Gå til innhold

å kaste opp mat.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det var i en spøkefull tone da. Sa det til mannen min hva jeg hadde gjort og han ble oppgitt "Du er voksen nå og vet det er galt". Jeg forsvarte jo det.."Ja da trenger du hjelp, du ødelegger kroppen med det der" sa han. Får ta meg sammen. 

Du har en fornuftig mann, i det minste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
2 minutter siden, Xtra skrev:

Du har en fornuftig mann, i det minste :) 

Ja han er vel det :) Det er bare så greit å spise så mye man vil uten å legge på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja han er vel det :) Det er bare så greit å spise så mye man vil uten å legge på seg. 

Du har jo kommentert tidligere at han er svært aktiv, da ligger mye av forklaringen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Xtra skrev:

Du har jo kommentert tidligere at han er svært aktiv, da ligger mye av forklaringen der.

Åja han er veldig aktiv,klarer ikke sitte i ro han. Og på lange sykkelturer hver dag, så han legger ikke på seg. Spiser hva han vil han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja han er vel det :) Det er bare så greit å spise så mye man vil uten å legge på seg. 

Men blir spisegleden like stor om du vet at du skal kaste opp etterpå da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
29 minutter siden, cilie skrev:

Men blir spisegleden like stor om du vet at du skal kaste opp etterpå da? 

Maten smaker jo godt da selv om jeg skulle kaste det opp, og fikk ikke den typiske spysmaken heller. Det er det jeg hater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Hei og takk for det. Sykepleieren foreslo faktisk is, da var det ikke så vondt å kaste opp men sa "Du må ikke begynne med det". Kanskje det var et engangstilfelle, men i dag skal jeg skjeie ut igjen. Mannen har bursdag. Jeg trenger ikke skrive om det nei. 

Forstår jeg det riktig at sykepleieren snakket om mat som var lett å kaste opp og foreslo is? Om så er tilfelle så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Han er jo ikke kompetent til å ha den jobben han har! Og det hjelper virkelig ikke deg at han kommer med forslag om mat som er lett å kaste opp. Nå føler jeg virkelig med deg!

Hva synes du selv om at han foreslo is? Seriøst. Hva tenker du om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Hei og takk for det. Sykepleieren foreslo faktisk is, da var det ikke så vondt å kaste opp men sa "Du må ikke begynne med det". Kanskje det var et engangstilfelle, men i dag skal jeg skjeie ut igjen. Mannen har bursdag. Jeg trenger ikke skrive om det nei. 

Må bare tilføye at selv om sykepleieren ikke virker helt på nett, ser at du skriver at det var i en spøkefull tone, men det er ikke greit allikevel, så er det kjempefint at du snakker med han om det. Fint at du snakker med mannen din om det også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det var smart, hadde gått ned hundre gram til i dag. Hadde jeg ikke kastet opp hadde jeg gått opp. 

100 gram!? Hører du ikke hvor galt det høres ut? Kroppsvekta varierer vanligvis med mer enn 100 gram hver eneste dag.

Hvis du tidligere i livet har hatt problemer med spiseforstyrrelse så bør du passe ekstra godt på at du ikke begynner å styre med å kaste opp for plutselig blir det et stort problem igjen.

Sykepleieren din virker ikke mye profesjonell og kanskje du skulle prøvd å få en annen selv om du liker mye av det han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, ColaZero skrev:

Forstår jeg det riktig at sykepleieren snakket om mat som var lett å kaste opp og foreslo is? Om så er tilfelle så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Han er jo ikke kompetent til å ha den jobben han har! Og det hjelper virkelig ikke deg at han kommer med forslag om mat som er lett å kaste opp. Nå føler jeg virkelig med deg!

Hva synes du selv om at han foreslo is? Seriøst. Hva tenker du om det? 

Ok. Nå angrer jeg på at jeg skrev det her, men ja han foreslo is for det var ikke så vondt å kaste opp. At jeg spiste is før jeg kastet opp,nei det vi snakket om i går trigget meg noe veldig. Var nok derfor jeg kastet opp i går. Har lyst i dag og, men nå følger jo mannen min med og sønnen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, ColaZero skrev:

Må bare tilføye at selv om sykepleieren ikke virker helt på nett, ser at du skriver at det var i en spøkefull tone, men det er ikke greit allikevel, så er det kjempefint at du snakker med han om det. Fint at du snakker med mannen din om det også 🙂

Det var han som spurte om jeg hadde hatt spiseforstyrrelse tidligere, jeg er jo så opptatt av vekten. Men jaggu har det hjulpet meg ned mange kilo nå, å klare å styre matinntaket. Og det er jo bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Fionys skrev:

100 gram!? Hører du ikke hvor galt det høres ut? Kroppsvekta varierer vanligvis med mer enn 100 gram hver eneste dag.

Hvis du tidligere i livet har hatt problemer med spiseforstyrrelse så bør du passe ekstra godt på at du ikke begynner å styre med å kaste opp for plutselig blir det et stort problem igjen.

Sykepleieren din virker ikke mye profesjonell og kanskje du skulle prøvd å få en annen selv om du liker mye av det han sier.

