Gå til innhold

"what doesn't kill you makes you stronger"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Før viste folk frem frimerkesamlingen sin. Nå er det sin private kunst. De som er mest ressurssterke vinner uansett.De er de eneste som blir sterkere. For de har bukta og begge ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Men til slutt kommer man kanskje gjennom alt og blir sterkere. Vi må jo bare håpe det alle sammen.

Akkurat som i gamle dager man satt i flyet og ventet til øyeblikket man " gikk gjennom lydmuren" Kjentes i øra.

Vet ikke hvordan det er i dag. Flymateriellet er sikkert så mye bedre.

Så mange år siden jeg har flyet. Husker bare det lå " The Reades Digest" eller man fikk det av en hyggelig og forekommende nabo i flysetet ved siden av. Og alle skyene. Sett ovenfra. Bare utrolig.

Men altså. Til slutt kommer man kanskje gjennom alt. Sterkere og med rikelig av erfaring og like glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kan komme ut for alt i livet. Selv ens egen kropp kan svikte. Etter mye fysisk og psykisk mobbing et helt liv til ende. Men så lenge man fikk ha en jobb fungerte tingene liksom. Fysisk eller psykisk betinget. Men om det gjør en sterkere. Neppe tror jeg.😏

Selv ikke en snev av moral fra søndagsskolen hjelper da synes jeg.

Kanskje det er disse tropedagene  mange av oss nå opplever som gjør at sånne tanker gnager mer enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jo men  vi har ikke alle de samme gode forutsetninger til å gå dem i møte og morgendagen kjenner ingen.

Selv håper jeg bare det kommer litt regn straks mulig men ikke noe særlig glad i tordenvær og lyn slik vi hadde mye av i fjor om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Neste sesong setter jeg opp fugleskremsel for måkene før de får unger selvsagt slik jeg så politiet gjorde. Men da skremmer man kanskje også småfuglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker man stadig lærer av erfaringer man gjør i livet, om man ikke akkurat blir sterkere så gjør det at du kan klare å takle motgang senere i livet på en bedre måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man skulle vært født vestlending. Like flink og nøysom og moralsk balansert og nær oljealderen og kanskje bedre om jobber i øyeblikket.

Ikke det helsa mi er ikke akkurat der i øyeblikket. Alle vestlendinger har det sikkert ikke på samme måte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se bare på alt vi hører om Amerika nå. Særlig fra presidenten de nå har. Man blir fortvilet og frustrert å høre at han bare ønsker å tenke på seg selv som han sier. Han må jo mangle noe helt alvorlig tenker jeg i mitt indre og blir veldig frustrert over å høre om alt som skjer. Men gjør det meg sterkere. Det tror jeg ikke. Bare nedbrytende for en hel verden. Vi må spørre oss selv om vi overhodet kan gi ham noe av det han sier han trenger. Hvor skal man ta ressurser fra til alt. At behovene er store og at Amerika alltid har betalt mye for oss andre er nok mer enn sant. Også sterkt på bekostning av landet selv så dessverre.  Der er mange som lider stor nød tror jeg. Men dette må å vel sies å være sånt psykopatspill som ikke styrker noen men bare bringer oss alle i enda større farer synes jeg.

Kanskje verden også presser topplederne sine for hardt? Alle kan jo bli syke.

Oftest blir man før syk enn sterk tror jeg.

Anonymkode: 16e92...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe sannhet i dette utsagnet. 

Det jeg dog vil si. Når man er langt nede, så er det som film fra midten av 90-tallet som heter Frihetens Regn (Shawshank Redemption på engelsk).

Det er en film som jeg vet har hjulpet mange når de er langt nede og har hatt lyst å gi opp. Det er også en film som er rangert som en av tidenes beste filmer. Jeg vil faktisk anbefale folk å se den, om du ikke har sett den. Budskapet er uansett hvor langt ned du faller, må du aldri gi opp håpet om at det er mulig å komme seg ovenpå igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...