Gå til innhold

Plutselige blødninger på Cerazette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke helt om dette passer inn her, men jeg prøver.... :)

Jeg er 17 år og har gått på minipillen Cerazette de siste 10 månedene. De første ukene blødde jeg litt her og der, men etter det slutter jeg å blø helt og har vært veldig fornøyd med pillen da den ikke ga meg noen bivirkninger heller. For to uker siden begynte det imidlertid å murre litt i magen, og noen dager senere begynte jeg å blø. Det varte i 4-5 dager, men var ikke spesielt kraftig. Jeg begynte å blø igjen i dag. Hva kan være grunnen til dette? Og er det normalt? Det skal sies at jeg er litt mer unøyaktig med når jeg tar pillen nå som det er ferie, men jeg skulle ikke trodd at det hadde noe å si da den har 12 timer «slingringsmonn» uansett. 

Burde jeg la det gå over av seg selv, eller bytte til en ny type pille?

 

 

Anonymkode: 027f6...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig vanlig med uforutsigbare blødninger på Cerazette, så det blir et spørsmål om hva du kan akseptere. Som en tommelfingerregel kan man si at 1/3 får ingen eller mindre blødning, 1/3 omtrent normale blødninger og 1/3 mer blødning. Med tiden blir det mindre blødning. Alternativ til Cerazette er kombinasjonspiller som inneholder både østrogen og gestagen (Cerazette inneholder kun hormonet gestagen).

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...