Gå til innhold

Hva tenner egentlig menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er menn, det er biologi, og det kan de ikke noe for. 

Anonymkode: 3284e...7e5

haha - ja ante meg som det mest ærlige og konkrete svaret her.

Men betyr det at de helst vil ha en slik kvinne for alltid da? At selv om de elsker sin 40-60 år gamle dame hjemme så skulle de GJERNE ønske hun hadde en kropp til et barn ( som jeg kaller 20 år gamle jenter nå)- jeg fikk beskjed av min kjæreste at " ikke tren mer for da ser du for ung ut"- merker en viss ambivalens her haha

 

 

Endret av Guerrito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Guerrito skrev:

haha - ja ante meg som det mest ærlige og konkrete svaret her.

Men betyr det at de helst vil ha en slik kvinne for alltid da? At selv om de elsker sin 40-60 år gamle dame hjemme så skulle de GJERNE ønske hun hadde en kropp til et barn ( som jeg kaller 20 år gamle jenter nå)

 

 

Problemet er vel at du er veldig opphengt i kropp og utseende og tror det trumfer alt annet.

 

JA - jeg tror mange kunne tenke seg at partners kropp var slankere/strammere/mer ungdommelig og således kanskje så yngre ut. For de fleste er dette bare en naturlig kjensgjerning og ikke noe de går og tenker på. De elsker også partners kropp som den er, med sine eventuelle skavanker. De bytter med andre ord ikke ut partner av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Problemet er vel at du er veldig opphengt i kropp og utseende og tror det trumfer alt annet.

 

JA - jeg tror mange kunne tenke seg at partners kropp var slankere/strammere/mer ungdommelig og således kanskje så yngre ut. For de fleste er dette bare en naturlig kjensgjerning og ikke noe de går og tenker på. De elsker også partners kropp som den er, med sine eventuelle skavanker. De bytter med andre ord ikke ut partner av den grunn.

Jeg føler meg misfrostått haha

Jeg tror ikke kropp og utseende trumfer alt.

Jeg skulle ikke ønske min parter så yngre ut fordi jeg vil være sammen med en mann og ikke en guttunge

Men for veldig mange menn, inkludert min egen, så virker det på meg at de uansett ville foretrukket enn ung stram kropp SELV om de elsker den de har hjemme og ikke vil være utro og forlate henne av den grunn.

Jeg kan jo også fantaserte om andre menn- og tro at et mann ikke fantaserer om andre kvinner vil være å lure seg selv- men menn er mye mer uttalt tror jeg og at de faktisk er, i mine øyne, så "enkle" at ungt er seksuelt atraktivt- mest- uaavhengig av om den man har sex med på daglig basis ser ut som hun er 40 og har gått gjennom 3 barnefødsler.

Dette er nok grunnen til at mange kvinner sliter med kropp og føleser rundt den dersom de endrer seg i vekt, utseende, med alder og etter barnefødsler. De vet at menn sikler på unge stramme kvinnekropper- så jeg tenker vel selvfølgelig at min kjæreste også vil gjøre det etterhvert som jeg eldes mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Guerrito skrev:

Jeg føler meg misfrostått haha

 

 

18 minutter siden, Guerrito skrev:

 

Men for veldig mange menn, inkludert min egen, så virker det på meg at de uansett ville foretrukket enn ung stram kropp SELV om de elsker den de har hjemme og ikke vil være utro og forlate henne av den grunn.

 

Jeg skjønner ikke hva som er misforstått, vi sier jo nesten det samme, bare at jeg ikke tror dette er begrenset til menn. Når det er sagt er jo menn mer visuelle av seg og "enklere" på den måten. Og jeg tror som sagt at selv om man liker en stram kropp betyr ikke det at man foretrekker en annen enn den man har hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Guerrito skrev:

Det kan godt hende !

Men det er jo ikke en NY ting at menn sikler på yngre damer- nå gjør jo nok en del kvinner det også men menn har mulig et strre behov for å ytre det og vise det.

