Gå til innhold

Tror du integreringen vil ordne seg?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg lurer på de som tror på det fargerike felleskap, tror att:

 

Det blir mindre ghettoer.

Det blir mindre  æresvold.

Det blir mindre sosial kontroll, og likestilling for muslimske kvinner.

Det blir mindre radikalisering.

Det blir mindre offentlige ytelser for fremmedkulturelle innvandrere, dvs de kommer i arbeid....

 

Ville du som liberal kunne tenke deg å flytte til feks Holmlia? Vestli? Kunne du tenke deg att barna dine gikk på skoler der de var nesten eneste Norske? Eller sitter du i en blendahvit del av Norge og er positiv til innvandring, for du ser jo ikke noen negative konsekvenser?

 

Ser du en positiv utvikling? Vil dette ordne seg? Jeg sier ikke det er kjempeille slik det er nå, ikke misforstå. Men ønsker du en asylpolitikk og familiegjenforeningspolitikk ala den svenske? 

 

The more the merrier?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg lurer på de som tror på det fargerike felleskap, tror att:

 

Det blir mindre ghettoer.

Det blir mindre  æresvold.

Det blir mindre sosial kontroll, og likestilling for muslimske kvinner.

Det blir mindre radikalisering.

Det blir mindre offentlige ytelser for fremmedkulturelle innvandrere, dvs de kommer i arbeid....

 

Ville du som liberal kunne tenke deg å flytte til feks Holmlia? Vestli? Kunne du tenke deg att barna dine gikk på skoler der de var nesten eneste Norske? Eller sitter du i en blendahvit del av Norge og er positiv til innvandring, for du ser jo ikke noen negative konsekvenser?

 

Ser du en positiv utvikling? Vil dette ordne seg? Jeg sier ikke det er kjempeille slik det er nå, ikke misforstå. Men ønsker du en asylpolitikk og familiegjenforeningspolitikk ala den svenske? 

 

The more the merrier?

 

 

Vi kan lære mye av andre land som har hatt større innvandring lenger.

Nei, det kommer IKKE til ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg er blant dem som er redd det går den veien høna sparker nå og at vi alle får som " fortjent" som i TV reklamen for sminke den gangen. Hva vi alle lå i ordene den gang vet vel ingen i dag ironisk nok.

Heldigvis finnes det jo mennesker som står opp mot vår tids elendighet og gale politikere. Men det skjer en fullstendig følsesmessig forflatning  av alt som berører oss alle synes jeg.

Alt er kommet til å handle om penger og vi males alle i stumper og stykker kjennes det som med de intelligente hjerne våre og det hele. Det er virkelig blitt atomadelens selskapslek som man engang fryktet i datidas aviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Direkte svar Nei. Se bare på de underlige spenninger det nå er mellom familie og institusjoner i dag. Vi adopterer innvandrere idealer eller hva vi tror er deres og de våre. Alt som teller i dag er om man har en arbeidsgiver å tjene og arbeidsgiver har all makt. Vi gjør snart alt for penger og plutselig kommer gjerne  fettere og kusiner eller kommunen å blander seg opp i enslige kvinners mellomværende på jord. Dette  er utviklingen også i dagens Norge. Kommuner som ser seg om etter inntektsmuligheter og blir långivere til innbyggerne og hva slags fremtid blir det. En verden uten rettigheter av noen art spør du meg. Og ingen menneskerettar og ikke rett til arbeid og vanlig lønnsinntekt. Det private og det offentlige er så sammenblandet og ingen vet hvordan flyktningene virkelig har det. Det kommer meldinger om at de ikke har mat på bordet samtidig om at de er så bortskjemte. Vanskelig å vite hva man skal tro. Samtidig forstår jeg meget sterkt at den fattige verden bare er reist seg og begynt " å gå mot oss" . " Da går vi" liksom og de som ikke klarer seg bukker stilltiende under. Alle hadde vel gjort det samme tenker jeg. Vi har alle en stor eksamensoppgave i fanget ja. Spesielt politiketene som bruker tid på så mye rart og driver med så mye rart ja. Heldigvis har jo ikke Trumpfistene alt de skal ha sagt tenker jeg. 

Det er dårlig stemning i verden ja. Det er arbeidsgivere som driver folk for hardt og det er sår som aldri tror. Et Europa som blør og vi som er del av det samme Europa. Alle vil vi helst bare ha fred og ro. Vi slites alle bare ut av det hele. Men nå er jo alt kokt ned til økonomi helt åpenlyst. Jeg er ikke glad for utviklingen. Så mange er da også bare blitt hjemløse og det norske velferdssystemet oversvømmes av mennesker som mener de har rettigheter i et mer og mer innfløkt system som mer og mer går elektronisk kanskje uten mulighet til å sannsynliggjøres i ettertid. Alt er da også så akutt.  Men alle de hjemløse bør bekymre politiketene mere synes jeg. Hvor mange bli da også uten arbeidsmuligheter livet ut?? Den grønne vinteren bekymrer mest virker det som. Beklager alle skrivefeilene men hodet går helt på kryss og tvers om dagen. Jo jeg er bekymret. Men selv ressusterke mennesker klarer ikke stoppe gal i galningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Vi trenger å se oss selv tydeligere tror jeg både som kommuner og privatpersoner og ikke glemme at selv ressurssterke mennesker klarer ikke å stoppe disse mennesketyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt man egentlig vet er vel bare at politikere flest er bare eksperter i å skylde på alle andre. Som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Tror ikke det handler så mye om integrering lenger egentlig. Alt dreier seg bare mere og mere omkring penger i dag virker det som. Kanskje har det alltid vært sånn. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ser på tyskland, hvet du hvordan de utvikler seg. På internett finner man mye informasjon om dette temaet og vilken ønsker de har og hvilken framtid de ser for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi var litt mer som polakkene. De har forstått at muslimer og katolikker ikke fungerer sammen, så derfor vil de heller ikke ha muslimer inn i landet. De har sagt de vil melle seg ut av eu dersom det blir krav om at de må ta imot et visst antall flyktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Skulle ønske vi var litt mer som polakkene. De har forstått at muslimer og katolikker ikke fungerer sammen, så derfor vil de heller ikke ha muslimer inn i landet. De har sagt de vil melle seg ut av eu dersom det blir krav om at de må ta imot et visst antall flyktninger.

