Gå til innhold

å kaste opp mat.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja får håpe det,har så lyst å kaste opp nå men får heller spise sunt igjen i morgen. 

Stå imot! Om du har spist litt for mye nå i dag så legger du ikke på deg mange kilo. Start med blanke ark i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Stå imot! Om du har spist litt for mye nå i dag så legger du ikke på deg mange kilo. Start med blanke ark i morgen.

Skal gjøre det, i morgen i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Takk :) Ja skal klare å motså i dag selv om det er vanskelig, får spise sunt i morgen. Ellers lurer jeg på diagnosen min, jeg er mer enn bare en psykoselidelse. 

Når skal du til psykiateren din igjen? Dette er noe det er lurt å snakke med han om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, ColaZero skrev:

Når skal du til psykiateren din igjen? Dette er noe det er lurt å snakke med han om.

Vet ikke men sykepleieren kommer om fjorten dager, skrev noen meldinger til han i dag men han svarte ikke. Kanskje jeg maste for mye eller han bare hadde det travelt,lurer på om ptsd gjelder i dag og. Fikk jo den, plutselig var det bare psykoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke men sykepleieren kommer om fjorten dager, skrev noen meldinger til han i dag men han svarte ikke. Kanskje jeg maste for mye eller han bare hadde det travelt,lurer på om ptsd gjelder i dag og. Fikk jo den, plutselig var det bare psykoser. 

Han hadde det nok bare travelt. Du lurer på om du fremdeles har ptsd siden den diagnosen ble satt? Hvor lenge siden er det du fikk den diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, ColaZero skrev:

Han hadde det nok bare travelt. Du lurer på om du fremdeles har ptsd siden den diagnosen ble satt? Hvor lenge siden er det du fikk den diagnosen?

Sikkert det da ja. Å det er lenge siden,det er 17 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Sikkert det da ja. Å det er lenge siden,det er 17 år siden. 

Du kan mye om psykiske lidelser og hvordan det arter seg. Har du fått behandling rettet mot ptsd? Du kan jo sjekke symptomer på ptsd og finne litt ut av om det fremdeles stemmer. Google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, ColaZero skrev:

Du kan mye om psykiske lidelser og hvordan det arter seg. Har du fått behandling rettet mot ptsd? Du kan jo sjekke symptomer på ptsd og finne litt ut av om det fremdeles stemmer. Google det.

Har gjort det og kjenner meg igjen i noe, men jeg vet ikke. Var noen som mente jeg kunne ha kptsd men fant ikke noe på norsk om det. Tror jeg fikk behandling rettet mot det etter vi var på modum,så det er vel ikke så sterkt som det var da kanskje. Hadde masse dissisiasjon på den tiden, ble rett og slett borte en stund. Tror de har sett på det som psykotisk senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Har gjort det og kjenner meg igjen i noe, men jeg vet ikke. Var noen som mente jeg kunne ha kptsd men fant ikke noe på norsk om det. Tror jeg fikk behandling rettet mot det etter vi var på modum,så det er vel ikke så sterkt som det var da kanskje. Hadde masse dissisiasjon på den tiden, ble rett og slett borte en stund. Tror de har sett på det som psykotisk senere. 

Jeg sliter med dissisiasjon pga ptsd. Det er ganske typisk. Jeg har aldri blitt vurdert som mulig psykotisk. Det er to svært forskjellige tilstander og burde være enkelt å skille for en fagperson.

Kptsd ja...ok. Huff. Men om du googler hele ordet på norsk, altså kronisk posttraumatisk stress, så tror jeg du vil få opp noen norske sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg sliter med dissisiasjon pga ptsd. Det er ganske typisk. Jeg har aldri blitt vurdert som mulig psykotisk. Det er to svært forskjellige tilstander og burde være enkelt å skille for en fagperson.

Kptsd ja...ok. Huff. Men om du googler hele ordet på norsk, altså kronisk posttraumatisk stress, så tror jeg du vil få opp noen norske sider. 

Nei nå tror jeg at jeg tar feil. Bokstaven k står vel for kompleks og ikke kronisk....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ColaZero skrev:

Nei nå tror jeg at jeg tar feil. Bokstaven k står vel for kompleks og ikke kronisk....?