Jeg synes det var ineteressant feks at han forteller meg dette- og samtidig forteller at flere damer på min alder han har vært med ikke ser sånn ut som meg og at han synes det er superhot- han sa det på en litt sånn måte at " de var jo fine men de var ikke på langt nær så sexy og hot som deg- det er ikke vanlig i di alder" så jeg ble litt sånn-- jaha- bekreftelse på at han eeegentlig foretrekker at jeg ser yngre ut.. men herregud- jeg mener ikke å overanalysere det fordi jeg har et problem med det. Jeg bare tenker generaliserende at menn er seg selv lik- om de kunne velge fra øverste hylle ville de hatt en dame på egen alder som SÅ ut som hun hadde en yngre kropp- det blir så klassisk klisje for meg.

Jeg opplever i allefall ikke slik med kvinner jeg hart sett og snakket med- de kan jo se en yngre mann og si " han blir nok pen når ha blir voksen" mens jeldet jeg har sett kvinner 40 sikle over 20 år gamle menn eller sagt de skulle ønske mannen deres så ut som en 20 åring.  Jeg har mange kompiser - med og uten dame- og de er liksom mye likere der i uttalelse sine. de kommenterer og sikler over damer de ser på gata så lenge hun er lovlig nesten. Så man begynner jo egentlig å lure om menn eeeegentlig skulle ønske seg en slik dame hjemme også ( enn dog mer kompatibel i alder)

Og kvinner sikler over maskuline, godt trente, menn. Tror du det er bedre for en mann å tenke på at dama sikler på George Clooney, enn det er for ei dame å tenke på at mannen sikler på ei på 20? Ser du aldri menn du syns er penere enn kjæresten din, uten at det betyr at du heller vi ha dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

 

Jeg skjønner ikke hva som er misforstått, vi sier jo nesten det samme, bare at jeg ikke tror dette er begrenset til menn. Når det er sagt er jo menn mer visuelle av seg og "enklere" på den måten. Og jeg tror som sagt at selv om man liker en stram kropp betyr ikke det at man foretrekker en annen enn den man har hjemme.

JO føler meg misforstått fordi jeg er ikke opphengt i utseendet og kropp og tror det trumfer alt.

Jeg vet jo at menn også har følelser og kan elske noen og ikke ønske å være utro eller ha seg med andre damer når de er i et godt forhold. 

Men jeg kan forstå at kvinner føler seg mindre atraktive osv når de av forskjellige grunner eldes når de vet at mannen som er like gammel som henne sikler etter damer som kunne vært datteren hennes ( og hans). Jeg skal ærlig innrømme at det er litt vanskelig å forstå bare- at en mann eeegentlig , visuelt og seksuelt gjerne vil fantasere om en en kvinne som ser så ung ut- og gjerne sier de det ofte høyt også av en eller annen merkelig grunn. Det er jo ikke sånn at kvinner ikke skjønner at andre damer er atraktive og pene- men jeg har aldri forstått poenget med at menn må si det høyt til de de er sammen med?  har vel ikke en eneste kompis med dame , inkludert min egen kjæreste, som MÅ si at kvinner e ser er pene osv- og de kvinnne er som regel MYE yngre enn damene/meg.

Så ender ender en del kvinner- og kanskje meg selv etterhvert- med å tenke " jeg vet han elsker meg og er trofast- men ha fantaserer jevnlig om hun unge nabojenta på 22 vedf siden av- det er greit- men det er to much info liksom.

Jeg har innsett at det ER sånn- me forstår det ikke og jeg kommer kanskje aldri til å forstå det.

Så lenge min kjæreste holder seg i skinnet er jeg fornøyd selvfølgelig- og skulle han miste lysten på meg dersom jeg skulle få et barn så måtte vel det bety at ting ikke stakk så dypt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Trine skrev:

Og kvinner sikler over maskuline, godt trente, menn. Tror du det er bedre for en mann å tenke på at dama sikler på George Clooney, enn det er for ei dame å tenke på at mannen sikler på ei på 20? Ser du aldri menn du syns er penere enn kjæresten din, uten at det betyr at du heller vi ha dem?

Vet du- klart det finnes kvinner som kan sikle over "George Clooney" men det er vel ingen hemlighet at det er mest menn som sikler på yngre jenter ( eller eldre damer so ser smashing ut på tv/film/plakat) , og forteller det ofte alt og alle osv.

Det er vel heller ingemn hemlighet at det er kvinner stort sett som sliter med kropp og utseende fordi de vet at menn nettopp sikler over naboens 20 år gamle datter - sjeldent jeg hører en kvinne på min alder sikle over venninnas sønn som nettopp var russ liksom.

