

Anonymkode: b45d8...c15

Hos meg er det ingenting som heter "kommende utbetalinger" under mine utbetalinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Kalbo-kalbo skrev:

Hos meg er det ingenting som heter "kommende utbetalinger" under mine utbetalinger. 

har ikke kommet hos meg heller. Ser ikke noe kommende utbetalinger før oversikten er klar. Det kommer nok, til slutt. Men kjedelig å vente. Vil liksom ha bekreftelse selv om man vet jo hva man får...

Anonymkode: 9cb02...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte banken min nå og fikk bekreftet at det var etterbetaling for mai som hadde kommet inn. Banken hadde visstnok blitt nedringt av folk som lurte på det samme :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kalbo-kalbo skrev:

Hos meg er det ingenting som heter "kommende utbetalinger" under mine utbetalinger. 

Dette fant jeg på Facebook: "Det er problemer med overføring til banken, derfor er ikke kommende utbetaling synlig i mitt nav. Kommer sent i kveld eller i morra har ringt å sjekka.".

Anonymkode: b45d8...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet hvorfor det er trukket så mye skatt av etterbetalingen fra mai? Jeg har normalt 23 prosent skatt, av etterbetalingen er det trukket 34%

Anonymkode: 9cb02...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvorfor det er trukket så mye skatt av etterbetalingen fra mai? Jeg har normalt 23 prosent skatt, av etterbetalingen er det trukket 34%

Anonymkode: 9cb02...58a

Tipper de har trekt som om det var overtidsbetalt, eller et tillegg, og ikke som vanlig inntekt. Du trekker sikkert 34 % av biinntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, Trine skrev:

Tipper de har trekt som om det var overtidsbetalt, eller et tillegg, og ikke som vanlig inntekt. Du trekker sikkert 34 % av biinntekt.

Men det skal de vel ikke gjøre?

Anonymkode: b45d8...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det trukket 35% hos dere andre også? Eller bare hos meg?

Anonymkode: 9cb02...58a

Det ble trukket med 34%, som er det det ellers blir trukket med.

Anonymkode: b45d8...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det skal de vel ikke gjøre?

Anonymkode: b45d8...c15

Av en eller annen grunn har jeg 26% trekk på all inntekt. Fikk først et skattekort med tabell og 35% på annen inntekt, men så fikk jeg visst et nytt i januar, med 26% trekk på alt. Så da har det ikke noe å si på meg, om de regner det som hovedinntekt eller hva. Det skal vel egentlig trekkes vanlig skatt siden det er etterbetaling, men jeg kjenner ikke skattereglene godt nok til å kunne svare på det. Uansett så får du jo tilbake det du har betalt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...