Gå til innhold

Vondt i magen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og dere kan tenke faen ta, det går ikke inn i hodet på henne. Og jeg tenker det samme, jeg blir ikke frisk om jeg spiser sunt og er aktiv. Det må dere få inn i hodet!!!

Hvor lenge har du prøvd å være aktiv?

Anonymkode: ceef3...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du prøvd å være aktiv?

Anonymkode: ceef3...4ca

For å si det sånn har jeg stort sett alltid vært aktiv, bortesett fra et år jeg lå på sofaen. Det er de siste årene jeg ikke har vært aktiv, jeg var ikke frisk selv om jeg var aktiv. Slet noe jævlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Blir aldri frisk verken med eller uten medisiner, så hva faen er poenget? Jeg bare spør, er lei nå. 

 

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Blir aldri frisk verken med eller uten medisiner, så hva faen er poenget? Jeg bare spør, er lei nå. 

Du vil nok bli bedre av riktig dose medisiner kombinert med aktivitet. Kutt du ut mediner nå blir du bare dårlig. Det vet du.

Anonymkode: baff5...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du vil nok bli bedre av riktig dose medisiner kombinert med aktivitet. Kutt du ut mediner nå blir du bare dårlig. Det vet du.

Anonymkode: baff5...6d8

Nei jeg vet ingenting, vi har bare nuet...det er alt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg vet ingenting, vi har bare nuet...det er alt jeg vet. 

Hva med å ta lærdom av tidligere erfaringer?

 

Anonymkode: baff5...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
9 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja ta akineton, da kommer det seg litt. 

jeg bruker tigerbalsam på nakken når jeg skal sove. det er godt for stiv nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være slitsomt å være deg, Stjernestøv.. du skulle hatt skikkelig hjelp. Du kjenner etter symptomer hele tiden og skylder på medisiner. Hvis du hadde latt kroppen få den pleien den trenger i form av aktivitet, tror jeg den hadde oppført seg bedre. Det virker som kroppen protesterer mot inaktivitet. Inaktivitet er helseskadelig... 

Anonymkode: ceef3...4ca

jeg har det også sån men må si at det er ikke lett å plutselig skifte fra å være en lat person til å bli en aktiv person om man ikke liker å være så aktiv. jeg ligger mye i benken og er lat. for min del er jeg en lat person fordi jeg liker det, og mye fordi jeg ble tvunget til å gå lange straffeturer på barnebolig i hele oppveksten fra 12 år og opp hviss jeg lo upassende, ble gretten og fikk 2 kryss. det sitter dypt inni meg.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg gikk turer på abilify og ble ikke mykere av det, folk så rart på meg...så nei bevegelse hjelper ikke. Ville hele meg blitt friskere med bevegelse? Rart jeg ikke har blitt frisk da, bevegde meg mye før og var syk og dårlig...det hjalp ikke. Det er de siste årene jeg har vært inaktiv, og det er mye pga negative symptomer. Det er ikke lett når det er sånn. 

jeg tror på det du sier. jeg har det sån lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

For å si det sånn har jeg stort sett alltid vært aktiv, bortesett fra et år jeg lå på sofaen. Det er de siste årene jeg ikke har vært aktiv, jeg var ikke frisk selv om jeg var aktiv. Slet noe jævlig. 

Jeg har ikke noe peiling på medisiner eller sykdommen din, men jeg forstår hvordan du føler deg. Kanskje du burde snakke om medisinen med behandleren din snart.Stor klem fra meg. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei muskelene er ikke stive i utgangspunktet, ihvertfall ikke når jeg tok abilify...var mer aktiv da. Jeg gikk som en stokk, og det ga seg når jeg sluttet. Sier ikke det deg noe? 

Jeg har aldri nektet for at medisinene gjør at du får stivere muskler. Men det vil uansett hjelpe om du tøyer de stive musklene, ev. går til fysioterapaut e.l. De fleste medisiner gir bivirkninger, de fleste bivirkninger avtar etter en tids bruk. Og det er mye man kan gjøre for å redusere plagene med bivirkninger.

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Og dere kan tenke faen ta, det går ikke inn i hodet på henne. Og jeg tenker det samme, jeg blir ikke frisk om jeg spiser sunt og er aktiv. Det må dere få inn i hodet!!!

Det er ingen her som mener du blir frisk av å spise sunt og være aktiv, men du er ikke så unik at kosthold og aktivitet ikke har noen innvirkning på deg. Hvis målet er å bli frisk, kan jeg fortelle deg at du aldri kommer til å nå målet. Så da bør vel målet endres til å få det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg bruker tigerbalsam på nakken når jeg skal sove. det er godt for stiv nakke.

Gjorde det jeg og tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 timer siden, Betti 11 skrev:

Jeg har ikke noe peiling på medisiner eller sykdommen din, men jeg forstår hvordan du føler deg. Kanskje du burde snakke om medisinen med behandleren din snart.Stor klem fra meg. 🤗

Skal snakke om det. Klem tilbake ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
9 timer siden, Trine skrev:

Jeg har aldri nektet for at medisinene gjør at du får stivere muskler. Men det vil uansett hjelpe om du tøyer de stive musklene, ev. går til fysioterapaut e.l. De fleste medisiner gir bivirkninger, de fleste bivirkninger avtar etter en tids bruk. Og det er mye man kan gjøre for å redusere plagene med bivirkninger.

Det er ingen her som mener du blir frisk av å spise sunt og være aktiv, men du er ikke så unik at kosthold og aktivitet ikke har noen innvirkning på deg. Hvis målet er å bli frisk, kan jeg fortelle deg at du aldri kommer til å nå målet. Så da bør vel målet endres til å få det bedre?