Jeg mener det er en forskjell på hvordan menn og kvinner på det punktet men mulig jeg generaliserer for mye.

Jeg har jo også mine fantasier! Men jeg forteller ikke nødvendigvis alt og alle om dem- og jeg tar dem ikke med i senga dersom det ikke er noe vi vet vi har lyst å snakke om. SÆRLIG tar jeg dem ikke med i senga om de invilverer en mann med six pack liksom når jeg vet min kjæreste har et kompleks for sin fraværende six pack- ( og det til og med når jeg ikke engang er opptatt av six pack- men da gidder ikke jeg å fortelle han at " george clooney" er hot ( noe jeg forøvrig ikke synes men det er noe helt annet). Men menn derimot- alle kvinner vet jo hva kjæresten deres liker av damer om det så er på tv eller i virkeligheten- og det tror jeg kan skape en del dårlig selvbilde hos flere kvinner og jeg innrømmer at det kna jo hende det skjer meg også når jeg snart begynner å eldes mer og mer. Jeg VET jo at han foretrekker meg slik jeg er nå! Jeg foretrekker han faktisk slik han er jeg også , med mage og grålig hår .

Jeg VET at det som betyr noe er samhold. Jeg har da vært i lag med eldre ektepar der mannen småflørter med meg og leker "gentleman" mens kona er der- jeg skal ikke si alle kvinner bryr seg om det- men synes det er fascinerende at det menn har det behovet så sterkt.

Endret av Guerrito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som andre allerede har nevnt, er dette i stor grad knyttet til biologi. Ung og vakker kobles til fruktbarhet og et ønske om å erobre i hulemannen, enkelt sagt. Menn (flest) er heldigvis mye mer enn biologiske drifter, så dermed balanseres dette ut og de kan elske, begjære og være trofast mot sin aldrende kjæreste selv om de biologisk sett har preferanser for ungdommelig skjønnhet. Dette faktum er kanskje litt ydmykende for eget selvbilde, men det er ikke personlig, og heller ikke en trussel, sett at mannen evner å bruke fornuften, så hvorfor gjøre det så komplisert?

Anonymkode: 13da5...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær
2 timer siden, Guerrito skrev:

 Det er jo ikke sånn at kvinner ikke skjønner at andre damer er atraktive og pene- men jeg har aldri forstått poenget med at menn må si det høyt til de de er sammen med?  har vel ikke en eneste kompis med dame , inkludert min egen kjæreste, som MÅ si at kvinner e ser er pene osv- og de kvinnne er som regel MYE yngre enn damene/meg.

Så ender ender en del kvinner- og kanskje meg selv etterhvert- med å tenke " jeg vet han elsker meg og er trofast- men ha fantaserer jevnlig om hun unge nabojenta på 22 vedf siden av- det er greit- men det er to much info liksom.

Jeg har innsett at det ER sånn- me forstår det ikke og jeg kommer kanskje aldri til å forstå det.

Så lenge min kjæreste holder seg i skinnet er jeg fornøyd selvfølgelig- og skulle han miste lysten på meg dersom jeg skulle få et barn så måtte vel det bety at ting ikke stakk så dypt...

 

Hva slags mannegjeng er dette? :D. Dette er da typisk prat for helt unge gutter som skal tøffe seg for hverandre. Har aldri opplevd at voksne menn sitter og kommenterer på den måten, men det kan jo være at noen aldri blir voksne i hodet og er i stand til å se seg selv.  Vakre menn og kvinner finnes overalt - jeg kan ofte kommentere at en kvinne er vakker, men har da ingen tanker om å ligne på henne?

Jeg tror du er svært opphengt i kropp og utseende, at du er sjalu, og har dårlig selvtillit. Prøv å legge det fra deg, for det greiene der kommer du til å slite ut både deg selv og enhver mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker som om de fleste drar inn biologi, jeg ville også dratt inn sosiologi og de miljøskapte faktorene. Ta deg en sommerjobb i sexbransjen og du vil se at menn tenner på VELDIG mye mer og langt mer variert enn det du fremstiller men at alt er ikke like legitimt å snakke høyt om. Kanskje nettopp pga slike ytringer som at menn som regel tenner på veldreide 20åringer

Anonymkode: ee3b2...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stikkelsbær skrev:

Hva slags mannegjeng er dette? :D. Dette er da typisk prat for helt unge gutter som skal tøffe seg for hverandre. Har aldri opplevd at voksne menn sitter og kommenterer på den måten, men det kan jo være at noen aldri blir voksne i hodet og er i stand til å se seg selv.  Vakre menn og kvinner finnes overalt - jeg kan ofte kommentere at en kvinne er vakker, men har da ingen tanker om å ligne på henne?

