Gå til innhold

Kommer det av latuda?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja han skrev det at jeg skulle trappe ned hvis jeg fikk parkinson,men må vel snakke med han om det. Du får stive muskler av medisiner du og ja,kan jo prøve å tøye ut og se om det hjelper. Det hjalp jo å ta akineton, da må det jo være bivirkninger?

Ja, av noen medisiner får jeg det. Så nå har jeg fått beskjed om å trappe opp veldig langsomt. Vet ikke om det er bivirkninger i ditt tilfelle, men det står jo oppført som mulige bivirkninger, så det er ikke usannsynlig. Snakk med psykiateren om det. Det virker som du har det bedre når du går på medisiner, men for at du skal holde ut tror jeg det er viktig å prøve å unngå for mye bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
4 timer siden, Trine skrev:

Ja, av noen medisiner får jeg det. Så nå har jeg fått beskjed om å trappe opp veldig langsomt. Vet ikke om det er bivirkninger i ditt tilfelle, men det står jo oppført som mulige bivirkninger, så det er ikke usannsynlig. Snakk med psykiateren om det. Det virker som du har det bedre når du går på medisiner, men for at du skal holde ut tror jeg det er viktig å prøve å unngå for mye bivirkninger.

Ja det er viktig og nå er det så tomt. Bøir urolig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Fionys skrev:

Hvor lenge har du brukt Latuda?

I noen måneder nå tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men ringte i dag og opplyste om at jeg minker, det kaller jeg bra samarbeid. Hun sa det var helt greit siden det er frivillig det her, hun skulle gi beskjed til psykiater i morgen. De er jo vant til dette :) Håper jeg kan føle meg litt bedre når jeg tar mindre medisiner, har slitt de siste nettene med søvnen. Alt er så tomt inni meg og det gjør meg urolig,har måttet ta vival da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er ingen gitter her, hvorfor føles det sånn? Isolasjon? Det er jo min egen feil! Men det er så vanskelig å bryte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, stjernestøv skrev:

I noen måneder nå tror jeg. 

Tror?

Anonymkode: 8edd0...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror?

Anonymkode: 8edd0...921

Ja husker ikke akkurat når jeg begynte. Men tror det er noe måneder siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Men ringte i dag og opplyste om at jeg minker, det kaller jeg bra samarbeid. Hun sa det var helt greit siden det er frivillig det her, hun skulle gi beskjed til psykiater i morgen. De er jo vant til dette :) Håper jeg kan føle meg litt bedre når jeg tar mindre medisiner, har slitt de siste nettene med søvnen. Alt er så tomt inni meg og det gjør meg urolig,har måttet ta vival da. 

Det kalles ikke et samarbeid når du ringer å sier at du minker medisin uten å ha snakke med psykiater. Hadde du snakket med psykiater før du tok en avgjørelse så kunne man kanskje kalle det et samarbeid.

Tror ikke akkurat du skal bekymre deg for søvn, for du sover ikke akkurat lite. Jeg blir bekymret når jeg sover 2-3 timer i løpet av et døgn over lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Fionys skrev:

Det kalles ikke et samarbeid når du ringer å sier at du minker medisin uten å ha snakke med psykiater. Hadde du snakket med psykiater før du tok en avgjørelse så kunne man kanskje kalle det et samarbeid.

Tror ikke akkurat du skal bekymre deg for søvn, for du sover ikke akkurat lite. Jeg blir bekymret når jeg sover 2-3 timer i løpet av et døgn over lenger tid.

Men han skrev ned at jeg skulle minke hvis jeg fikk bivirkninger, har jo det og. Og han ringer i dag hvis det er behov for det. 

Nei jeg sover ikke lite, men de nettene jeg ikke får sove sover jeg mindre. 2-3 timer var lite ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Men han skrev ned at jeg skulle minke hvis jeg fikk bivirkninger, har jo det og. Og han ringer i dag hvis det er behov for det. 

Nei jeg sover ikke lite, men de nettene jeg ikke får sove sover jeg mindre. 2-3 timer var lite ja. 

Hvis avtalen var at du kunne minke medisin hvis du fikk bivirkninger så er det jo en annen sak og da var det bra du ringte å informerte om det.

