Gå til innhold

Ferieutfordringen


 cilie

Anbefalte innlegg

stjernestøv
30 minutter siden, cilie skrev:

Interessant å høre. Jeg skulle nå ha fått den energien alle snakker om - hvor sult uteblir og energien er på topp. Jeg synes jeg bare er slapp og halvt depressiv. Magen min er bedre, selv om det «stopper litt» innimellom. Det kan jo ikke være sånn at man må hive innpå med masse Magnesium for at «systemet» skal fungere. 

Jeg skal prøve å øke grønnsaksinntaket og se hvordan det går. Ikke lett akkurat nå hvor jeg bare har lyst til å kjøpe meg ferske bakevarer🤪 Skal ikke gjøre det da. Overrasket over hvor «avhengig» jeg er av sukker. Har lyst på godteri og usunn mat hele tiden jeg...

Det har jeg også lyst på, godteri og usunn mat. Det er vanskelig å motstå den trangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Xtra skrev:

Det var det glasset som bestandig var halvtomt for deg. Det er 9. juli og sommeren er på ingen måte snart over!

 

Høres ut som du kunne trenge å aktiviseres i ferien, gå i fjellet eller noe annet aktivt, i stedet for alt for mye tid til å tenke på alt som burde vært bedre.

Jeg har jo egentlig masse å gjøre, men... 

Nå dro jeg i hvert fall og svømte en time og vanner i barndomshjemmet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det har jeg også lyst på, godteri og usunn mat. Det er vanskelig å motstå den trangen. 

Ja, det er det dessverre. Har lovet meg selv å holde meg på matta nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, cilie skrev:

Ja, det er det dessverre. Har lovet meg selv å holde meg på matta nå... 

Ja det må jeg og gjøre, det er så lett å legge på seg igjen. Er så glad i all slags mulig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎06‎.‎2018 den 8.40, cilie skrev:

Roma er en storby jeg ikke har vært i, men som jeg har skjønt man burde ha vært i. «Se Roma og dø.» 

Jeg har heller ikke vært i Roma, men har hørt og sett så mye fint om byen at den absolutt er "på lista"! Men uttrykket lyder "Se Napoli og dø". ;-)

3 timer siden, cilie skrev:

Jepp - da ble det vel noen dager som ikke akkurat går inn i minneboka for sommeren 2018...

----

Har spist høykarbo i 2 dager - planla en dag, men ble to. Har ikke tall på hvor mye is jeg har spist. Så har vel egentlig lagt på meg 700 g på 2 ferieuker🐳 

Jaja. Ikke akkurat enkelt å bare nyte hver dag og lage seg en fin ferie🤯

Er enig med @Xtraom å se glasset som halvfullt og ikke halvtomt, men skjønner det ikke er lett å sette tankene til side. Men prøv! Det er kjempemye igjen av sommeren, og selv har jeg ikke begynt ferien ennå. Det er viktig å fokusere på det bra som skjer, ikke alle ting man ikke har fått gjort eller ting du mener/håper burde vært annerledes.

Tving deg selv til å skrive ned på lapper tre gode ting som har skjedd hver dag og legg dem i en krukke. Plukk opp lapper og les når du føler behov for en påminnelse om at livet tross alt kan være bra. Hva er bra? Tja... Solen skinte, eller det var nydelig regn som frisket opp. Du spiste noen helt fantastisk gode, solmodne tomater, som ble helt himmelsk med litt sjøsalt på. Eller du nøt en deilig is. Du har lest en interessant bok. Du smugkikket på en kjekk mann på trikken. Noen fortalte en morsom historie. Da du satt på trammen med dagens første kaffekopp kom en katt bortom og hilste på. Den blomsten i veikanten luktet jammen godt! Oi - markjordbær! Hurra! Osv osv.

Hvis man setter seg selv alt for høye "mål" for hva som skal til for å konstatere at man har hatt en god dag eller et godt liv, vil det i seg selv kunne gjøre at man føler seg mer elendig og nedfor. Jeg tror ikke det er slik at lykkelige folk har mer "storslagne" ting som skjer med dem - de er bare flinkere til å se glede i de små tingene.

Og når det er sagt: Jeg for min del synes ikke 700g vektøkning på to ferieuker er spesielt mye! :D Da hadde jeg tenkt: "All den gode isen, og ikke mer enn 700 gram opp? Topp! Det går nok av igjen av seg selv etter ferien, slik ferievekta bruker!"

Fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, morsan skrev:

Jeg har heller ikke vært i Roma, men har hørt og sett så mye fint om byen at den absolutt er "på lista"! Men uttrykket lyder "Se Napoli og dø". 😉

Hehe, så jeg går rundt og sier det feil altså! Uff🙈 Snakket faktisk med en doler om det i forgårs; at jeg har begynt å si ordtak feil😬Jeg får late som jeg har laget meg en slags allegori på det kjente sitatet jeg da... 

