Gå til innhold

Får ikke svar på smsen om å få time hos psykiater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sendte psykiater en sms og lurte på om jeg kunne få en time hos han. Jeg har ennå ikke fått noe svar. Jeg har sjekket at det er jobbmobilen hans jeg sendte den til. Hvorfor svarer han ikke? Jeg tør ikke ringe han. Tar det som en avvisning. Hva tenker dere om det? Bør jeg ringe han? Jeg har gått til han tidligere, men har brukt andre etter han. Har det noe å si? De jobber i samme etasje. Smsen ble sendt 5 juni. 

Anonymkode: 9d5ae...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte psykiater en sms og lurte på om jeg kunne få en time hos han. Jeg har ennå ikke fått noe svar. Jeg har sjekket at det er jobbmobilen hans jeg sendte den til. Hvorfor svarer han ikke? Jeg tør ikke ringe han. Tar det som en avvisning. Hva tenker dere om det? Bør jeg ringe han? Jeg har gått til han tidligere, men har brukt andre etter han. Har det noe å si? De jobber i samme etasje. Smsen ble sendt 5 juni. 

Anonymkode: 9d5ae...7da

Jeg synes du skal ringe ekspedisjonen eller så kan du sende ham et kort notat med en vennlig påminnelse om du synes det er vanskelig å ringe. Jeg hadde ikke giddet å tatt dette som en avvisning, vi er i stand til å glemme alle sammen.

Anonymkode: 6b10c...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber han privat uten sekretær? Hvis hn har sekretær, vil hn kanskje at du ringer dit i kontortiden istedet for å få sms. Jeg vet ikke. Noen tar seg selv så høytidelig at de ikke gidder å "bøye seg ned" til de svake og imøtekomme dem på en høflig og hyggelig måte. Arroganse kalles vel det.

Anonymkode: 44575...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen tar seg selv så høytidelig at de ikke gidder å "bøye seg ned" til de svake og imøtekomme dem på en høflig og hyggelig måte.

Atskillig flere kan komme til å overse eller glemme en SMS som de ikke har mulighet for å besvare med én gang den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har fungert tidligere å sende en sms. Da fikk jeg svar innen kort tid. Når jeg søker han opp på nettet kommer jobbmobilnummeret hans opp. Jeg måtte lete mer og nå tror jeg at jeg har funnet sekretæren/ekspedisjonen. Jeg får prøve det. 

Anonymkode: 9d5ae...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte psykiater en sms og lurte på om jeg kunne få en time hos han. Jeg har ennå ikke fått noe svar. Jeg har sjekket at det er jobbmobilen hans jeg sendte den til. Hvorfor svarer han ikke? Jeg tør ikke ringe han. Tar det som en avvisning. Hva tenker dere om det? Bør jeg ringe han? Jeg har gått til han tidligere, men har brukt andre etter han. Har det noe å si? De jobber i samme etasje. Smsen ble sendt 5 juni. 

Anonymkode: 9d5ae...7da

Ville ringt. Hvorfor har du så mange forskjellige psykiatere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber han privat uten sekretær? Hvis hn har sekretær, vil hn kanskje at du ringer dit i kontortiden istedet for å få sms. Jeg vet ikke. Noen tar seg selv så høytidelig at de ikke gidder å "bøye seg ned" til de svake og imøtekomme dem på en høflig og hyggelig måte. Arroganse kalles vel det.

Anonymkode: 44575...d78

Enig. Min ex-psykiater var slik. Veldig arrogant og avvisende. Hadde ikke svart selv om jeg sto der med pistolen mot hodet...

Anonymkode: 7cad7...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful

Vet ikke hva det er med leger og sånn atferd. Noe er det hvertfall, har opplevd flere som er sånn. Man skal ringe(og ikke få svar, men bli ringt opp igjen), eventuelt sende Mail eller ringe sentralbord. Kun også korte beskjeder. Håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

De skal jo ikke være utilgjengelige, men det er viktig å ha avklart hva slags relasjoner man har. Om det er noe misforståelser der, kan det være årsaken. Men det mest sannsynlige er nok en hendelig glipp. Det har jeg opplevd med min psykiater. Siden han ikke svarte (noe han alltid har gjort ellers), var jeg redd han syntes det var mas fra min side. Men det viste seg at han rett og slett hadde oversett det - noe han beklagde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått svar pr SMS fra min psykiater i perioder der jeg er under behandling hos han. Når behandlingen har vært avsluttet har han gjerne sagt at jeg kan ta kontakt direkte innen feks 6 mnd men etter det må jeg ha henvisning fra lege for å få ny time. Jeg har også ved flere anledninger tatt kontakt med terapeuter via email for å forhøre meg om kapasitet eller time. Jeg har aldri fått svar. Kanskje det bør gå gjennom en sekretær eller henvisning fra fastlegen. Har også opplevd at psykiateren har vært på ferie eller er bare fullstendig fullbooket. Men er enig , det burde være enkelt å svare om man har anledning eller ikke. 

Anonymkode: 66897...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...