Gå til innhold

Noen forklaring?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Mannen min sa at han forstår ikke hva som har skjedd med meg, før likte jeg å reise på turer og ferie. Det er som deler av meg er borte, det var mer giv i meg. Jeg tror jeg forandret meg i 2014,da ble jeg en annen person. Hvordan er det mulig? Spurte sykepleieren om det, han hadde ingen forklaring bortsett fra forverring av sykdommen. Jeg er virkelig forandret, gråter heller aldri lenger. Er mer apatisk og finner ikke glede i ting,flere som har det sånn? Hva kommer det av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mannen min sa at han forstår ikke hva som har skjedd med meg, før likte jeg å reise på turer og ferie. Det er som deler av meg er borte, det var mer giv i meg. Jeg tror jeg forandret meg i 2014,da ble jeg en annen person. Hvordan er det mulig? Spurte sykepleieren om det, han hadde ingen forklaring bortsett fra forverring av sykdommen. Jeg er virkelig forandret, gråter heller aldri lenger. Er mer apatisk og finner ikke glede i ting,flere som har det sånn? Hva kommer det av? 

Kan det skyldes allle medisinkuttene? 

Anonymkode: 14d02...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det skyldes allle medisinkuttene? 

Anonymkode: 14d02...d97

Det har jo vært frem og tilbake i mange år, men i 2014 tok jeg zeldox men det virket ikke og jeg drakk alkohol da husker jeg. Var veldig dårlig da,men var bare innlagt 14 dager for de psykotiske symptomene forsvant fort. Men kom aldri i gang med livet mitt igjen, det stoppet opp da. Det er bare så rart syns jeg at jeg forandret meg sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det har jo vært frem og tilbake i mange år, men i 2014 tok jeg zeldox men det virket ikke og jeg drakk alkohol da husker jeg. Var veldig dårlig da,men var bare innlagt 14 dager for de psykotiske symptomene forsvant fort. Men kom aldri i gang med livet mitt igjen, det stoppet opp da. Det er bare så rart syns jeg at jeg forandret meg sånn. 

Du har jo sluttet og begynt på medisiner mange ganger i denne perioden. Og NHD har skrevet til deg at du blir dårligere for hver gang du gjør det. Kanskje det er der forklaringen ligger? 

Anonymkode: 14d02...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo sluttet og begynt på medisiner mange ganger i denne perioden. Og NHD har skrevet til deg at du blir dårligere for hver gang du gjør det. Kanskje det er der forklaringen ligger? 

Anonymkode: 14d02...d97

Ja kanskje det er der forklaringen ligger. Blir aldri den gamle meg igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kanskje det er der forklaringen ligger. Blir aldri den gamle meg igjen da?

Jo det gjør du.

Som jeg har sagt mange ganger. Det er uheldig at du slutter, blir dårlig, tar en monsterdose, blir apatisk, slutter igjen, osv. Hvis legen din har LITT peiling, burde han satt deg på en moderat dose du kan leve godt med resten av livet, som gir en kombinasjon av noe effekt og lite bivirkninger. Pga reglene her skal jeg ikke mene noe om hva den dosen eksakt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jo det gjør du.

Som jeg har sagt mange ganger. Det er uheldig at du slutter, blir dårlig, tar en monsterdose, blir apatisk, slutter igjen, osv. Hvis legen din har LITT peiling, burde han satt deg på en moderat dose du kan leve godt med resten av livet, som gir en kombinasjon av noe effekt og lite bivirkninger. Pga reglene her skal jeg ikke mene noe om hva den dosen eksakt er.

Å blir jeg? Det er nå godt det da. 

Nei jeg vet ikke eksakt hva dosen bør være i grunn, tar nå 74 mg latuda + seroquel til natten. Jeg vil egentlig gråte nå men får det ikke til, det er bare en stor vond klump inni meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
54 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jo det gjør du.

Som jeg har sagt mange ganger. Det er uheldig at du slutter, blir dårlig, tar en monsterdose, blir apatisk, slutter igjen, osv. Hvis legen din har LITT peiling, burde han satt deg på en moderat dose du kan leve godt med resten av livet, som gir en kombinasjon av noe effekt og lite bivirkninger. Pga reglene her skal jeg ikke mene noe om hva den dosen eksakt er.

Pleier man å bli seg selv igjen? Hvor lang tid tar det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Pleier man å bli seg selv igjen? Hvor lang tid tar det? 

Dette er nok en prosess med flere trinn. 

Først må du finne en lege som skjønner eller bryr seg om situasjonen din.

Dernest må du finne riktig medisin. Både Risperdal (og Xeplion) og Latuda er ganske potente medisiner som ligger nærmere de gamle medisinene i virkningsprofil, og som lettere kan gi de typiske bivirkningene man ser med AP. På en annen side gir de mindre vektoppgang og ofte god effekt på selve psykosesymptomene. 