Kunne jo ha gått til fysio ja, kanskje de har noen råd. Til å få det bedre ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Kunne jo ha gått til fysio ja, kanskje de har noen råd. Til å få det bedre ja...

Sikkert ikke dumt, men antakelig vil fysioterapeuten gi deg samme råd som mange gir deg her - du må bevege deg mer og helst strekke daglig. Selv ikke fysio kan trylle - innsatsen må du gjøre selv. Men kanskje du blir mer motivert av at h*n sier det? Og kan hende har h*n noen konkrete tips til øvelser som akkurat du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
38 minutter siden, Xtra skrev:

Sikkert ikke dumt, men antakelig vil fysioterapeuten gi deg samme råd som mange gir deg her - du må bevege deg mer og helst strekke daglig. Selv ikke fysio kan trylle - innsatsen må du gjøre selv. Men kanskje du blir mer motivert av at h*n sier det? Og kan hende har h*n noen konkrete tips til øvelser som akkurat du trenger.

Vet at jeg må gjøre jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet at jeg må gjøre jobben.

Tror det ville vært til stor glede for mange her å se at du faktisk følger noen av de uttallige rådene du har fått :) 

Det er litt sånn at hvis vi hadde skrevet at vi støtter deg i å slutte med medisiner så hadde du gjort det med en gang, mens hver gang noen råder deg til f.eks aktivitet, blir det bare med tanken hos deg virker det som. Du blir tilogmed sint noen ganger om noen skriver noe du ikke liker :( 

Du har vært i det samme sporet i mange år uten endringer. Endringene kommer ikke av seg selv og kan ikke gjøres av andre enn deg. 

Tror du må begynne å ta et valg. Ønsker du endringer, og er du villig til å gjøre det som trengs for å få det til? Eller blir det bare med tanken. Spør deg selv. Bruk tid til å tenke over det. 

Det er ikke bra for noen å sitte på nettet hele dagen, hele året. En blir lat og mister energi av det også. PC suger energi av en. 

Anonymkode: ceef3...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det ville vært til stor glede for mange her å se at du faktisk følger noen av de uttallige rådene du har fått :) 

Det er litt sånn at hvis vi hadde skrevet at vi støtter deg i å slutte med medisiner så hadde du gjort det med en gang, mens hver gang noen råder deg til f.eks aktivitet, blir det bare med tanken hos deg virker det som. Du blir tilogmed sint noen ganger om noen skriver noe du ikke liker :( 

Du har vært i det samme sporet i mange år uten endringer. Endringene kommer ikke av seg selv og kan ikke gjøres av andre enn deg. 

Tror du må begynne å ta et valg. Ønsker du endringer, og er du villig til å gjøre det som trengs for å få det til? Eller blir det bare med tanken. Spør deg selv. Bruk tid til å tenke over det. 

Det er ikke bra for noen å sitte på nettet hele dagen, hele året. En blir lat og mister energi av det også. PC suger energi av en. 

Anonymkode: ceef3...4ca

Jeg har nå gått to turer den siste uken, det er nå litt. Prøver så godt jeg kan, men det er ikke godt nok for dere. Men jeg er klar over at jeg må gjøre endringer. Men nå skrev jo sykepleieren at jeg var psykisk stabil, det provoserte meg. Han ser tydeligvis ikke angsten og uroen, det skal jeg bare leve med så lenge jeg ikke har psykotiske symptomer. Så jo veldig greit ut, men det er ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har nå gått to turer den siste uken, det er nå litt. Prøver så godt jeg kan, men det er ikke godt nok for dere. Men jeg er klar over at jeg må gjøre endringer. Men nå skrev jo sykepleieren at jeg var psykisk stabil, det provoserte meg. Han ser tydeligvis ikke angsten og uroen, det skal jeg bare leve med så lenge jeg ikke har psykotiske symptomer. Så jo veldig greit ut, men det er ikke det. 

Godt nok for oss? Vi lever ikke ditt liv, det er ikke oss inaktiviteten din går utover, det er din psyke og din kropp det går utover. Men du klager hele tiden på at du ikke har det bra, og vi prøver å hjelpe deg. Det finnes dessverre ingen andre måter å få det bedre på, jeg vet det er tungt og at sykdommen din gjør det tøffere for deg enn for oss som ikke har en slik sykdom. Jeg synes synd på deg, Stjernestøv, livet har vært utrettferdig mot deg. Jeg vet at du sliter. Men du bør begynne å ta et valg, du kommer ikke videre før det. Klem. 

Anonymkode: ceef3...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt nok for oss? Vi lever ikke ditt liv, det er ikke oss inaktiviteten din går utover, det er din psyke og din kropp det går utover. Men du klager hele tiden på at du ikke har det bra, og vi prøver å hjelpe deg. Det finnes dessverre ingen andre måter å få det bedre på, jeg vet det er tungt og at sykdommen din gjør det tøffere for deg enn for oss som ikke har en slik sykdom. Jeg synes synd på deg, Stjernestøv, livet har vært utrettferdig mot deg. Jeg vet at du sliter. Men du bør begynne å ta et valg, du kommer ikke videre før det. Klem. 

Anonymkode: ceef3...4ca

Ja det er jo meg det går utover, det er bare så vanskelig og jeg skulle ønske jeg var frisk. Tror det hadde vært lettere da, alt sammen. Tenk om jeg kunne vært noe, hatt en utdannelse og gått på jobb. Men det er nok uoppnåelig for meg,livet har alltid vært vanskelig. Fikk ikke til skolen en gang, ikke fra begynnelsen heller. Jeg var et null. Ja får ta et valg, være mer aktiv. Livet har så mange valg. Takk for klemmen, klem tilbake ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...