Jeg er redd. Jeg se hvordan muslimiske menn stirrer oss i øyene. De er skremmende når jeg tenker hvilken oppfatninger de har om utrolige. Jeg er veldig forsiktig, men behandler de på en høflig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg syntes bare  at  Norge klokest holder lav profil i det meste. Det er så mye veldig vanskelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ting skal tjenes opp også og  med få muligheter for arbeid for mange og mindre og mindre reserver å tære på i felleskassen må det bli veldig vanskelig. Hva som vil skje i dag vet vel ingen. 

Husker min mor fikk 18 kr i barnetrygd for meg det året jeg fylte 18 år og den ordni gen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Samtidig sier jo mange at Norge går så det griner. Med oljefondet og alt. Men ting skal tjenes inn også og så mange har få inntektsmuligheter i dag tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, Maggie55 skrev:

Samtidig sier jo mange at Norge går så det griner. Med oljefondet og alt. Men ting skal tjenes inn også og så mange har få inntektsmuligheter i dag tror jeg.

Sannheten er vel at aldri har flere hatt det bedre økonomisk enn nå.

Anonymkode: 3656c...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ja hvis vi i det hele tatt kan snakke om at Norge har noe feil må det kanskje være at vi leser kanskje litt for lite og deltar litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎26‎.‎06‎.‎2018 den 21.57, Worrysome plenty skrev:

Jeg lurer på de som tror på det fargerike felleskap, tror att:

For en åpning- du har  jo allerede premisslagt debatten og er full av fordommer- vil du ha et reflektert svar eller er du faktisk interessert i å se på motargumentene som kommer ( uavhengig av om du vil endre mening eller ikke) så er jo dette ikke veien å stille et spm.

Så man vet jo utfallet av denne debatten allerede både for de som argumenter for og i mot.

 

 

Anonymkode: a5131...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎30‎.‎06‎.‎2018 den 10.40, Trine skrev:

Skulle ønske vi var litt mer som polakkene. De har forstått at muslimer og katolikker ikke fungerer sammen, så derfor vil de heller ikke ha muslimer inn i landet. De har sagt de vil melle seg ut av eu dersom det blir krav om at de må ta imot et visst antall flyktninger. 

Samtidig er de ekstremt rasistiske- og fortsetter å være det også i Norge- dette har jeg som utenlandsadoptert fått erfare ganske mye- en lærer jeg kjenner har merket at barn av polakker også har store rasistiske holdninger. og jeg er overhodet ikke muslim. Jeg foretrekker en del muslimske innvandrere fremfor rasistiske polakker som tar med seg en ukultur som utbredt annerkjent rasisme inn i Norge- det er et selfølgelig rasister i norge også men landet har jobbet hardt med å forsøke å gjøre dette til et "livssyn" som ikke er "godkjent" ( jeg snakker om ren og skjær rasisme ikke "muslimfrykt").

Anonymkode: a5131...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en åpning- du har  jo allerede premisslagt debatten og er full av fordommer- vil du ha et reflektert svar eller er du faktisk interessert i å se på motargumentene som kommer ( uavhengig av om du vil endre mening eller ikke) så er jo dette ikke veien å stille et spm.

Så man vet jo utfallet av denne debatten allerede både for de som argumenter for og i mot.

 

 

Anonymkode: a5131...661

Selv har du ingen argumenter, hverken den eller den andre veien.

Anonymkode: 3656c...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv har du ingen argumenter, hverken den eller den andre veien.

Nei det er jo ikke vits når debatten allerede er premisslagt- det var min kommentar.

Anonymkode: a5131...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en åpning- du har  jo allerede premisslagt debatten og er full av fordommer- vil du ha et reflektert svar eller er du faktisk interessert i å se på motargumentene som kommer ( uavhengig av om du vil endre mening eller ikke) så er jo dette ikke veien å stille et spm.

Så man vet jo utfallet av denne debatten allerede både for de som argumenter for og i mot.

 

 

Anonymkode: a5131...661

Nei, jeg prøver å grave bort føleriet, og søker svar, som jeg ikke ser. Men ingen kan komme med de svarene tydeligvis. Jeg er oppriktig bekymret for europas fremtid, og håpte noen som så det anderledes, kunne komme med en god gjennomtenkt  grunn til att de er så får denne innvandringen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...