Gå til innhold

Sendt hjem etter bare 2 dager på psykiatrisk avdeling! Er omtrent like dårlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært innlagt på dps døgnavdelingen i 2 dager.. Legen avdelingen har ville skrive meg i mur i dag..

Enda jeg var kjempe dårlig i går! Skadet meg veldig på begge armene å ønsket ikke å leve mer..

Kan de bare velge å sende meg hjem etter 2-3 dager selvom bare akutte har gått litt over men jeg er jo overhodet ikke frisk! Akutt innleggelser er vare 3 dager for å dempe det akutte. Å etter 3 dager så blir du sannsynlig sendt hjem p får oppfølging. Men den oppfølgingen er veldig dårlig. 

Hva mener dere??

Anonymkode: b5bfc...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært innlagt på dps døgnavdelingen i 2 dager.. Legen avdelingen har ville skrive meg i mur i dag..

Enda jeg var kjempe dårlig i går! Skadet meg veldig på begge armene å ønsket ikke å leve mer..

Kan de bare velge å sende meg hjem etter 2-3 dager selvom bare akutte har gått litt over men jeg er jo overhodet ikke frisk! Akutt innleggelser er vare 3 dager for å dempe det akutte. Å etter 3 dager så blir du sannsynlig sendt hjem p får oppfølging. Men den oppfølgingen er veldig dårlig. 

Hva mener dere??

Anonymkode: b5bfc...196

Kanskje du burde si ifra. Kommunalt psykisk helsetjeneste er veldig god. Har du kommt inn i det? Har du psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært innlagt på dps døgnavdelingen i 2 dager.. Legen avdelingen har ville skrive meg i mur i dag..

Enda jeg var kjempe dårlig i går! Skadet meg veldig på begge armene å ønsket ikke å leve mer..

Kan de bare velge å sende meg hjem etter 2-3 dager selvom bare akutte har gått litt over men jeg er jo overhodet ikke frisk! Akutt innleggelser er vare 3 dager for å dempe det akutte. Å etter 3 dager så blir du sannsynlig sendt hjem p får oppfølging. Men den oppfølgingen er veldig dårlig. 

Hva mener dere??

Anonymkode: b5bfc...196

Du må ALDRI si noe slikt som at du skadet deg veldig på begge armene fordi du ikke ville leve lenger! 

Sånt er veldig tabu her inne, og må ikke nevnes. Ikke så mye som litt antydning en gang. Du kan jo stå i fare for å friste andre til å gjøre det samme! Fyyy deg!

Anonymkode: f8ca6...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært innlagt på dps døgnavdelingen i 2 dager.. Legen avdelingen har ville skrive meg i mur i dag..

Enda jeg var kjempe dårlig i går! Skadet meg veldig på begge armene å ønsket ikke å leve mer..

Kan de bare velge å sende meg hjem etter 2-3 dager selvom bare akutte har gått litt over men jeg er jo overhodet ikke frisk! Akutt innleggelser er vare 3 dager for å dempe det akutte. Å etter 3 dager så blir du sannsynlig sendt hjem p får oppfølging. Men den oppfølgingen er veldig dårlig. 

Hva mener dere??

Anonymkode: b5bfc...196

Jeg synes det er leit om du ikke selv får være med på å påvirke hva slags behandlingsopplegg du skal ha videre. Det er etter hvert ganske mange som mener at man skal forsøke å unngå innlegge innleggelser i forbindelse med selvskading, og at eventuelle innleggelser kun skal vare noen få dager.  Det høres ut som om det er slik legen på avdelingen du er på, tenker. 

For at dette skal være god behandling, så må pasienten få gode forklaringer - og god poliklinisk oppfølgning i etterkant. Det er fort gjort å føle seg dårlig forstått og avvist i en slik situasjon, noe som kan medføre nye episoder med selvskading og annen følelses-utagering. 

Hva slags oppfølgning har du hatt i forkant av innleggelsen? Og hva planlegges i etterkant?

 

Anonymkode: 7f9dc...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ALDRI si noe slikt som at du skadet deg veldig på begge armene fordi du ikke ville leve lenger! 

Sånt er veldig tabu her inne, og må ikke nevnes. Ikke så mye som litt antydning en gang. Du kan jo stå i fare for å friste andre til å gjøre det samme! Fyyy deg!

Anonymkode: f8ca6...59b

Det stemmer. Les litt om reglene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må ALDRI si noe slikt som at du skadet deg veldig på begge armene fordi du ikke ville leve lenger! 

Sånt er veldig tabu her inne, og må ikke nevnes. Ikke så mye som litt antydning en gang. Du kan jo stå i fare for å friste andre til å gjøre det samme! Fyyy deg!

