Gå til innhold

Noen forklaring?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
På 11.7.2018 den 16.57, issomethingwrong skrev:

Jo det gjør du.

Som jeg har sagt mange ganger. Det er uheldig at du slutter, blir dårlig, tar en monsterdose, blir apatisk, slutter igjen, osv. Hvis legen din har LITT peiling, burde han satt deg på en moderat dose du kan leve godt med resten av livet, som gir en kombinasjon av noe effekt og lite bivirkninger. Pga reglene her skal jeg ikke mene noe om hva den dosen eksakt er.

Du trenger ikke mene noe om dose, men har du medisinforslag? En psykiater sa til meg jeg måtte finne noe ant da når jeg ikke ville ta risperdal, men jeg har ingen ide. Og latuda er jo lik risperdal og xeplion? Jeg gikk opp i vekt av xeplion og risperdal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, Kayia skrev:

Skjønner du ikke det? At når du sender - helt uten kontekst - et innlegg hvor det sår «Først må du finne en lege som forstår» så kan det oppfattes som at du ønsker å si at du ikke syns du møter forståelse i dag? At du er så misfornøyd med legen at du snakker med andre om det? 

Resten av ISW’s svar vil dessuten være helt umulig å få noe ut av for legen som ikke har lest resten av tråden. Å sende ISW’s svar var et dårlig råd syns jeg. 

Jeg syns du bør snakke med egne ord, ikke ISW’s eller andres, og du bør snakke direkte til legen, ikke sende ting på SMS. Be dessuten om å få snakke med psykiateren, sykepleieren er ikke dyktig nok slik du beskriver han. 

Totalt unødvendig innlegg av deg. Nå fikk TS endelig gode råd på veien mot et bedre liv, og så kommer du og ødelegger alt... jeg håper hun har vett nok til å ikke høre på deg i dette tilfelle. 

Anonymkode: 14d02...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Mangelen på giv du beskriver kan komme både av medisinene du tar og av sykdommen. Jeg har ikke noen sterk formening om hva som er årsaken i ditt tilfelle. Du bør, som andre her sier, ta dette opp med legen som har ansvaret for behandlingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Mangelen på giv du beskriver kan komme både av medisinene du tar og av sykdommen. Jeg har ikke noen sterk formening om hva som er årsaken i ditt tilfelle. Du bør, som andre her sier, ta dette opp med legen som har ansvaret for behandlingen din.

Ok. Kan jo spør om å få snakke med han da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk TS endelig gode råd på veien mot et bedre liv

* Slettet, misforsto litt og lar være å blande meg inn *

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Du trenger ikke mene noe om dose, men har du medisinforslag? En psykiater sa til meg jeg måtte finne noe ant da når jeg ikke ville ta risperdal, men jeg har ingen ide. Og latuda er jo lik risperdal og xeplion? Jeg gikk opp i vekt av xeplion og risperdal. 

Poenget mitt (som ikke @Kayia synes helt å forstå) er at du trenger noen av «symptomene» dine for å få livskvalitet. Alt kan ikke fjernes med medisinene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Poenget mitt (som ikke @Kayia synes helt å forstå) er at du trenger noen av «symptomene» dine for å få livskvalitet. Alt kan ikke fjernes med medisinene

Nei alt kan ikke fjernes med medisiner og jeg vil gjerne ha en lavest mulig dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Totalt unødvendig innlegg av deg. Nå fikk TS endelig gode råd på veien mot et bedre liv, og så kommer du og ødelegger alt... jeg håper hun har vett nok til å ikke høre på deg i dette tilfelle. 

Anonymkode: 14d02...d97

Helt uenig. Å sende et bilde av ett innlegg fra et nettforum på SMS gir ikke sykepleieren (evt fastlegen eller psykiateren) noen god forståelse for tankene og opplevelsene Stjernestøv sliter med. Jeg reagerte ikke på selve *innholdet* i innlegget til ISW, det var greit nok det, men både første setning og det at innlegget ble stående uten kontekst kan skape forvirring til mottaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kayia skrev:

Helt uenig. Å sende et bilde av ett innlegg fra et nettforum på SMS gir ikke sykepleieren (evt fastlegen eller psykiateren) noen god forståelse for tankene og opplevelsene Stjernestøv sliter med. Jeg reagerte ikke på selve *innholdet* i innlegget til ISW, det var greit nok det, men både første setning og det at innlegget ble stående uten kontekst kan skape forvirring til mottaker. 

Jeg tror de fleste mente hun skulle ta det direkte med legen da, slik at konteksten ble forklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...