Gå til innhold

Søvn = 8 timer når som helst?


HHP58

Anbefalte innlegg

Siden jeg jobbet mye om natten når jeg kjørte T-bane,hadde jeg aldri 8 timers sammenhengende søvn i 20 år.Dette har nok gikk meg store psykiste plager og er i dag uføretrygdet.Er det viktig å sove fra kl 23.00-07.00 eller er kl 03.00-11.00 like bra? Jeg sover like greit fra 2-10 eller fra 5-13,men er da ofte trøtt utover dagen og MÅ ha minst 2 kopper kaffe for å våkne.Er jeg ikke oppe før kl 13,forsøker jeg å droppe kveldslur den dagen,ellers er jeg ofte våken fra kl 7-15 og 17-23. Forsøker helst å sove under 10 timer i døgnet,men ser at selv om jeg snart er 60,er det utrolig deilig med 8-9 timer.Kjeder jeg meg mye kan det bli 12 timer spesielt i jul,påske og pinse.

Er det direkte skadelig å legge seg etter kl 03.00 når man alikevel får 8 timer? Eller kl 05.00?

Skal jeg noe før kl 12,legger jeg meg før 01.00 og setter vekkerklokka på 8 eller 9.

"Bjørnen sover"

 

Endret av HHP58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, HHP58 skrev:

Siden jeg jobbet mye om natten når jeg kjørte T-bane,hadde jeg aldri 8 timers sammenhengende søvn i 20 år.Dette har nok gikk meg store psykiste plager og er i dag uføretrygdet.Er det viktig å sove fra kl 23.00-07.00 eller er kl 03.00-11.00 like bra? Jeg sover like greit fra 2-10 eller fra 5-13,men er da ofte trøtt utover dagen og MÅ ha minst 2 kopper kaffe for å våkne.Er jeg ikke oppe før kl 13,forsøker jeg å droppe kveldslur den dagen,ellers er jeg ofte våken fra kl 7-15 og 17-23. Forsøker helst å sove under 10 timer i døgnet,men ser at selv om jeg snart er 60,er det utrolig deilig med 8-9 timer.Kjeder jeg meg mye kan det bli 12 timer spesielt i jul,påske og pinse.

Er det direkte skadelig å legge seg etter kl 03.00 når man alikevel får 8 timer? Eller kl 05.00?

 

Det spiller vel egentlig ingen rolle, særlig ikke på denne tiden av året. Men det er en fordel å få med seg dagslyset, så om vinteren er det dumt å stå opp stå sent som kl 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...