Gå til innhold

Jeg vet ingenting om fortiden hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har spurt kjæresten om han har vært gift men han svarer ikke på det. Vet ingenting om fortiden hans, altså angående om han har hatt forhold før meg. Vet dere om deres partnere fortid? 

Vi forsøker å få barn. Men jeg synes det er utrolig at en så pen og snill mann i hans alder aldri har fått barn. 

Anonymkode: def5e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge har dere vært sammen?

Jeg synes det er naturlig å kjenne til hovedtrekkene i ens partners fortid, inklusive evt. langvarige forhold. 

Anonymkode: ab2d1...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt kjæresten om han har vært gift men han svarer ikke på det. Vet ingenting om fortiden hans, altså angående om han har hatt forhold før meg. Vet dere om deres partnere fortid? 

Vi forsøker å få barn. Men jeg synes det er utrolig at en så pen og snill mann i hans alder aldri har fått barn. 

Anonymkode: def5e...793

Svarer ikke på det? Det hadde vært uaktuelt å ikke vite grovtrekkene i livshistorien til en ny mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt kjæresten om han har vært gift men han svarer ikke på det. Vet ingenting om fortiden hans, altså angående om han har hatt forhold før meg. Vet dere om deres partnere fortid? 

Vi forsøker å få barn. Men jeg synes det er utrolig at en så pen og snill mann i hans alder aldri har fått barn. 

Anonymkode: def5e...793

At man ikke utbroderer alt om tidligere forhold er greit nok, men man må da i anstendighetens navn kunne svare på om man har vært gift eller ikke! For meg hadde varselklokkene ringt høyt og tydelig om han hadde nektet å svare på det.

Vi hadde en kjapp runde på en del slike ting en stund etter at vi hadde blitt sammen (antall sexpartnere, debutalder, antall forhold) og siden har ikke det vært noe tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt kjæresten om han har vært gift men han svarer ikke på det. Vet ingenting om fortiden hans, altså angående om han har hatt forhold før meg. Vet dere om deres partnere fortid? 

Vi forsøker å få barn. Men jeg synes det er utrolig at en så pen og snill mann i hans alder aldri har fått barn. 

Anonymkode: def5e...793

Han forteller deg ingenting om fortiden men du planlegger å få barn med ham?

Anonymkode: 59eaa...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt kjæresten om han har vært gift men han svarer ikke på det. Vet ingenting om fortiden hans, altså angående om han har hatt forhold før meg.

Høres veldig spesielt ut. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 5e740...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt kjæresten om han har vært gift men han svarer ikke på det. Vet ingenting om fortiden hans, altså angående om han har hatt forhold før meg. Vet dere om deres partnere fortid? 

Vi forsøker å få barn. Men jeg synes det er utrolig at en så pen og snill mann i hans alder aldri har fått barn. 

Anonymkode: def5e...793

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært kjærester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært kjærester?

Om jeg ikke tar helt feil så er de i 40-årene og har vært kjærester i 2-3 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Om jeg ikke tar helt feil så er de i 40-årene og har vært kjærester i 2-3 mnd...

Det tror jeg også... 

Jeg hadde ikke fått barn med en mann som ikke ville fortelle meg såpass om bakgrunnen sin. Det er naturlig å fortelle hverandre om årelange ekteskapsliknende forhold, enten de har vært med eller uten papirer. Å holde det hemmelig fører vel bare til at partneren lurer på hva som skjuler seg i fortden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Om jeg ikke tar helt feil så er de i 40-årene og har vært kjærester i 2-3 mnd...

Var det jeg fikk en følelse av jeg også, men siden jeg innimellom gjetter feil tenkte jeg at jeg skulle være sikker. Dersom følelsen stemmer tenker jeg som dere andre - barn?? Nå?? Uten å kjenne potensiell barnefar bedre enn pt?? Galskap.

