Gå til innhold

Kupton. Abstinens.. Er veldig dårlig. Hvordan lindre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har sluttet med 22,5 mg Imovane over natta etter flere års avhengighet/misbruk.. Er meget dårlig nå. Har Sobril 10 mg liggende.. Kan jeg lindre abstinensene med det? Får ikke mere Imovane da egen min har 5 ukes ferie..

Anonymkode: b3e0f...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ingen som kan gi konkrete råd om medisiner her inne lenger. Ring fastlege/legevakt.

Anonymkode: 17e5f...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som kan gi konkrete råd om medisiner her inne lenger. Ring fastlege/legevakt.

Anonymkode: 17e5f...2d3

Det vet jeg. Og spurte da heller om konkrete medisinråd, spurte om sobril kan lindre abstinens. Ha-ha ringe fastlegen i ferien ved midnatt!!!

Anonymkode: b3e0f...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg. Og spurte da heller om konkrete medisinråd, spurte om sobril kan lindre abstinens. Ha-ha ringe fastlegen i ferien ved midnatt!!!

Anonymkode: b3e0f...b03

Du skulle prøve å ringe legevakten, når du er så dårlig. Kanskje ringe ambulanse. Du kan jo ikke brått seponere det. Du skulle gjøre det langsom. 

Anonymkode: 43399...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke farlig med dette ubehaget, og det er vel bare å prøve Sobril. Det er vel også en mulighet å gå til vikaren til fastlegen og få Imovane, slik at du kan trappe roligere ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som vil ut av et rusmisbruk slik som dette i hovedsak må endre hele sin tankegang/holdning til problemet.

Hvis en holder fast ved det fokus at å minimalisere ubehag er det viktigste, vi en aldri komme ut av det. En må erkjenne at dette kommer en ikke ut av uten betydelig ubehag, og en må være villig til å ta dette ubehaget.

Så vet jeg at det nå kommer mange "ja, men...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, kupton skrev:

Jeg tror de som vil ut av et rusmisbruk slik som dette i hovedsak må endre hele sin tankegang/holdning til problemet.

Hvis en holder fast ved det fokus at å minimalisere ubehag er det viktigste, vi en aldri komme ut av det. En må erkjenne at dette kommer en ikke ut av uten betydelig ubehag, og en må være villig til å ta dette ubehaget.

Så vet jeg at det nå kommer mange "ja, men...."

Er dette rusmisbruk?? Jeg ser på dette som avhengighet, men rusmisbruk synes jeg er et veldig "belastet" ord.. Jeg tenkte kanskje det er farlig å slutte så brått med så stor dose 22,5 mg Imovane til 0 over natta?

Anonymkode: b3e0f...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort bråseponering av alt for stor dose tramadol over flere år. På det meste tok jeg 20 stk om dagen. Var utrolig ubehagelig i ca. tre døgn, men så var det over. Jeg fikk cataprensan som lindrende medisiner. Benzo på benzo = like langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle prøve å ringe legevakten, når du er så dårlig. Kanskje ringe ambulanse. Du kan jo ikke brått seponere det. Du skulle gjøre det langsom. 

Anonymkode: 43399...b36

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å foreslå at noen skal ringe ambulanse i en slik situasjon. 

Anonymkode: fe5d1...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å foreslå at noen skal ringe ambulanse i en slik situasjon. 

Anonymkode: fe5d1...2e1

Ts skrev om misbruk. Det er vanskelig å bedømme ts tilstand på forumet. Å ringe ambulansen er ikke helt feil når ts få ikke tak på legevakten.

Anonymkode: 43399...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Cammomille skrev:

Jeg har gjort bråseponering av alt for stor dose tramadol over flere år. På det meste tok jeg 20 stk om dagen. Var utrolig ubehagelig i ca. tre døgn, men så var det over. Jeg fikk cataprensan som lindrende medisiner. Benzo på benzo = like langt! 

Imovane betegnes vel ikke akkurat som benzo..

Anonymkode: b3e0f...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imovane betegnes vel ikke akkurat som benzo..

Anonymkode: b3e0f...b03

Nei, dessverre, for de ligger svært nære hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Imovane betegnes vel ikke akkurat som benzo..

Anonymkode: b3e0f...b03

Er det ikke? Trodde det jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, cilie skrev:

Er det ikke? Trodde det jeg. 

Det har ikke den kjemiske strukturen med en benzoring og en ring med to nitrogenatomer (diazepin). Men for alle praktiske formål virker det likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det har ikke den kjemiske strukturen med en benzoring og en ring med to nitrogenatomer (diazepin). Men for alle praktiske formål virker det likt.

👍😊 Når jeg tuller med at jeg liker benzo er jo det pga en Imovane/Stilnoct en gang i ny og ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, cilie skrev:

👍😊 Når jeg tuller med at jeg liker benzo er jo det pga en Imovane/Stilnoct en gang i ny og ne. 

«I ny og ne» 😅😅😅

Og ei lita Valium 😅

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg misbrukte stilnoct. DVS jeg tredoblet max dose for å få sove. Hadde ikke noen abstinenser, men dette var bare over noen måneder. Men tilsatt innså jeg at jeg var "immun" mot stilnoct, hadde utviklet sterk toleranse. Eneste jeg merket var att jeg gikk mye i søvne den tiden jeg gikk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, issomethingwrong skrev:

«I ny og ne» 😅😅😅

Og ei lita Valium 😅

Øyyy, du😅 Ikke noen Valium her i gården, nei! Egentlig for lite av alt - mtp behovet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...