Dernest må du finne dose av den medisinen som velges. Jeg tenker siden dette er en dose du bør stå på livet ut, og du er ganske sensitiv ovenfor bivirkninger, at den kanskje bør være i midtre til nedre intervall av normaldosering, men igjen, dette må du og legen finne ut av sammen. Poenget er at det skal være en balanse mellom effekt og bivirkning. Da du tok Risperdal var du over normalområdet i serumkonsentrasjon. Dette kan alle og enhver føle seg dårlig av.

Så må du stå på denne dosen og egentlig glemme medisiner som et tema og fokusere på livet for øvrig. Da blir du bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Dette er nok en prosess med flere trinn. 

Først må du finne en lege som skjønner eller bryr seg om situasjonen din.

Dernest må du finne riktig medisin. Både Risperdal (og Xeplion) og Latuda er ganske potente medisiner som ligger nærmere de gamle medisinene i virkningsprofil, og som lettere kan gi de typiske bivirkningene man ser med AP. På en annen side gir de mindre vektoppgang og ofte god effekt på selve psykosesymptomene. 

Dernest må du finne dose av den medisinen som velges. Jeg tenker siden dette er en dose du bør stå på livet ut, og du er ganske sensitiv ovenfor bivirkninger, at den kanskje bør være i midtre til nedre intervall av normaldosering, men igjen, dette må du og legen finne ut av sammen. Poenget er at det skal være en balanse mellom effekt og bivirkning. Da du tok Risperdal var du over normalområdet i serumkonsentrasjon. Dette kan alle og enhver føle seg dårlig av.

Så må du stå på denne dosen og egentlig glemme medisiner som et tema og fokusere på livet for øvrig. Da blir du bra.

Ok. Vet ikke om de forstår hva jeg trenger her og jeg vet ikke hva jeg trenger. Har ikke snakket med legen på lenge,han vet ikke hva jeg trenger. Føler de ikke tar på alvor at jeg forandret meg sånn i 2014, det var jo først da de ble kjent med meg og vet ikke at jeg egentlig ikke er som dette. Har tatt det opp flere ganger. Hva bør jeg ta? Vær så snill og si det hvis du vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Vet ikke om de forstår hva jeg trenger her og jeg vet ikke hva jeg trenger. Har ikke snakket med legen på lenge,han vet ikke hva jeg trenger. Føler de ikke tar på alvor at jeg forandret meg sånn i 2014, det var jo først da de ble kjent med meg og vet ikke at jeg egentlig ikke er som dette. Har tatt det opp flere ganger. Hva bør jeg ta? Vær så snill og si det hvis du vet. 

Gi dette gode svaret fra ISW til legen :) 

Anonymkode: 14d02...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi dette gode svaret fra ISW til legen :) 

Anonymkode: 14d02...d97

Ja men jeg har ikke printer til denne pcen, det var nå dumt. Og ikke tror jeg at legen bryr seg heller, alt er ok så lenge man ikke er psykotisk føler jeg. Men sånn er det jo sletts ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men jeg har ikke printer til denne pcen, det var nå dumt. Og ikke tror jeg at legen bryr seg heller, alt er ok så lenge man ikke er psykotisk føler jeg. Men sånn er det jo sletts ikke. 

Ta bilde med mobilen :) 

Anonymkode: 14d02...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta bilde med mobilen :) 

Anonymkode: 14d02...d97

Ja kan jo prøve på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja men jeg har ikke printer til denne pcen, det var nå dumt. Og ikke tror jeg at legen bryr seg heller, alt er ok så lenge man ikke er psykotisk føler jeg. Men sånn er det jo sletts ikke. 

Og om legen ikke bryr seg så kontakter du en annen lege. 

Anonymkode: 14d02...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og om legen ikke bryr seg så kontakter du en annen lege. 

Anonymkode: 14d02...d97

Føler bare at han ikke forstår situasjonen min, og jeg snakker jo nesten aldri med han. All kommunikasjon går gjennom sykepleier, og ifølge han er jo jeg psykisk stabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Føler bare at han ikke forstår situasjonen min, og jeg snakker jo nesten aldri med han. All kommunikasjon går gjennom sykepleier, og ifølge han er jo jeg psykisk stabil. 

Krev å få snakke med legen, og vis han svaret fra ISW. Svaret fra ISW gir godt håp på din vegne :) 

Anonymkode: 14d02...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler bare at han ikke forstår situasjonen min, og jeg snakker jo nesten aldri med han. All kommunikasjon går gjennom sykepleier, og ifølge han er jo jeg psykisk stabil. 

Men du må jo snakke med en kompetent lege ifht medisiner. Det fungerer veldig fint å ta bilde m mobilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krev å få snakke med legen, og vis han svaret fra ISW. Svaret fra ISW gir godt håp på din vegne :) 

Anonymkode: 14d02...d97

Ja. Kan jo be sykepleieren vise meldingen til legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, cilie skrev:

Men du må jo snakke med en kompetent lege ifht medisiner. Det fungerer veldig fint å ta bilde m mobilen. 

Ok. Men jeg har ikke peiling på hvilke medisiner jeg skulle tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...