Takk for tips om øvelse! Jeg er kjent med denne øvelsen, uten at jeg har latt meg påvirke av den hittil... Det er akkurat som det ikke hjelper noe når jeg prøver. Det er blir for «lite» å være glad for. Jeg er mer sånn at: « Dritt at jeg kom meg ut i dag kl. 11 og ikke kl.  08 når været er så bra.» 

Jeg merker at jeg er mye mer negativ om morgenen etter jeg har sovet. I negative stunder tenker jeg at «det ikke har vært verdt det.» Å leve altså. 

God sommer til deg og! På tide å snart få ferie :) De fleste «normaltenkende» vil mene jeg har mye igjen... men jeg synes dagene løper, og jeg tror ikke jeg klarer å rekreere tilstrekkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, cilie skrev:

Takk for tips om øvelse! Jeg er kjent med denne øvelsen, uten at jeg har latt meg påvirke av den hittil... Det er akkurat som det ikke hjelper noe når jeg prøver. Det er blir for «lite» å være glad for. Jeg er mer sånn at: « Dritt at jeg kom meg ut i dag kl. 11 og ikke kl.  08 når været er så bra.»  

Jeg vet det ikke er så lett å bare 'snu' når man har blitt vant til å tenke negativt, men husk at for hver gang du gjør en handling eller en unnlatelse, så forsterker du motivasjonen bak handlingen eller unnlatelsen. Så neste gang du ikke kommer deg ut før kl 11 prøv å tenke: "Å så deilig det var å bare ta det med ro inne og ikke komme ut før kl 11. Herlig med ferie når man ikke MÅ opp og ut!"

3 timer siden, cilie skrev:

God sommer til deg og! På tide å snart få ferie :) De fleste «normaltenkende» vil mene jeg har mye igjen... men jeg synes dagene løper, og jeg tror ikke jeg klarer å rekreere tilstrekkelig. 

Tror nok at mange/de fleste 'normaltenkende' også synes det i og for seg er dumt når mer enn halve ferien er brukt opp, og gjerne skulle hatt mer (iallfall meg!), men det blir jo ikke bedre av at man fokuserer på at ferien snart er slutt fremfor å nyte de gjenværende dagene. Og i dette ligger det også at du ikke ergrer deg på f eks tirsdag at du tenkte negativt på mandag i stedet for å nyte dagen! ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, morsan skrev:

Jeg vet det ikke er så lett å bare 'snu' når man har blitt vant til å tenke negativt, men husk at for hver gang du gjør en handling eller en unnlatelse, så forsterker du motivasjonen bak handlingen eller unnlatelsen. Så neste gang du ikke kommer deg ut før kl 11 prøv å tenke: "Å så deilig det var å bare ta det med ro inne og ikke komme ut før kl 11. Herlig med ferie når man ikke MÅ opp og ut!"

Tror nok at mange/de fleste 'normaltenkende' også synes det i og for seg er dumt når mer enn halve ferien er brukt opp, og gjerne skulle hatt mer (iallfall meg!), men det blir jo ikke bedre av at man fokuserer på at ferien snart er slutt fremfor å nyte de gjenværende dagene. Og i dette ligger det også at du ikke ergrer deg på f eks tirsdag at du tenkte negativt på mandag i stedet for å nyte dagen! 😉

 

Takk for tips! Men jeg synes svært sjelden det er deilig å ikke ha kommet meg ut på noe. Da skyldes det i grunnen at jeg ikke har orket. Jeg kan fokusere på det positive til jeg ser mannen med ljåen, men til syvende og sist tror jeg det handler om personlighet kombinert med miljø - altså arv og miljø. Dessverre. Den siden, «stress-nevrotikeren» får utløp «her inne», mens utad er jeg nokså «normal.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cilie skrev:

 

Takk for tips! Men jeg synes svært sjelden det er deilig å ikke ha kommet meg ut på noe. Da skyldes det i grunnen at jeg ikke har orket. Jeg kan fokusere på det positive til jeg ser mannen med ljåen, men til syvende og sist tror jeg det handler om personlighet kombinert med miljø - altså arv og miljø. Dessverre. Den siden, «stress-nevrotikeren» får utløp «her inne», mens utad er jeg nokså «normal.»

Ja, det har nok noe med grunnleggende personlighet og andre faktorer å gjøre hvor positivt eller negativt syn folk har på livet, selv om det svinger for de fleste av oss. Riktig god sommer uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, morsan skrev:

Ja, det har nok noe med grunnleggende personlighet og andre faktorer å gjøre hvor positivt eller negativt syn folk har på livet, selv om det svinger for de fleste av oss. Riktig god sommer uansett 🙂

Takk det samme!

4 dager på en uke m sterk hodepine, hjertebank og null energi😢 Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...