Jeg tror du er svært opphengt i kropp og utseende, at du er sjalu, og har dårlig selvtillit. Prøv å legge det fra deg, for det greiene der kommer du til å slite ut både deg selv og enhver mann. 

Nei, det er jo her jeg har forsøkt å si- jeg er ikke opphengt i kropp og utseende, er sjalu på den måten og  jeg har ikke dårlig selvtillit. Det virker på meg tabu å i det hele tatt snakke om hva menn ( eller damer) liker på denne måten - for da er man sjalu osv

I alledager- k eg er dårlig på å formulere meg skjønnerr jeg jo...

 

Jeg bare lurte rett og slett påhva menn egentlig tenner på og underforstått hvorfor ( en del) menn- som elsker sin parnter osv osv-  og ikke ville tenke seg å være utro osv osv- faktisk tenner veldig på kvinner som ser anderledes ut en sine partnere- og om det er myte eller fakta at de (fleste/en del) menn faktisk alltisd vil synes det er mer atrakktivt med kvinner som er unge og har kropp deretter.... ikke noe værre en dette.

Så kom dette tydelig fram for meg når det gjaldt MIN kjærste bare rett og seltt fordi an sa det til meg- at han synes jeg ser mye yngre ut enn det jeg er- kroppslig ( så ja det handler jo om utseendet) og at han aldri hat vært så tent før på noen dame på min alder på den måten FORDI jeg ser slik ut. DA tenkte jeg bare ( enkle meg) at dette virker kjent- at det er typisk at menn eeegentlig ( en del/noen/mange osv) synes det er vakkert med yngre kropp SELV om de kan tenne på sine partnere som ikke ser sånn ut!

Jeg har møtt menn som ser en dame som er 40ish og sier hun er pen og flott men aldri uten " holder seg bra/ser yngre ut" eller " hun var flott da hun var ung" Men jeg har møtt kvinner som sier " menn er mer kjekke med alderen, blir mer mann og grå i håret "

Så enkelt, simpelt og teit mente jeg.

 

 

Endret av Guerrito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som andre allerede har nevnt, er dette i stor grad knyttet til biologi. Ung og vakker kobles til fruktbarhet og et ønske om å erobre i hulemannen, enkelt sagt. Menn (flest) er heldigvis mye mer enn biologiske drifter, så dermed balanseres dette ut og de kan elske, begjære og være trofast mot sin aldrende kjæreste selv om de biologisk sett har preferanser for ungdommelig skjønnhet. Dette faktum er kanskje litt ydmykende for eget selvbilde, men det er ikke personlig, og heller ikke en trussel, sett at mannen evner å bruke fornuften, så hvorfor gjøre det så komplisert?

Anonymkode: 13da5...746

Neida, personlig er det jo ikke det skjønner jeg. Ja mulig det er jeg som har et problem med å forstå det. Man vil jo selvfølgelig gjerne være den kjæreste aller mest har lyst på- men alle, både kvinner og menn vet jo at partneren synes andre også er pene og kanskje penere osv osv- jeg bare legger mer merke til at menn virker å ha et behov for å ytre dette på en annen måte og tydligere enn kvinner. Jeg har alltid hatt flest guttekompiser - inntill jeg ble godt voksen- og jeg har ikke hatt en eneste kjæreste som ikke på død og liv må fortelle meg om alle de synes er pene- nå vet jeg hvor jeg selv står- men det er klart jeg blir litt vemodig av å tenkte på at om noen år så vil kanskje min kjæreste synes noen andre er mye mer sexy og flottere enn det han synes jeg er i dag ene alene fordi jeg eldes- dette kan jeg jo mene selv om jeg eventuelt vil vite at det er meg han elsker osv. 