Anonymkode: f8ca6...59b

Nå synes jeg du kan ta deg litt sammen. 

Anonymkode: 7f9dc...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har psykiatri i kommunen ja å oppfølging av han. Men jeg mener det kanskje er litt tidlig å skrive meg ut etter så kort tid. 

Anonymkode: b5bfc...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har psykiatri i kommunen ja å oppfølging av han. Men jeg mener det kanskje er litt tidlig å skrive meg ut etter så kort tid. 

Anonymkode: b5bfc...196

Det har jeg hørt ofte at det blir skrevet ut tidelig. Du kan be  om mer timer i kommynen når du trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært innlagt på dps døgnavdelingen i 2 dager.. Legen avdelingen har ville skrive meg i mur i dag..

Enda jeg var kjempe dårlig i går! Skadet meg veldig på begge armene å ønsket ikke å leve mer..

Kan de bare velge å sende meg hjem etter 2-3 dager selvom bare akutte har gått litt over men jeg er jo overhodet ikke frisk! Akutt innleggelser er vare 3 dager for å dempe det akutte. Å etter 3 dager så blir du sannsynlig sendt hjem p får oppfølging. Men den oppfølgingen er veldig dårlig. 

Hva mener dere??

Anonymkode: b5bfc...196

Hva betyr det at "legen på avdelingen ville skrive deg i mur"? Jeg synes at du burde få være innlagt så lenge du hadde behov for og ønsket, det var helt feil av legen å skrive deg ut for to dager siden, spesielt med tanke på at du er så dårlig. Men hva med å kontakte advokat for å klage på det at du ble utskrevet før du ønsket og trengte? Man har rett på gratis rettshjelp når man klager innen psykiatrien. Om du ikke vet hvilken advokat du burde velge så kan du kontakte kontrollkommisjonen og da vil lederen der oppnevne en advokat til deg. De advokatene som blir oppnevnt av kontrollkommisjonen har som oftest en del erfaring med slike klager.

Får du noe oppfølging nå forresten?

Anonymkode: 6a6ec...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det at "legen på avdelingen ville skrive deg i mur"? Jeg synes at du burde få være innlagt så lenge du hadde behov for og ønsket, det var helt feil av legen å skrive deg ut for to dager siden, spesielt med tanke på at du er så dårlig. Men hva med å kontakte advokat for å klage på det at du ble utskrevet før du ønsket og trengte? Man har rett på gratis rettshjelp når man klager innen psykiatrien. Om du ikke vet hvilken advokat du burde velge så kan du kontakte kontrollkommisjonen og da vil lederen der oppnevne en advokat til deg. De advokatene som blir oppnevnt av kontrollkommisjonen har som oftest en del erfaring med slike klager.

Får du noe oppfølging nå forresten?

Anonymkode: 6a6ec...592

Hva en pasient ønsker og hva en pasient har behov for er i blant to vidt forskjellige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært innlagt på dps døgnavdelingen i 2 dager.. Legen avdelingen har ville skrive meg i mur i dag..

Enda jeg var kjempe dårlig i går! Skadet meg veldig på begge armene å ønsket ikke å leve mer..

Kan de bare velge å sende meg hjem etter 2-3 dager selvom bare akutte har gått litt over men jeg er jo overhodet ikke frisk! Akutt innleggelser er vare 3 dager for å dempe det akutte. Å etter 3 dager så blir du sannsynlig sendt hjem p får oppfølging. Men den oppfølgingen er veldig dårlig. 

Hva mener dere??

Anonymkode: b5bfc...196

Kan de ha tenkt du ikke hadde nytte av å være der siden du fortsatte å skade deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

Hva en pasient ønsker og hva en pasient har behov for er i blant to vidt forskjellige ting. 

Det har du helt rett i.

Anonymkode: 6a6ec...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at selvskading oftest er en billett rett ut. 

Anonymkode: a21ad...542

Det er min erfaring og. Ikke min personlige erfaring da, men det er det jeg har hørt fra de fleste andre som har vært innlagt og som har selvskadet på avdelingen.

Anonymkode: 6a6ec...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager om jeg trigget noen eller skrev noe som strider i mot reglene. Var ikke det jeg mente.. 

Anonymkode: b5bfc...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager om jeg trigget noen eller skrev noe som strider i mot reglene. Var ikke det jeg mente.. 

Anonymkode: b5bfc...196

Jeg ble ikke trigget i alle fall. Tror ikke det er noe å beklage for, du skriver det jo bare for å få hjelp og svar og det er jo vanskelig å få adekvat hjelp uten å beskrive det som du faktisk trenger hjelp til.

Anonymkode: 6a6ec...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...