Jo vekta går jo opp og ned og varierer mye fra dag til dag, i morgen skal jeg ikke veie meg for jeg har spist mye i dag. Mannen har bursdag, men har ikke kastet opp. De følger jo med meg nå, burde ikke sagt det. 

Ja det var det mannen min sa, han sa det var sjukt. Får prøve å ta meg sammen. 

Ja jeg liker den sykepleieren i grunn,tror han er profesjonell og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Nå angrer jeg på at jeg skrev det her, men ja han foreslo is for det var ikke så vondt å kaste opp. At jeg spiste is før jeg kastet opp,nei det vi snakket om i går trigget meg noe veldig. Var nok derfor jeg kastet opp i går. Har lyst i dag og, men nå følger jo mannen min med og sønnen min. 

Du behøver ikke angre for at du skrev det. Jeg synes det er fint at du tenker over dette og ser at den samtalen trigget deg veldig. Det er viktig at du ser sammenhengen her.

Håper du klarer å la vær i dag. Ser du hvor lett det er å starte opp igjen med dette? Og tror du at du klarer å snakke med sykepleieren om hva som har skjedd? Nå vet han at du har kastet opp en gang. Men klarer du å fortelle ham hvor trigget du ble og nå er? Kjenner at jeg synes det er litt håpløst å gi deg råd om å snakke med denne sykepleieren når han faktisk har vært en brikke i dette. Og mange her synes han virker lite profesjonell og lite kompetent. Det har du jo fått med deg. Jeg synes det er trist at du har en slik "behandler". Du ser det kanskje ikke så lett som oss som ser det utenifra og dessuten har dere skapt et bånd som gjør deg lojal. 

Håper ikke dette blir et problem for deg. At du klarer å la vær i dag og ikke gir etter for lysten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det var han som spurte om jeg hadde hatt spiseforstyrrelse tidligere, jeg er jo så opptatt av vekten. Men jaggu har det hjulpet meg ned mange kilo nå, å klare å styre matinntaket. Og det er jo bra :) 

Ja, du har vært råflink! Og du må fortsette å være det, ikke tull med dette oppkast greiene. Og om du tror at du får opp alt så gjør du sannsynligvis ikke det og risikerer å gå opp i vekt. Så dette vil du rett og slett ikke. Si det til deg selv. Det kan ødelegge all den harde jobbingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
49 minutter siden, ColaZero skrev:

Du behøver ikke angre for at du skrev det. Jeg synes det er fint at du tenker over dette og ser at den samtalen trigget deg veldig. Det er viktig at du ser sammenhengen her.

Håper du klarer å la vær i dag. Ser du hvor lett det er å starte opp igjen med dette? Og tror du at du klarer å snakke med sykepleieren om hva som har skjedd? Nå vet han at du har kastet opp en gang. Men klarer du å fortelle ham hvor trigget du ble og nå er? Kjenner at jeg synes det er litt håpløst å gi deg råd om å snakke med denne sykepleieren når han faktisk har vært en brikke i dette. Og mange her synes han virker lite profesjonell og lite kompetent. Det har du jo fått med deg. Jeg synes det er trist at du har en slik "behandler". Du ser det kanskje ikke så lett som oss som ser det utenifra og dessuten har dere skapt et bånd som gjør deg lojal. 

Håper ikke dette blir et problem for deg. At du klarer å la vær i dag og ikke gir etter for lysten videre.

Ble bare redd han skulle se det her inne, det hadde han ikke likt at jeg skriver sånt. 

Klarer å la være i dag. Det er lett å starte opp igjen ja og det blir en utfordring å la være, men skal gjøre mitt beste. Skal fortelle at jeg ble trigget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
46 minutter siden, ColaZero skrev:

Ja, du har vært råflink! Og du må fortsette å være det, ikke tull med dette oppkast greiene. Og om du tror at du får opp alt så gjør du sannsynligvis ikke det og risikerer å gå opp i vekt. Så dette vil du rett og slett ikke. Si det til deg selv. Det kan ødelegge all den harde jobbingen din.

Takk :) Jeg skal ta meg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ble bare redd han skulle se det her inne, det hadde han ikke likt at jeg skriver sånt. 

Klarer å la være i dag. Det er lett å starte opp igjen ja og det blir en utfordring å la være, men skal gjøre mitt beste. Skal fortelle at jeg ble trigget. 

Så bestemt du virker nå! Det liker jeg 🙂 Ikke noe kan jo forsøke, jeg burde jo gjøre det, kanskje jeg bør gjøre det etc. Du skriver at du klarer å la vær i dag. Veldig voksent og bra!

Stå på! Du er tøff 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, ColaZero skrev:

Bra!! 🙂

Dette klarer du!

Ja får håpe det,har så lyst å kaste opp nå men får heller spise sunt igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Så bestemt du virker nå! Det liker jeg 🙂 Ikke noe kan jo forsøke, jeg burde jo gjøre det, kanskje jeg bør gjøre det etc. Du skriver at du klarer å la vær i dag. Veldig voksent og bra!

Stå på! Du er tøff 🙂

Takk :) Ja skal klare å motså i dag selv om det er vanskelig, får spise sunt i morgen. Ellers lurer jeg på diagnosen min, jeg er mer enn bare en psykoselidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...