Så har jeg da hørt flere par der mannen mister rett og slett lysten seksuelt på sine kvinner etter at de både eldes og føder barn-og om de ikke helt mister lysten så er lysten mer på de unge vakre eller på damer som tilsynelatende ikke ser ut som de noen gang har båret et barn frem i verden.  Jeg har flere venninner som synes det er sårt at mannen ofte minner dem på at han synes andre damer er flotte når de damene ser så anderledes ut enn dem selv. Det henger vel sammen med at vi liker å leve i en liten løgn kanskje- at vi vet at menn (eller kvinner) mulig synes andre er penere osv men at man ønsker at mannen kanskje sier det litt oftere til dem selv...

En eks jeg hadde fortalte alltid meg hvor pen han syntes alle andre var hele tiden- sjeldent han sa det samme til meg enda jeg ikke har noen komplekser for mitt utseendet sånn sett. Om jeg hadde vært usikker så kunne jeg vist til all oppmerksomheten jeg fikk fra andre menn- som mulig også har sine egne fine damer... så det handlet ikke om at jeg ikke selv var fornøyd med min kropp eller utseende- jeg bare synes det hadde vært hyggeligere om han sparte "hun er råfin"kommentarene til kompiser og ikke måtte servere meg dem i ett sett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Guerrito skrev:

haha - ja ante meg som det mest ærlige og konkrete svaret her.

Men betyr det at de helst vil ha en slik kvinne for alltid da? At selv om de elsker sin 40-60 år gamle dame hjemme så skulle de GJERNE ønske hun hadde en kropp til et barn ( som jeg kaller 20 år gamle jenter nå)- jeg fikk beskjed av min kjæreste at " ikke tren mer for da ser du for ung ut"- merker en viss ambivalens her haha

 

 

Det ene utelukker vel ikke det andre? 

Anonymkode: 3284e...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Guerrito skrev:

Det er vel heller ingemn hemlighet at det er kvinner stort sett som sliter med kropp og utseende fordi de vet at menn nettopp sikler over naboens 20 år gamle datter - sjeldent jeg hører en kvinne på min alder sikle over venninnas sønn som nettopp var russ liksom.

Nei, men det er ikke uvanlig at en dame ganske åpenlyst sikler over en eller annen kjekk kjendis. Det er jo ikke noe bedre det, selv om kjendisen kanskje ikke er 20 år. Damer liker røffe menn, gutter på 20 er ikke røffe. Men saken blir akkurat den samme, for trolig er ikke mennene til disse damene spesielt røffe. Men selv om de synes en mann er aldri så kjekk, betyr ikke det at de kunne tenke seg å leve med denne mannen. Det samme gjelder menn. Selv om de syns ei på 20 er pen, kunne de aldri tenkt seg å leve med denne personen.

Det er ikke menn som gjør at kvinner sliter med kropp og utseende. Det er stort sett kvinner som står for den jobben. Det er mer vanlig å høre en kvinne kommentere en kropp eller fiksere å utseende, enn en mann.

6 timer siden, Guerrito skrev:

Jeg har jo også mine fantasier! Men jeg forteller ikke nødvendigvis alt og alle om dem- og jeg tar dem ikke med i senga dersom det ikke er noe vi vet vi har lyst å snakke om. SÆRLIG tar jeg dem ikke med i senga om de invilverer en mann med six pack liksom når jeg vet min kjæreste har et kompleks for sin fraværende six pack- ( og det til og med når jeg ikke engang er opptatt av six pack- men da gidder ikke jeg å fortelle han at " george clooney" er hot ( noe jeg forøvrig ikke synes men det er noe helt annet). Men menn derimot- alle kvinner vet jo hva kjæresten deres liker av damer om det så er på tv eller i virkeligheten- og det tror jeg kan skape en del dårlig selvbilde hos flere kvinner og jeg innrømmer at det kna jo hende det skjer meg også når jeg snart begynner å eldes mer og mer. Jeg VET jo at han foretrekker meg slik jeg er nå! Jeg foretrekker han faktisk slik han er jeg også , med mage og grålig hår .

Mener du at kjæresten din åpenlyst fantaserer om 20 år gamle jenter mens dere har sex? Tror ikke det er veldig vanlig at gutter gjør det altså.