Til og med friske folk sover mindre eller dårligere i perioder eller enkelte dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
19 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis avtalen var at du kunne minke medisin hvis du fikk bivirkninger så er det jo en annen sak og da var det bra du ringte å informerte om det.

Til og med friske folk sover mindre eller dårligere i perioder eller enkelte dager.

Ja da er det jo en annen sak, han skrev det i journalen. 

Ja jeg vet friske folk også sover mindre i perioder,men det er psyken som plager meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær

Jeg sov 2-3 timer i natt - sånn er det av og til, og ikke har jeg et eneste medikament som kan gå ut over nattesøvnen å skylde på. Perioder med uro er noe alle opplever: Det er sånn livet er!

Du MÅ finne noe annet i livet ditt enn dette åndelige du lengter etter, Stjernestøv. Å ha en tro på at noe er større enn seg selv (kall det Gud eller hva du vil) er normalt, men å lengte etter å se lys og engler er sykdom som du må beskytte deg mot ved å ta medisiner. Jeg skjønner at du savner "deg selv" akkurat nå, men vi som har fulgt deg lenge, husker at du har mange av de samme plagene når du ikke tar medisin. Du MÅ finne noe annet som gir deg en ok hverdag, selv om det er tungt. Kan du ikke få en støttekontakt som er med deg mer enn denne sykepleieren?

Selv trenger jeg medisin mot arvelig høyt kolesterol. Denne medisinen gjør at jeg får stive ledd og mye vondt i fingrene. Det vil si: jeg TROR dette er bivirkning, men er ikke helt sikker. Før jeg begynte med medisinen var jeg i alle fall mye mykere i kroppen. Det er jo derfor fristende å slutte med medisin, siden den høye kolesterolen ikke gir meg en eneste plage akkurat nå. MEN jeg har fått beskjed om at konsekvensen vil være tette blodårer, og kanskje hjerteinfarkt om få år. Da må jeg jo velge å ta medisin, selv om det er bivirkninger. Hva er viktigst liksom? Er bivirkningen viktigere for meg, enn virkningen av medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 time siden, Stikkelsbær skrev:

Jeg sov 2-3 timer i natt - sånn er det av og til, og ikke har jeg et eneste medikament som kan gå ut over nattesøvnen å skylde på. Perioder med uro er noe alle opplever: Det er sånn livet er!

Du MÅ finne noe annet i livet ditt enn dette åndelige du lengter etter, Stjernestøv. Å ha en tro på at noe er større enn seg selv (kall det Gud eller hva du vil) er normalt, men å lengte etter å se lys og engler er sykdom som du må beskytte deg mot ved å ta medisiner. Jeg skjønner at du savner "deg selv" akkurat nå, men vi som har fulgt deg lenge, husker at du har mange av de samme plagene når du ikke tar medisin. Du MÅ finne noe annet som gir deg en ok hverdag, selv om det er tungt. Kan du ikke få en støttekontakt som er med deg mer enn denne sykepleieren?

Selv trenger jeg medisin mot arvelig høyt kolesterol. Denne medisinen gjør at jeg får stive ledd og mye vondt i fingrene. Det vil si: jeg TROR dette er bivirkning, men er ikke helt sikker. Før jeg begynte med medisinen var jeg i alle fall mye mykere i kroppen. Det er jo derfor fristende å slutte med medisin, siden den høye kolesterolen ikke gir meg en eneste plage akkurat nå. MEN jeg har fått beskjed om at konsekvensen vil være tette blodårer, og kanskje hjerteinfarkt om få år. Da må jeg jo velge å ta medisin, selv om det er bivirkninger. Hva er viktigst liksom? Er bivirkningen viktigere for meg, enn virkningen av medisin?

Ok. Alle sover vel dårlig iblant, spesielt når det er fullmåne og forandring i planetene. Var vel fullmåne i natt? 

