Gå til innhold

Kirkens sos-tjeneste


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tilføyelse til det jeg skrev over: Jeg kunne sikkert ha brukt litt mindre sterke ord, men jeg synes det er synd om det brer seg oppfatninger om at de helprivate løsningene alltid innebærer mer forståelsesfulle leger. 

Anonymkode: 90aa3...2c4

Det er jo de samme legene, men av to grunner mener jeg at det (statistisk) er mer forståelsesfullt.

1. De har bedre tid (mindre tidspress), og har ikke behov for å prioritere livstruende somatiske tilstander like ofte. 

2. De er faktisk avhengige av fornøyde kunder, og er langt mer kundeorienterte. Legevakten ønsker strengt talt ikke kunder.

Men det finnes nok unntak i begge retninger.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er jo de samme legene, men av to grunner mener jeg at det (statistisk) er mer forståelsesfullt.

1. De har bedre tid (mindre tidspress), og har ikke behov for å prioritere livstruende somatiske tilstander like ofte. 

2. De er faktisk avhengige av fornøyde kunder, og er langt mer kundeorienterte. 

Men det finnes nok unntak i begge retninger.

Oslo er navelen. Hjembyen våres er liten men mye rusmisbruker som trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ringete legevakta! Kjenner ikke kirkens sos sine tjenester, men  Nettkirken.no har også muligheter for chat. Veldig ok folk der, om du en annen gang skulle trenge et alternative til kirkens sos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 timer siden, tårnsvale skrev:

Så bra at du ringete legevakta! Kjenner ikke kirkens sos sine tjenester, men  Nettkirken.no har også muligheter for chat. Veldig ok folk der, om du en annen gang skulle trenge et alternative til kirkens sos.

Har sendt e,post til en prest nå, så får vi se hva de mener om medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har sendt e,post til en prest nå, så får vi se hva de mener om medisiner. 

Jeg tviler veldig på at en prest vil ha noen formening om medisiner, dessverre eller heldigvis, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tviler veldig på at en prest vil ha noen formening om medisiner, dessverre eller heldigvis, alt ettersom.

Skrev jeg mistet min åndelig side, og ærlig talt er det dette som gjør meg gal nå. Det og at jeg tenker på mitt barnebarn, sov veldig urolig i natt. Jeg får ikke fred. Sov bedre når jeg var åndelig, og hadde flere astral opplevelser. Jeg savner dette så inderlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skrev jeg mistet min åndelig side, og ærlig talt er det dette som gjør meg gal nå. Det og at jeg tenker på mitt barnebarn, sov veldig urolig i natt. Jeg får ikke fred. Sov bedre når jeg var åndelig, og hadde flere astral opplevelser. Jeg savner dette så inderlig. 

Føler du at det er helt umulig å erstatte åndeligheten med hendelser som gir glede fra den «vanlige» verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Føler du at det er helt umulig å erstatte åndeligheten med hendelser som gir glede fra den «vanlige» verden?

Ja jeg får det ikke til, da er det vel bedre å leve med åndeligheten? Sykepleieren forstod jo godt at jeg savnet det, likevel prøvde han å motivere meg til å ta medisiner. Litt dobbel moral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg får det ikke til, da er det vel bedre å leve med åndeligheten? Sykepleieren forstod jo godt at jeg savnet det, likevel prøvde han å motivere meg til å ta medisiner. Litt dobbel moral?

Problemet er at du ALLTID tenker at gresset er grønnere på den andre siden. Uten medisiner blir du dårlig og vil ha medisiner. Med medisiner savner du åndeligheten og vil klare deg uten. Sånn har det gjentatt seg igjen og igjen.

Problemet er (fra et vitenskapelig ståsted) at dette er svært farlig for hjernen din. Å bråkutte antipsykotika gir hjernen din et sjokk som skader den, mer for hver gang. Å gå uten medisiner skader deg også, siden du blir overaktivert, som å kjøre en bil i 1.gir i 70 km/t over lengre tid. Det er derfor jeg ikke kan presisere sterkt nok: Du må finne en dose du kan stå på resten av livet uten å gjøre endringer. Dette må du få prioritet hos legen til. I de 14 dagene fram til dette får du stå på den dosen du tar nå selv om det er kjedelig. Du tåler ikke mer rot med medisiner nå.

Håper du leste dette godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Problemet er at du ALLTID tenker at gresset er grønnere på den andre siden. Uten medisiner blir du dårlig og vil ha medisiner. Med medisiner savner du åndeligheten og vil klare deg uten. Sånn har det gjentatt seg igjen og igjen.

Problemet er (fra et vitenskapelig ståsted) at dette er svært farlig for hjernen din. Å bråkutte antipsykotika gir hjernen din et sjokk som skader den, mer for hver gang. Å gå uten medisiner skader deg også, siden du blir overaktivert, som å kjøre en bil i 1.gir i 70 km/t over lengre tid. Det er derfor jeg ikke kan presisere sterkt nok: Du må finne en dose du kan stå på resten av livet uten å gjøre endringer. Dette må du få prioritet hos legen til. I de 14 dagene fram til dette får du stå på den dosen du tar nå selv om det er kjedelig. Du tåler ikke mer rot med medisiner nå.

Håper du leste dette godt.

Jo jeg leste det to ganger,tåler jeg det ikke? Hva kan skje? Enda flere negative symptomer? Er du sikker på at det skader hjernen? Mente jeg hørte en lege som sa at ingenting var så skadelig for hjernen som medisiner. Hadde tenkt å trappe ned da til 37 mg latuda,kunne jo tatt det opp med psykiater. Jeg har ikke avtale om 14 dager med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg leste det to ganger,tåler jeg det ikke? Hva kan skje? Enda flere negative symptomer? Er du sikker på at det skader hjernen? Mente jeg hørte en lege som sa at ingenting var så skadelig for hjernen som medisiner. Hadde tenkt å trappe ned da til 37 mg latuda,kunne jo tatt det opp med psykiater. Jeg har ikke avtale om 14 dager med legen. 

Kanskje du bør avtale en time med psykiater siden du nå driver å surre slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Fionys skrev:

Kanskje du bør avtale en time med psykiater siden du nå driver å surre slik.

Har mulighet til å ringe han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...