Men altså, før likte du ikke menn med mage. Nå syns du det er helt greit. Det kan ikke tenkes at kjæresten din på dette tidspunkt foretrekker deg slik som du ser ut nå, og at han endrer syn etterhvert som du blir eldre? Altså at han vil goretrekke deg slik du er, også når du er 50.

 

6 timer siden, Guerrito skrev:

Jeg VET at det som betyr noe er samhold. Jeg har da vært i lag med eldre ektepar der mannen småflørter med meg og leker "gentleman" mens kona er der- jeg skal ikke si alle kvinner bryr seg om det- men synes det er fascinerende at det menn har det behovet så sterkt.

Sikker på at de ikke bare er gentlemen da? Svogeren min er sånn som skal holde opp døra for alle, dra ut stolen for folk, hjelpe til med alt, og i dine øyne sikkert flørte. Men han gjør ikke det vet du, han er bare en veldig hyggelig fyr, både mot hun på 20 og hun på 80!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 13.6.2018 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Dette er selvfølgelig et dumt spørsmål på mange måter fordi menn er ikke er like. Men jeg er alikevel nyskjerrig. Jeg er kvinne og kjenner mange kvinner, og ofte er det visse ting som går igjen hos kvinner selv om de også er veldig forslkellige.

En klassiker jeg synes går igjen hos en del menn er forøvrig følgende: De ser gjerne på kvinnen som har en ung stram kropp, er såkalt billedlig pen og kommentarer som : "hun hadde ikke vært dumt som et one night men som kjæreste vil jeg ha en som er mer naturlig" osv. Dette skaper, naturlig nok, en del frustrasjon for en del kvinner og jeg skjønner dem!  Selv om mannen også selvfølgelig elsker og er glad i partnerne sine, ikke tenker at de ønsker å være utro, eller er ofrnlyd med sexlivet og ikke bryr seg om at lårene, magen og hoftene ikke er like stramme som tidligere-  at de sier til sine partnere at " jeg synes du er sexy, osv" så virker det på meg som de alikevel sikler etter de unge kroppene.

Noen vil si at dette er rent bilogisk- men samtidig så opplever jeg det ikke helt det samme hos kvinner. Kvinner kan selvfølgelig også sikle over en stram , ung kropp-jeg sier ikke det- men flere jeg snakker med feks på min lader ( 40 ish) har ikke noe imot litt mage hos mannen, eller at han ikke ser ut som han er 20 da for å si det sånn. Personlig tenner jeg ikke på 20 åringer fordi jeg ser på dem som barn - jeg kunne faktisk vært moren deres også- det er ikke mye mann over de fleste menn på 20 for meg og der stopper det vel opp for meg.  Derfor fascinerer det meg litt at menn på 40 ish fortsatt sikler over kvinner på 20- dersom det biologiske skulle vært eneste forklaring. feks i forplatningsøyemend så henger det ikke på grep at ikke også kvinner skulle helst ønske enn mann på 20 pluss- han er ofte i bedre form, sterk, aktiv, utholdene ( både sexuelt og ellers) osv- hvorfor vil hun ha en mann som sliter med joggeturen, har litt mage og som er grå i håret? Dette også uavhengig den klassiske " kvinnen vil ha en partner som hun er sikker på er der og ikke forsvinner mens mannen , fra et bioligisk ståsted, vil forplante seg så mye som mulig".

Jeg er feks er "såkalt" - jeg er 40- jeg ser mye yngre ut enn jeg er og jeg har en kropp uten et gram overvekt- jeg er veldreid og har fortsatt sprettrumpe ( det er tydeligvis det "alle" vil ha- men jeg har mine tvil- jeg tror vi er hjernevasket av media, filmer osv). Jeg har ikke født barn.  Jeg har ikke tenkt så mye over hvordan jeg ser ut fordi det er så naturlig for meg å se ut som jeg gjør. Jeg har alltid sett ung ut for alderen, til både iritasjon og frustrasjon fordi flere menn har skygget banen fordi de tror jeg er så ung- glemt bankkort/pass og jeg kommer ikke inn på utsesteder osv. ikke sjeldent har jeg opp gjennom tidene måtte gå med flere kort med bilde osv for å bekrefte at jeg er den jeg er med hensyn til utesteder, passkontroller osv. Så noen vil si det er et luksusproblem- men det har ofte vært et reelt problem for meg- særlig i sosiale settinger som nevnt- på en fest vi var var kvinnene der veldig restriktive ovenfor meg helt til de hørt hvor gammel jeg var " åja vi trodde du var maks 25 vi liksom"- så fordommene kom fram- de tenkte min partner hadde funnet seg en " for ung dame". Dette skjer meg/oss ofte.