Ja kompleks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
52 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg sliter med dissisiasjon pga ptsd. Det er ganske typisk. Jeg har aldri blitt vurdert som mulig psykotisk. Det er to svært forskjellige tilstander og burde være enkelt å skille for en fagperson.

Kptsd ja...ok. Huff. Men om du googler hele ordet på norsk, altså kronisk posttraumatisk stress, så tror jeg du vil få opp noen norske sider. 

Ok ja da burde de klare å skille det. En psykolog skrev "Hennes yngste sønn har som oppgave å hente henne tilbake". Det ble jo sett på som psykotisk, men jeg tror det var dissosiasjon. 

Takk for tipset, skal google det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok ja da burde de klare å skille det. En psykolog skrev "Hennes yngste sønn har som oppgave å hente henne tilbake". Det ble jo sett på som psykotisk, men jeg tror det var dissosiasjon. 

Takk for tipset, skal google det. 

Du fikk vel med deg at jeg trodde bokstaven k stod for kronisk. Det er feil, den står for kompleks. Så det er jo viktig når du skal google. Men alt dette vet du, det er dine diagnoser så da vet du jo hva bokstavene betyr. Ville bare nevne det i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, ColaZero skrev:

Du fikk vel med deg at jeg trodde bokstaven k stod for kronisk. Det er feil, den står for kompleks. Så det er jo viktig når du skal google. Men alt dette vet du, det er dine diagnoser så da vet du jo hva bokstavene betyr. Ville bare nevne det i tilfelle.

Ja fikk med meg det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Ser du  har fått mange advarsler allerede, som det virker som du har tatt til deg. Det er jeg vedlig glad for, på dine vegne.

Å kaste opp maten kan virke som en god idé der og da, det syntes jeg også i starten av min bulimi-karriere. Det skjedde bare i ny og ne, når jeg hadde spist litt for mye/for usunt. Jeg hadde jo full kontroll, ikke sant? Helt til jeg ikke hadde det plutselig. Jeg  begynte å kaste opp stadig oftere, og planla å overspise bare for å kaste opp. Det eskalerte. Jeg ble avhengig rett og slett. Og nå har jeg vært i bulimiens klør i 16 år. Det som virket som en smart metode for å kontrollere vekta, kontrollerer i stedet meg og livet mitt på en veldig destruktiv måte. Så mitt råd er: stopp mens du kan!

Ønsker deg all mulig lykke til.

Anonymkode: e039c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 20.04, stjernestøv skrev:

Da kaster vel man opp maten rett etter man har spist den? Husker jeg drev med det i min ungdom,men hater å kaste opp. Men det blir vel ikke så gale smak på det om man kaster opp rett etter man har spist? 

Du skriver i en annen tråd at du har tanlegeskrekk - du er klar over at hyppige oppkast ødelegger tennene? Magesyren, jo det blir med litt magesyre opp uansett hvor fort etter måltidet du kaster opp, etser på både spiserør og tenner og gir deg uopprettelige skader. Søk på tannskader bulimi så får du en rekke bilder av ødelagte tenner, sånn vil du neppe ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
30 minutter siden, Lillemus skrev:

Du skriver i en annen tråd at du har tanlegeskrekk - du er klar over at hyppige oppkast ødelegger tennene? Magesyren, jo det blir med litt magesyre opp uansett hvor fort etter måltidet du kaster opp, etser på både spiserør og tenner og gir deg uopprettelige skader. Søk på tannskader bulimi så får du en rekke bilder av ødelagte tenner, sånn vil du neppe ha det!

Nei jeg vil ikke det, har tatt meg sammen nå men gått opp to kilo. Så nå må jeg skjerpe meg, hadde jo ikke gått opp hvis jeg hadde kastet opp. Men min mann ble så frustrert at jeg ikke tærte mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 5.7.2018 den 13.23, stjernestøv skrev:

Maten smaker jo godt da selv om jeg skulle kaste det opp, og fikk ikke den typiske spysmaken heller. Det er det jeg hater. 

jeg gulper ofte på kvelden etter kvelds når jeg skal sove pga mye syre. da smaker gulpet som det jeg har hatt til kvelds. foreksempel deilig skive med leverpostei. uten spysmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...