Gå til innhold

Skjønner ikke hva som skjer med meg :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I det siste har jeg begynt å få noen slags anfall. Jeg forstår ikke om det er hysteri, raseri, angst, panikk, sorg, eller hva. 

Det er en voldsom overreaksjon på et eller annet. Spesielt er jeg overfølsom mot lyder. Et slikt anfall kan altså utløses av lyder, gjerne gjentagende lyder, eller høye lyder. Evt. andre ting. 

Det som skjer er at jeg blir fylt at et voldsomt høyt trykk av følelser, og eksploderer. Jag vræler, hyler, skriker, freser og gråter. Kaster ting rundt, ødelegger ting, slår og biter meg selv, slår meg med både hendene, eller andre ting som er i umiddelbar nærhet, kaster ting på andre, slår og dytter andre vekk, slår hodet i veggen eller gulvet etc. Blir vill og aggressiv, og fryktelig negativ, tenker at denne verden er et helvete.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å miste kontrollen på denne måten. Bryr meg ikke en gang om det hvis andre, fremmede mennesker er i nærheten. Altså, jeg bryr meg etterpå, men ikke under anfallet. 

Nå begynner folk å tro at jeg har blitt gal :( Luer litt selv, også. Hva kan det være som skjer med meg?

Anonymkode: dad18...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I det siste har jeg begynt å få noen slags anfall. Jeg forstår ikke om det er hysteri, raseri, angst, panikk, sorg, eller hva. 

Det er en voldsom overreaksjon på et eller annet. Spesielt er jeg overfølsom mot lyder. Et slikt anfall kan altså utløses av lyder, gjerne gjentagende lyder, eller høye lyder. Evt. andre ting. 

Det som skjer er at jeg blir fylt at et voldsomt høyt trykk av følelser, og eksploderer. Jag vræler, hyler, skriker, freser og gråter. Kaster ting rundt, ødelegger ting, slår og biter meg selv, slår meg med både hendene, eller andre ting som er i umiddelbar nærhet, kaster ting på andre, slår og dytter andre vekk, slår hodet i veggen eller gulvet etc. Blir vill og aggressiv, og fryktelig negativ, tenker at denne verden er et helvete.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å miste kontrollen på denne måten. Bryr meg ikke en gang om det hvis andre, fremmede mennesker er i nærheten. Altså, jeg bryr meg etterpå, men ikke under anfallet. 

Nå begynner folk å tro at jeg har blitt gal :( Luer litt selv, også. Hva kan det være som skjer med meg?

Anonymkode: dad18...1ae

Det kan høres ut som EUPF.

Anonymkode: 56549...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan høres ut som EUPF.

Anonymkode: 56549...84d

Kan man få det helt sånn plutselig som 30-åring, etter å ikke hatt symptomer på det tidligere?

Anonymkode: dad18...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke egentlig at det er EUPF. Kjenner meg ikke spesielt igjen i det jeg leser om det. Dette har heller ikke utviklet seg over tid. Det begynte helt plutselig for ca fire uker siden. Normal, vil jeg og andre si, før det. Men takk for tipset.

Anonymkode: dad18...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke egentlig at det er EUPF. Kjenner meg ikke spesielt igjen i det jeg leser om det. Dette har heller ikke utviklet seg over tid. Det begynte helt plutselig for ca fire uker siden. Normal, vil jeg og andre si, før det. Men takk for tipset.

Anonymkode: dad18...1ae

Hvis en så stor endring i atferdsmønster har kommet brått - og uten noen åpenbar utenforliggende årsak - så bør du kontakte fastlege for en vurdering. 

Anonymkode: 5bd8e...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke egentlig at det er EUPF. Kjenner meg ikke spesielt igjen i det jeg leser om det. Dette har heller ikke utviklet seg over tid. Det begynte helt plutselig for ca fire uker siden. Normal, vil jeg og andre si, før det. Men takk for tipset.

Anonymkode: dad18...1ae

Jeg synes heller ikke det høres ut som EUPF etter de siste opplysningene. Du burde utredes grundig, kontakt fastlege.

Anonymkode: 56549...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I det siste har jeg begynt å få noen slags anfall. Jeg forstår ikke om det er hysteri, raseri, angst, panikk, sorg, eller hva. 

Det er en voldsom overreaksjon på et eller annet. Spesielt er jeg overfølsom mot lyder. Et slikt anfall kan altså utløses av lyder, gjerne gjentagende lyder, eller høye lyder. Evt. andre ting. 

Det som skjer er at jeg blir fylt at et voldsomt høyt trykk av følelser, og eksploderer. Jag vræler, hyler, skriker, freser og gråter. Kaster ting rundt, ødelegger ting, slår og biter meg selv, slår meg med både hendene, eller andre ting som er i umiddelbar nærhet, kaster ting på andre, slår og dytter andre vekk, slår hodet i veggen eller gulvet etc. Blir vill og aggressiv, og fryktelig negativ, tenker at denne verden er et helvete.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har begynt å miste kontrollen på denne måten. Bryr meg ikke en gang om det hvis andre, fremmede mennesker er i nærheten. Altså, jeg bryr meg etterpå, men ikke under anfallet. 

Nå begynner folk å tro at jeg har blitt gal :( Luer litt selv, også. Hva kan det være som skjer med meg?

Anonymkode: dad18...1ae

Kanskje noe med høy stoffskjifte. Jeg er ingen fagfolk men det er lurt å gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man få det helt sånn plutselig som 30-åring, etter å ikke hatt symptomer på det tidligere?

Anonymkode: dad18...1ae

Neppe. Frisk fra tidligere? Andre forandringer med deg? Hendt noe spesielt i livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Villanda skrev:

Neppe. Frisk fra tidligere? Andre forandringer med deg? Hendt noe spesielt i livet ditt?

Ja, vil si det. Har hatt en depresjon i ny og ne, og noe angst i perioder. Ellers har jeg vært normal. Ikke hendt noe spesielt.

Anonymkode: dad18...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vil si det. Har hatt en depresjon i ny og ne, og noe angst i perioder. Ellers har jeg vært normal. Ikke hendt noe spesielt.

Anonymkode: dad18...1ae

Tatt det opp med lege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vil si det. Har hatt en depresjon i ny og ne, og noe angst i perioder. Ellers har jeg vært normal. Ikke hendt noe spesielt.

Anonymkode: dad18...1ae

Så da har det vert noe som har ulmet i bakgrunnen, snakk med legen. Du kan bli forundret over hvor kompleks psyken kan være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...