Kanskje støttekontakt hadde vært en ide,jeg vet ikke helt. Men nå føler jeg alt står stille og det er tomt inni meg, sånn har jeg det ikke uten medisiner. Bare en observasjon. Det er jo sjelslivet mitt det handler om, vet ikke om det kan sammenlignes med høyt kolesterol/fysiske ting. Men skjønner jo at det er viktig at du tar medisinen din, jeg dør ikke om jeg ikke tar medisin. Jeg blir bare mer åndelig. Dette har sykepleieren stor forståelse for, så håper dere skjønner også. Det hadde vært fint, for det er en del av meg som blir borte på medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Alle sover vel dårlig iblant, spesielt når det er fullmåne og forandring i planetene.

Hvordan mener du planetene påvirker søvnen? 

Anonymkode: 8edd0...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du planetene påvirker søvnen? 

Anonymkode: 8edd0...921

Jo jeg mener alle blir påvirket av planetene...mer eller mindre. Jeg mer f.eks, kan kjenne det på kroppen som stikninger og frysninger, og varme og kulde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fulklstendig ubrukelig uten medisiner. Du er redd hele tiden og spiser vival som om det var sukkertøy. Gå ned et hakk på medisinene, slik som du har avtalt med psykiater. Stå på den dosen lenger, før du prøver å trappe opp igjen. Kroppen må få tid til å venne seg til medisinene. Og det åndelige, siden du ikke husker det selv, skremmer livshiten ut av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
29 minutter siden, Trine skrev:

Du er fulklstendig ubrukelig uten medisiner. Du er redd hele tiden og spiser vival som om det var sukkertøy. Gå ned et hakk på medisinene, slik som du har avtalt med psykiater. Stå på den dosen lenger, før du prøver å trappe opp igjen. Kroppen må få tid til å venne seg til medisinene. Og det åndelige, siden du ikke husker det selv, skremmer livshiten ut av deg!

Jeg tror ikke dere forstår her inne, det åndelige er en del av meg. Vet ikke hvem jeg er uten det,det er vel derfor jeg slutter på medisiner gang på gang. Men nå har jeg trappet litt ned og det er jo helt greit for dem, de er jo vant til det. Det er jeg som skal styre dette, det er mitt liv og vil jeg ha åndelige ting med meg så er det greit. Og det at jeg blir redd ødelegger jo bare for meg selv, jeg skader ingen andre. Ikke er jeg mer aktiv heller nå, alt ordner seg ikke på medisiner...det kom jeg på nå. Jeg er redd onde ånder og demoner, noen ganger utenomjordiske. Det er ikke kjekt å være redd. Men hva med det positive? Det er forsvunnet det også,jeg tror ikke jeg kan leve som dette. Det er tomt. Vet dere sier jeg må fylle dagene med noe annet, men savnet blir for stort og det blir for tomt. Forventer ikke at noen skal skjønne det, men sykepleieren forstår meg og støtter meg. Det er vel det som betyr noe akkurat nå. Får se hva jeg gjør videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror ikke dere forstår her inne, det åndelige er en del av meg. Vet ikke hvem jeg er uten det,det er vel derfor jeg slutter på medisiner gang på gang. Men nå har jeg trappet litt ned og det er jo helt greit for dem, de er jo vant til det. Det er jeg som skal styre dette, det er mitt liv og vil jeg ha åndelige ting med meg så er det greit. Og det at jeg blir redd ødelegger jo bare for meg selv, jeg skader ingen andre. Ikke er jeg mer aktiv heller nå, alt ordner seg ikke på medisiner...det kom jeg på nå. Jeg er redd onde ånder og demoner, noen ganger utenomjordiske. Det er ikke kjekt å være redd. Men hva med det positive? Det er forsvunnet det også,jeg tror ikke jeg kan leve som dette. Det er tomt. Vet dere sier jeg må fylle dagene med noe annet, men savnet blir for stort og det blir for tomt. Forventer ikke at noen skal skjønne det, men sykepleieren forstår meg og støtter meg. Det er vel det som betyr noe akkurat nå. Får se hva jeg gjør videre :) 

Tror det første du burde ha gjort var å bytte ut den der sykepleieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Tror det første du burde ha gjort var å bytte ut den der sykepleieren.

Når han forstår tomheten og at jeg savner det åndelige, at det er vanskelig å tilpasse seg nå? Syns det viser at han respekterer meg,det er det vel ikke noe galt med? Heller tvert imot? Jeg trenger å bli akseptert jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...