Gå til innhold

Bør jeg gå til tannlegen?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Høres ut som en god plan, ringer i morgen tror jeg. Håper tannlegen min ikke har ferie da, han var så rolig. 

Hvorfor ikke ringe nå, og få det overstått?

Anonymkode: ac2af...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke ringe nå, og få det overstått?

Anonymkode: ac2af...dc0

Da må jeg bare gå å grue meg til timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da må jeg bare gå å grue meg til timen. 

Er ikke sikkert du får time umiddelbart. Og gjør du det, kunne du ha ringt i morges og hatt det overstått nå.

Anonymkode: ac2af...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke sikkert du får time umiddelbart. Og gjør du det, kunne du ha ringt i morges og hatt det overstått nå.

Anonymkode: ac2af...dc0

Ja kunne jo i grunn det. Men må sikkert vente på time ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎07‎.‎2018 den 20.56, stjernestøv skrev:

Har ikke fine tenner,men i går mistet jeg en fylling...det gjør ikke vondt og tanna er jo helt svart. Er den død da? Er det vits å gå til tannlegen med dette?

 

Jeg var dum og gikk ikke til tannlegen da jeg mistet en gammel fylling. Det gjør jeg aldri igjen. Kontakt tannlegen så fort du kan. Jeg har nå gått med en midlertidig fylling med fluor i denne tannen i 8 måneder i håp om at nerven vil trekke seg tilbake slik at jeg unngår rotfylling. JegMye gjør vondt med denne tannen, bl.a. tygge mat og pusse tenner. Ikke gjør som meg er mitt råd ;) … Man lærer så lenge man lever og man lærer av sine feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg var dum og gikk ikke til tannlegen da jeg mistet en gammel fylling. Det gjør jeg aldri igjen. Kontakt tannlegen så fort du kan. Jeg har nå gått med en midlertidig fylling med fluor i denne tannen i 8 måneder i håp om at nerven vil trekke seg tilbake slik at jeg unngår rotfylling. JegMye gjør vondt med denne tannen, bl.a. tygge mat og pusse tenner. Ikke gjør som meg er mitt råd ;) … Man lærer så lenge man lever og man lærer av sine feil...

Hvorfor rotfylles ikke tannen i stedet for å gå slik å vente?

Anonymkode: 3374c...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.7.2018 den 13.50, stjernestøv skrev:

Da må jeg bare gå å grue meg til timen. 

For det gjør du ikke nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 timer siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg var dum og gikk ikke til tannlegen da jeg mistet en gammel fylling. Det gjør jeg aldri igjen. Kontakt tannlegen så fort du kan. Jeg har nå gått med en midlertidig fylling med fluor i denne tannen i 8 måneder i håp om at nerven vil trekke seg tilbake slik at jeg unngår rotfylling. JegMye gjør vondt med denne tannen, bl.a. tygge mat og pusse tenner. Ikke gjør som meg er mitt råd ;) … Man lærer så lenge man lever og man lærer av sine feil...

Ok. Får bestille meg en time da,men det gjør ikke vondt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
32 minutter siden, Lillemus skrev:

For det gjør du ikke nå? 

Jo gjør det nå og, kan like godt bestille time på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Får bestille meg en time da,men det gjør ikke vondt nå. 

 

Nei, det gjør ikke vondt den første tiden... Det er vanskelig å få kommet riktig til under tannpussen i det lille "krateret" hvor fyllingen satt og det er lett at det utvikles et nytt hull videre i tannen. Det sa i hvert fall tannlegen til meg, uten at jeg har så mye peiling.

Lykke til med å manne deg opp til å ta opp telefonrøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor rotfylles ikke tannen i stedet for å gå slik å vente?

Anonymkode: 3374c...29d

 

Et håp om å slippe rotfylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor rotfylles ikke tannen i stedet for å gå slik å vente?

Anonymkode: 3374c...29d

Fordel å slippe rotfylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, gråstein skrev:

Fordel å slippe rotfylling.

Jeg ville syntes det var avhengig av tannlegens faglige vurdering. Hvis rotfylling anbefales, så hadde jeg gått for det. 

Anonymkode: 3374c...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
36 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Nei, det gjør ikke vondt den første tiden... Det er vanskelig å få kommet riktig til under tannpussen i det lille "krateret" hvor fyllingen satt og det er lett at det utvikles et nytt hull videre i tannen. Det sa i hvert fall tannlegen til meg, uten at jeg har så mye peiling.

Lykke til med å manne deg opp til å ta opp telefonrøret :)

Ok. Får ringe på mandag da og få det overstått. 

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat tannlege er det bare å ringe med en gang. Om det er noe m bil også. Selv er jeg litt på overtid med celleprøve - så note to self: ring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det lureste jeg har gjort var å begynne å gå hos tannlege fast hver 6 måned. Da blir det nesten ikke hull. tannlege er viktig, tenner er viktig. Jeg ignorerte mine. i mange år.  de siste 10 årene derimot så går jeg med en gang, det er noe som må gjøres.

 

Det lønner seg økonomisk, estetisk og helsemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
35 minutter siden, cilie skrev:

Akkurat tannlege er det bare å ringe med en gang. Om det er noe m bil også. Selv er jeg litt på overtid med celleprøve - så note to self: ring!

Ja jeg har heller ikke tatt celleprøve, gruer meg veldig til det så bare utsetter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det lureste jeg har gjort var å begynne å gå hos tannlege fast hver 6 måned. Da blir det nesten ikke hull. tannlege er viktig, tenner er viktig. Jeg ignorerte mine. i mange år.  de siste 10 årene derimot så går jeg med en gang, det er noe som må gjøres.

 

Det lønner seg økonomisk, estetisk og helsemessig.

Ok. Mine tenner er ikke noe fine og de pusset dem ikke sist jeg var der, det reagerte jeg litt på. Får ringe på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...