Jaja, er vel bare å nok en gang slå fast at vi er alle ulike, og legge til «heldigvis» :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, laban skrev:

Jeg hadde ikke fått barn med en mann som ikke ville fortelle meg såpass om bakgrunnen sin. Det er naturlig å fortelle hverandre om årelange ekteskapsliknende forhold, enten de har vært med eller uten papirer. Å holde det hemmelig fører vel bare til at partneren lurer på hva som skjuler seg i fortden?

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Var det jeg fikk en følelse av jeg også, men siden jeg innimellom gjetter feil tenkte jeg at jeg skulle være sikker. Dersom følelsen stemmer tenker jeg som dere andre - barn?? Nå?? Uten å kjenne potensiell barnefar bedre enn pt?? Galskap.

Jaja, er vel bare å nok en gang slå fast at vi er alle ulike, og legge til «heldigvis» :D 

Han har jo fridd også... Har en følelse av at han er av den typen som slår om seg med store ord og fagre løfter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det naturlige ville ha vært om dere utvekslet grunnleggende infomasjon om fortiden i en innledende fase før dere ble kjærester, jeg synes det hører med til å bli kjent med hverandre. At han nå nekter å svare er urovekkende. Hva tenker du selv?

Kan forklaringen være at han har en kone et eller annet sted som han ikke har skilt seg fra? Det trenger naturligvis ikke å være så galt, men jeg ville ha blitt både skeptisk og nysgjerrig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Lillemus skrev:

Om jeg ikke tar helt feil så er de i 40-årene og har vært kjærester i 2-3 mnd...

Tenkte på det.

Anonymkode: 5e740...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.7.2018 den 8.51, Lillemus skrev:

Om jeg ikke tar helt feil så er de i 40-årene og har vært kjærester i 2-3 mnd...

Feil. 

22 timer siden, Babette skrev:

Det naturlige ville ha vært om dere utvekslet grunnleggende infomasjon om fortiden i en innledende fase før dere ble kjærester, jeg synes det hører med til å bli kjent med hverandre. At han nå nekter å svare er urovekkende. Hva tenker du selv?

Kan forklaringen være at han har en kone et eller annet sted som han ikke har skilt seg fra? Det trenger naturligvis ikke å være så galt, men jeg ville ha blitt både skeptisk og nysgjerrig.

 

 

Jeg tror ikke det. Jeg har hilst på hele familien hans. Hvordan skulle han la det skje om han har en kone? 

Anonymkode: def5e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil. 

Jeg tror ikke det. Jeg har hilst på hele familien hans. Hvordan skulle han la det skje om han har en kone? 

Anonymkode: def5e...793

Familien kan jo tro at de er skilt. Jeg tenkte bare på mulige forklaringer på at han unnlater å svare.

Men uansett håper jeg du ikke godtar at han er så hemmelighetsfull. I et forhold må man være åpen og ærlig mot hverandre, ellers er det vanskelig å bygge trygge rammer og tilit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Babette skrev:

Familien kan jo tro at de er skilt. Jeg tenkte bare på mulige forklaringer på at han unnlater å svare.

Men uansett håper jeg du ikke godtar at han er så hemmelighetsfull. I et forhold må man være åpen og ærlig mot hverandre, ellers er det vanskelig å bygge trygge rammer og tilit.

Det er sant. Jeg synes at det er merkelig at han unnlater å svare på spørsmålet.  

Anonymkode: def5e...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det. Jeg har hilst på hele familien hans. Hvordan skulle han la det skje om han har en kone? 

Anonymkode: def5e...793

Hva om du spør en i familien om han har vært gift, i hans påhør? Vil være rimelig pinlig for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva om du spør en i familien om han har vært gift, i hans påhør? Vil være rimelig pinlig for ham.

Det burde holde med å spørre han. Dette høres jo helt crazy ut, spør du meg. En ting er å ikke nødvendigvis fortelle uoppfordret alt mulig, men «store ting» og alt som det spørres konkret om, må besvares. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...