Min partner har vært sammen med kvinner som har eldes på mer "naturlig måte" både som som har født  barn og de som ikke har født barn. Hva nå enn naturlig er da men... som ikke ser ut som de er 20 lenger da. En dag sa han til meg " du må ikke bli noe tynnere eller trene deg mer opp feks eller håper du får litt mage snart- selv om han ikke ser så gammel ut- han ser ut som han er noen år yngre enn 40-  Jeg bare... hæ? Jeg tenkte kanskje han sa det fordi han selv har litt mage men så sa han " nei for da blir du seende enda yngre ut "  " ja for du ser så ung ut- du har en kropp som en 18-20 åring og det er egentlig ganske farlig" Jeg skjønte ikke først hva han sa - inntil han sa " jeg begynner jo å få preferanser for personer som ser sånn ut og det er jo farlig". Jeg skjønte jo hva han mente med akkurat den siste setningen for jeg har vært overfaldisk og aldri likkt mage på menn-faktisk la jeg merke til hans første gang og tenkte " det var jo dumt", min partner har altså en liten mage og nå bare elsker jeg den- og synes plutselig menn med litt mage er ganske så flott. Så at man legger merke til personer som kan ligne partneren sin tenker jeg kanskje ikke er så rart.  Det jeg alikevel synes er rart er sånn " jeg har ikke noe imot at du ikke ser sånn ut resten av livet" liksom- men alikevel så kan han se bilder eller eldre damer som virkelig er fit og flotte og synes det er kjempevakkert- forstå det den som kan... altså... det er greit men at jeg skal se sånn ut er ikke så bra??? Hvor er egentlig logikken?

Vi har innimellom sendt hverandre litt bilder osv- sist sendte jeg noen bilder av meg med lite klær osv- og for moro poserte jeg litt slik som en dame på et bilde jeg vet han likte gjorde-  det var jo mest for moro- da kalte han meg " ufattelig sexy" og " ingen 40åringer ser slik ut, du kunne vært modell" osv. Jeg er selvfølgelig først og fremst overlykkelig for at han liker meg, liker kroppen min, tenner på meg osv- men så går det opp for meg : han liker jo faktisk min kropp- det burde jeg ikke klage på- men det går alikevel opp for meg at det er jo dette han liker å se- selv om han sier at det er "farlig" Joda , jeg kan skjønne at han ikke liker tanken ved å ta seg selv i så se på 18-20 årige jenter fordi de er så unge og strengt talt kunne vært døtrene hans- men det er liksom greit å sikle over eldre modeller som ser slik ut men jeg skal ikke se slik ut? Er det fordi han føler han ikke ser like fit ut? Eller... jeg greier ikke helt å forstå dette her jeg... jeg tenker jo heller at sannheten her kommer fram jeg da- som jeg har hørt så mange andre menn også- de har "normale" koner der hjemme de elsker over alt på jord- men sikler over veldreide , trente flotte kropper. Er det fordi de vil kunne fantasere over noe de ikke har ... eller... jeg bare skjønner ikke.

Nå sier ikke jeg at alle menn liker damer som er sånn- det finnes såklart menn som heller vi ha en kvinne som er mer, såkalt, "normal" i sin alder men... og jeg vet det høres sinnsykt teit ut kanskje- men jeg lurer jo litt....  er jeg liksom ikke bra nok haha - altså han vil ikke at jeg skal se så bra ut- det er liksom negativt?? Og jeg blir redd for at kroppen min skal endres dersom jeg feks skunne få barn- for betyr det at han da eeegentlig vil lengte etter den kroppen jeg hadde... jeg blir litt rar av dette tydeligvis.

Kan noen menn her inne forklare hva dette er- enten fordi de har det sånn selv eller vet hva menn kanskje tenker rundt dette ?

Hva er det dere egentlig foretrekker hos en partner så rent fysisk?

