Gå til innhold

Kjære alle gutteforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et typisk eksempel på å svare med følelsene. Du antar dessuten at jeg har motvilje mot gutter noe som ikke stemmer. Jeg har feks et meget godt forhold til mine fire brødre. Dessuten dømmer du situasjonen uten å vite hvordan jeg, mine døttre og kjærestene deres er. Det blir dessverre ingen god dialog når du svarer slik. Jeg har allerede sagt at jeg snakker mye med mine egene jenter og vet godt at de er mer kompliserte. Tror egentlig at man generellt snakker mer med jenter om følelser og forhold. Lurer derfor på om gutteforeldre også snakker om dette med guttene.

Anonymkode: e4e29...886

Jeg får svare direkte på spørsmålet:

Nei. Jeg har ikke tatt en sånn prat med sønnen min, og vil ikke gjøre det før jeg ser et behov for det. Det er ingen ting som tyder på at han mangler respekt for jenter eller andre. Han har heldigvis ikke for mye respekt for andre heller.

Jeg må være ærlig: Jeg kan ikke se for meg en eneste situasjon hvor det er naturlig at en "svigermor" går inn som parterapeut. Også dette med å forklare at døtrene dine er spesielt "kompliserte" stusser jeg på. Er jenter virkelig så kompliserte? Er det de andre som skal innrette seg når de er kompliserte? Kan du være litt overbeskyttende?

Jeg vet ikke hva disse kjærestene gjør, som du reagerer på. Jeg skjønner at du griper inn hvis de er skikkelig drittsekker.

På ‎08‎.‎08‎.‎2018 den 12.45, Xtra skrev:

Tror verdiene man viser i dagliglivet, blant annet i kommunikasjon mellom foreldre, har vel så mye å si som "den gode praten". Svært få store gutter ønsker dessuten å diskutere forhold og jenter hjemme med sine foreldre, de er mer mottakelige for faktainformasjon. Tror gutter og jenter er litt ulike der (jada, det finnes masse unntak).

Her er jeg helt på linje med @Xtra. Jeg tror det viktige er å være forbilder og gripe inn når det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg får svare direkte på spørsmålet:

Nei. Jeg har ikke tatt en sånn prat med sønnen min, og vil ikke gjøre det før jeg ser et behov for det. Det er ingen ting som tyder på at han mangler respekt for jenter eller andre. Han har heldigvis ikke for mye respekt for andre heller.

Jeg må være ærlig: Jeg kan ikke se for meg en eneste situasjon hvor det er naturlig at en "svigermor" går inn som parterapeut. Også dette med å forklare at døtrene dine er spesielt "kompliserte" stusser jeg på. Er jenter virkelig så kompliserte? Er det de andre som skal innrette seg når de er kompliserte? Kan du være litt overbeskyttende?

Jeg vet ikke hva disse kjærestene gjør, som du reagerer på. Jeg skjønner at du griper inn hvis de er skikkelig drittsekker.

Her er jeg helt på linje med @Xtra. Jeg tror det viktige er å være forbilder og gripe inn når det er nødvendig.

Har alltid likt deg her på dette forumet. Du har vært en av de kloke liksom. Men her mistolker du det jeg både sier og prøver å formidle. Vi lar det ligge. 

Anonymkode: e4e29...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid likt deg her på dette forumet. Du har vært en av de kloke liksom. Men her mistolker du det jeg både sier og prøver å formidle. Vi lar det ligge. 

Anonymkode: e4e29...886

Du skriver relativt ofte innlegg som ligner på dette. Dersom du ofte blir misforstått, er det ikke da nærliggende å være opptatt av hva som gjør at du blir misforstått? Hva er det med din måte å skrive om temaer på som gjør at vi andre får for eksempel den oppfatningen av det du har skrevet som Gargamel ga uttrykk for?

Anonymkode: 9334a...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver relativt ofte innlegg som ligner på dette. Dersom du ofte blir misforstått, er det ikke da nærliggende å være opptatt av hva som gjør at du blir misforstått? Hva er det med din måte å skrive om temaer på som gjør at vi andre får for eksempel den oppfatningen av det du har skrevet som Gargamel ga uttrykk for?

Anonymkode: 9334a...171

Det du skriver stemmer faktisk ikke og det skremmer meg at du skriver så skråsikkert om noe du ikke vet. 

Anonymkode: e4e29...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er et typisk eksempel på å svare med følelsene. Du antar dessuten at jeg har motvilje mot gutter noe som ikke stemmer. Jeg har feks et meget godt forhold til mine fire brødre. Dessuten dømmer du situasjonen uten å vite hvordan jeg, mine døttre og kjærestene deres er. Det blir dessverre ingen god dialog når du svarer slik. Jeg har allerede sagt at jeg snakker mye med mine egene jenter og vet godt at de er mer kompliserte. Tror egentlig at man generellt snakker mer med jenter om følelser og forhold. Lurer derfor på om gutteforeldre også snakker om dette med guttene.

Anonymkode: e4e29...886

Jeg har ikke antatt noe som helst og har heller ikke dømt noe som helst. Forøvrig så er vel ikke sitt innlegg noe bedre?...men det var kanskje ikke dette svaret du ville ha?

Det jeg mener er at både jente- og gutteforeldre har sitt å snakke med sine håpefull om. Men det altfor mange som tror at de har gullunger som er fromme og snille som lam og som ikke gjør noe galt. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er et typisk eksempel på å svare med følelsene. Du antar dessuten at jeg har motvilje mot gutter noe som ikke stemmer. Jeg har feks et meget godt forhold til mine fire brødre. Dessuten dømmer du situasjonen uten å vite hvordan jeg, mine døttre og kjærestene deres er. Det blir dessverre ingen god dialog når du svarer slik. Jeg har allerede sagt at jeg snakker mye med mine egene jenter og vet godt at de er mer kompliserte. Tror egentlig at man generellt snakker mer med jenter om følelser og forhold. Lurer derfor på om gutteforeldre også snakker om dette med guttene.

