Gå til innhold

Får man journal og notater fra politi, ambulanse og akuttmottak dersom man ønsker det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får man journal og notater fra politi, ambulanse og akuttmottak dersom man ønsker det? Min far ble ringt av politiet etter at jeg hadde tatt en alvorlig overdose av piller og alkohol. Jeg ble da hentet av ambulanse og derretter hentet av politet når jeg skulle overføres fra sykehuset og til akuttpsykiatrisk avdeling. Jeg husker absolutt ingenting av dette og ønsker gjerne å vite hva som har skjedd og hva jeg eventuelt har sagt. Tror dere at jeg vil få disse papirene utlevert mens jeg ennå er innlagt eller vil de kanskje mene at jeg er for sårbar til å lese det nå når jeg går igjennom en krise?

Anonymkode: 0748c...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan tar man kontakt med politi, ambulanse og akuttmottak? Jeg regner med at man kan ringe politiet på tlf 02800 for slike henvendelser? Men hva med ambulanse og akuttmottak?

Anonymkode: 0748c...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulansenotatet er nok lagt ved sykeusjournal; den var det en gang jeg sjekket. Politiets prosedyrer kjenner jeg ikke, så det kan du nok få hjelp med på 02800. Men for å få utlevert sykejournal må du søke skriftlig ved å fylle ut et skjema du finner på helseforetaket sine hjemmesider. Det er i regelen kun en formalitet, og temmelig lett å fylle ut.

Å se en journal kan være opprivende, men samtidig kan det være oppklarende og på den måten kanskje gi mer sinnsro. Å lese det midt i krisa er kanskje uheldig, kanskje bør du vente til du er kommet over i en bearbeidelsesfase  Hvis du har kontakt med hjelpeapparatet nå, enten som innlagt eller poliklinisk kan det jo være en lur ting å drodle litt rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Ambulansenotatet er nok lagt ved sykeusjournal; den var det en gang jeg sjekket. Politiets prosedyrer kjenner jeg ikke, så det kan du nok få hjelp med på 02800. Men for å få utlevert sykejournal må du søke skriftlig ved å fylle ut et skjema du finner på helseforetaket sine hjemmesider. Det er i regelen kun en formalitet, og temmelig lett å fylle ut.

Å se en journal kan være opprivende, men samtidig kan det være oppklarende og på den måten kanskje gi mer sinnsro. Å lese det midt i krisa er kanskje uheldig, kanskje bør du vente til du er kommet over i en bearbeidelsesfase  Hvis du har kontakt med hjelpeapparatet nå, enten som innlagt eller poliklinisk kan det jo være en lur ting å drodle litt rundt. 

Ok. Takk for svar. Jeg har alt fylt ut en søknad for å få innsyn i psykiatrisk, somatisk journal og miljønotater, så da satser jeg på at notatet fra ambulanse er med der.

Takk for råd. Jeg skal ta det opp med behandler før jeg bestemmer meg for når jeg skal lese det.

Anonymkode: 0748c...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet fører ikke journal slik som helsevesenet gjør. Det blir bare loggført som transportbistand og det du eventuelt har sagt til politiet forteller politiet til helsepersonellet som har ansvaret for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, aa-k-j skrev:

Politiet fører ikke journal slik som helsevesenet gjør. Det blir bare loggført som transportbistand og det du eventuelt har sagt til politiet forteller politiet til helsepersonellet som har ansvaret for deg. 

Skjønner. Da står det jeg trenger å vite fra politiet i journalen fra sykehuset regner jeg med?

Anonymkode: 0748c...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Da står det jeg trenger å vite fra politiet i journalen fra sykehuset regner jeg med?

Anonymkode: 0748c...058

Ja hvis du har sagt ting og de har fortalt det til helsepersonellet. Har selv vært transportert av politiet fra legevakt til akuttpost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja hvis du har sagt ting og de har fortalt det til helsepersonellet. Har selv vært transportert av politiet fra legevakt til akuttpost. 

Ok. Supert. Da finner jeg vel ut av det.

Anonymkode: 0748c...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...