 

Anonymkode: 86d87...f93

Jeg er 52 og kjæresten er 57. 

Det er helt naturlig at øynene trekkes mot noe som er pent. Jeg titter hvis jeg ser unge unge spreke kropper og jeg fasineres av friidrettsstjerner med veltrente kropper. Jeg er helt sikker på at kjæresten gjør det samme. 

Heldigvis gjør han det. 

Når vi likevel velger kjæreste i passende alder, så er det fordi vi er realistiske og fordi vi tror at det gjør oss mest lykkelige i lengden. Alt handler ikke bare om kropp. For at forholdet skal bli bra er det like viktig at man er noenlunde på samme nivå mentalt. 

Både for kjæresten om meg er det viktig å gjøre det beste ut av oss selv. Dvs trene og holde oss i form. Kle seg pent og se velstelt ut. 

Jeg kunne aldri greid å ha en kjæreste som ga blaffen i hvordan han ser ut. Normal aldring har jeg ingen problemer med. Vi eldres sammen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 11.07, Guerrito skrev:

Vet du- klart det finnes kvinner som kan sikle over "George Clooney" men det er vel ingen hemlighet at det er mest menn som sikler på yngre jenter ( eller eldre damer so ser smashing ut på tv/film/plakat) , og forteller det ofte alt og alle osv.

Tja... Det er jeg nå ikke så sikker på, jeg tror muligens det bare er sånn at menn synes det er tøft og ofte ikke er redde for å vise det, mens kvinner ikke viser det så åpenlyst. Jeg titter på andre menn som bare rakker'n! Både yngre og eldre, men jeg kunne aldri tenkt meg å bytte ut han jeg har! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 28.6.2018 den 17.47, Trine skrev:

 

Sikker på at de ikke bare er gentlemen da? Svogeren min er sånn som skal holde opp døra for alle, dra ut stolen for folk, hjelpe til med alt, og i dine øyne sikkert flørte. Men han gjør ikke det vet du, han er bare en veldig hyggelig fyr, både mot hun på 20 og hun på 80!

Enig, dette er å være dannet. Det er ikke flørting. Kjæresten er slik. Oppmerksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎06‎.‎2018 den 17.47, Trine skrev:

Nei, men det er ikke uvanlig at en dame ganske åpenlyst sikler over en eller annen kjekk kjendis. Det er jo ikke noe bedre det, selv om kjendisen kanskje ikke er 20 år. Damer liker røffe menn, gutter på 20 er ikke røffe. Men saken blir akkurat den samme, for trolig er ikke mennene til disse damene spesielt røffe. Men selv om de synes en mann er aldri så kjekk, betyr ikke det at de kunne tenke seg å leve med denne mannen. Det samme gjelder menn. Selv om de syns ei på 20 er pen, kunne de aldri tenkt seg å leve med denne personen.

Det er ikke menn som gjør at kvinner sliter med kropp og utseende. Det er stort sett kvinner som står for den jobben. Det er mer vanlig å høre en kvinne kommentere en kropp eller fiksere å utseende, enn en mann.

Mener du at kjæresten din åpenlyst fantaserer om 20 år gamle jenter mens dere har sex? Tror ikke det er veldig vanlig at gutter gjør det altså.

Men altså, før likte du ikke menn med mage. Nå syns du det er helt greit. Det kan ikke tenkes at kjæresten din på dette tidspunkt foretrekker deg slik som du ser ut nå, og at han endrer syn etterhvert som du blir eldre? Altså at han vil goretrekke deg slik du er, også når du er 50.

 

Sikker på at de ikke bare er gentlemen da? Svogeren min er sånn som skal holde opp døra for alle, dra ut stolen for folk, hjelpe til med alt, og i dine øyne sikkert flørte. Men han gjør ikke det vet du, han er bare en veldig hyggelig fyr, både mot hun på 20 og hun på 80!

Jeg er ganske sikker på at jeg merker forskjellen gentlemann og flørting- for jeg har opplevd begge deler. Ikke seriøs flørting seff det skjønner jo jeg også- men der menn til og med kommenterer hvor vakker de synes jheg er mens kona sitter rett ved siden av synes jeg egentlig ikke noe om. Jeg hadde heller ikke likt at min kjæreste sa slikt til en annen kvinne- selv om han syntes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...