Anonymkode: e4e29...886

Jeg har ikke antatt noe som helst når det gjelder deg, hva har du det i fra? Du fikk vel ikke det svaret du forventet deg?

Det jeg sier er at jenteforeldre har mer enn nok å snakke med sin døtre om, de er ikke akkurat englebarn de heller, selv om foreldrene går i den troen om sin håpefulle. Jenter er slue og driver med mye psykisk mobbing blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎10‎.‎08‎.‎2018 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Det du skriver stemmer faktisk ikke og det skremmer meg at du skriver så skråsikkert om noe du ikke vet. 

Anonymkode: e4e29...886

Siden jeg er i stand til å lese hva som postes på dette forumet, og du fra tid til annen skriver denne typen innlegg, så vet jeg jo det jeg skriver om. Du er svært gjenkjennelig. 

Anonymkode: 9334a...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg er i stand til å lese hva som postes på dette forumet, og du fra tid til annen skriver denne typen innlegg, så vet jeg jo det jeg skriver om. Du er svært gjenkjennelig. 

Anonymkode: 9334a...171

Ja ja da trenger jeg ikke nic 😊 Du er sikkert en hyggelig person som bare vil meg godt men jeg tar ikke sjansen på det. Så det blir mye mindre skriverier fra min side fra nå av. Noe som sikkert ikke er noe tap for forumet 😉

Anonymkode: e4e29...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 10.8.2018 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Har alltid likt deg her på dette forumet. Du har vært en av de kloke liksom. Men her mistolker du det jeg både sier og prøver å formidle. Vi lar det ligge. 

Anonymkode: e4e29...886

Problemet er kanskje at du ikke kommer med eksempler eller konkretiserer. Det fremstår som en generell anklage mot gutter og gutteforeldre, selv om det kanskje ikke er ment sånn.

Det hadde nok vært bedre å diskutere en helt konkret situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gargamel skrev:

Problemet er kanskje at du ikke kommer med eksempler eller konkretiserer. Det fremstår som en generell anklage mot gutter og gutteforeldre, selv om det kanskje ikke er ment sånn.

Det hadde nok vært bedre å diskutere en helt konkret situasjon. 

Da beklager jeg at jeg har uttrykt meg så uklart. Var på ingen måte ment slik du beskriver det. Har også prøvd å forklare litt noen ganger i denne tråden hva jeg mente. Da du spurte meg å å gå nærmere inn på ting turte jeg ikke mer pga responsen jeg fikk . Så beklager at jeg ikke svarte deg på det. Som sagt har jeg bestemt meg for å skrive minst mulig på forumet fra nå av. Det tryggeste er jo å gjøre som de fleste på forumet gjør, ikke starte tråer selv.😊

Anonymkode: e4e29...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja ja da trenger jeg ikke nic 😊 Du er sikkert en hyggelig person som bare vil meg godt men jeg tar ikke sjansen på det. Så det blir mye mindre skriverier fra min side fra nå av. Noe som sikkert ikke er noe tap for forumet 😉

Anonymkode: e4e29...886

Du skal slutte å skrive her fordi en anonym bruker muligens forveksler dine anonyme innlegg med en annens?

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da du spurte meg å å gå nærmere inn på ting turte jeg ikke mer pga responsen jeg fikk.

Du syntes responsen var så skremmende at du ikke våget å forklare nærmere hva du mente? Du fikk da ingen stygge eller truende svar?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎08‎.‎2018 den 22.47, Gargamel skrev:

Problemet er kanskje at du ikke kommer med eksempler eller konkretiserer. Det fremstår som en generell anklage mot gutter og gutteforeldre, selv om det kanskje ikke er ment sånn.

Det hadde nok vært bedre å diskutere en helt konkret situasjon. 

Jeg skjønte heller ikke helt hvilke konkrete eksempler trådstarter reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Da beklager jeg at jeg har uttrykt meg så uklart. Var på ingen måte ment slik du beskriver det. Har også prøvd å forklare litt noen ganger i denne tråden hva jeg mente. Da du spurte meg å å gå nærmere inn på ting turte jeg ikke mer pga responsen jeg fikk . Så beklager at jeg ikke svarte deg på det. Som sagt har jeg bestemt meg for å skrive minst mulig på forumet fra nå av. Det tryggeste er jo å gjøre som de fleste på forumet gjør, ikke starte tråer selv.😊

Anonymkode: e4e29...886

Du virker litt manipulerende i måten du uttrykker deg på....

Anonymkode: 5e7cc...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.8.2018 den 12.45, Xtra skrev:

Tror verdiene man viser i dagliglivet, blant annet i kommunikasjon mellom foreldre, har vel så mye å si som "den gode praten". Svært få store gutter ønsker dessuten å diskutere forhold og jenter hjemme med sine foreldre, de er mer mottakelige for faktainformasjon. Tror gutter og jenter er litt ulike der (jada, det finnes masse unntak).

Dette er det viktigste jeg gjør for mine barn. At jeg og min mann viser dem hvordan man skal ha det i ett godt forhold. Nå er mine gutter 16 og overhode ikke interessert i jenter ennå men når interessen kommer så blir det helt sikkert noen samtaler om hvordan man skal ta godt vare på jenta. Ang dattera så har hun hatt ett vondt forhold hvor jeg måtte snakke med henne om at «slik skal man ikke ha det i ett forhold». Senere fant hun en ny gutt og hun hadde tydeligvis lært for nå er alt på stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...