Gå til innhold

Han ønsker barn. Jeg vet ikke om jeg kan få.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en situasjon hvor kjæresten min har et stort ønske om å få oppleve å bli far.  Men jeg vet ikke om jeg kan få barn. Jeg har barn fra før av men forsøkte i flere år å få barn med eksen etter det uten å lykkes. 

Jeg synes det er forferdelig trist å frata kjæresten min sitt store ønske. Burde jeg forlate han? Hva mener dere ? Jeg håper at jeg kan få barn. Jeg har veldig lyst på felles barn med han. 

Anonymkode: 208b6...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Du får si det som det er, og så blir det opp til ham om han blir i forholdet.

Det er ikke din jobb å gjøre det slutt. Han bør få ta det valget selv, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Du får si det som det er, og så blir det opp til ham om han blir i forholdet.

Det er ikke din jobb å gjøre det slutt. Han bør få ta det valget selv, synes jeg. 

Enig i det. Jeg vet ikke. Kan godt være mulig at jeg kan få barn. Kan heller ikke være sikker i sin sak på at han kan få barn. Jeg ønsker et felles barn med han. Men er ikke særlig optimist pga tidligere prøving uten å lykkes. 

Anonymkode: 208b6...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en situasjon hvor kjæresten min har et stort ønske om å få oppleve å bli far.  Men jeg vet ikke om jeg kan få barn. Jeg har barn fra før av men forsøkte i flere år å få barn med eksen etter det uten å lykkes. 

Jeg synes det er forferdelig trist å frata kjæresten min sitt store ønske. Burde jeg forlate han? Hva mener dere ? Jeg håper at jeg kan få barn. Jeg har veldig lyst på felles barn med han. 

Anonymkode: 208b6...c9a

Si i alle fall til ham, klart og tydelig (ingen hint!) at du er usikker på om du i det hele tatt kan bli gravid og hvis det å få barn er kjempeviktig for ham så står han fritt til å gå. Jeg ble sterilisert av medisinske grunner før jeg møtte kjæresten min, han hadde ikke barn fra før og vi var fremdeles i en alder der barn kunne vært aktuelt. Jeg sa at jeg ikke kunne få flere barn, det var ikke det at jeg ikke ville og kunne komme til å ombestemme meg, men jeg kunne rett og slett ikke og det måtte han være klar over om han valgte å satse på meg. Han valgte meg, heldigvis, men valget var hans. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en situasjon hvor kjæresten min har et stort ønske om å få oppleve å bli far.  Men jeg vet ikke om jeg kan få barn. Jeg har barn fra før av men forsøkte i flere år å få barn med eksen etter det uten å lykkes.  

Jeg synes det er forferdelig trist å frata kjæresten min sitt store ønske. Burde jeg forlate han? Hva mener dere? Jeg håper at jeg kan få barn. Jeg har veldig lyst på felles barn med han. 

Anonymkode: 208b6...c9a

Jeg er enig med de andre: Vær åpen om skepsisen pga. erfaringene i det tidligere forholdet, men ikke gjør noe drastisk. Du skal ikke handle på hans vegne, han er voksen og kan tenke selv.   

Hvis det er pga. alder, forstår han vel såpass - at det vil ta tid, og at det kanskje ikke går. Ikke stress så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Si i alle fall til ham, klart og tydelig (ingen hint!) at du er usikker på om du i det hele tatt kan bli gravid og hvis det å få barn er kjempeviktig for ham så står han fritt til å gå. Jeg ble sterilisert av medisinske grunner før jeg møtte kjæresten min, han hadde ikke barn fra før og vi var fremdeles i en alder der barn kunne vært aktuelt. Jeg sa at jeg ikke kunne få flere barn, det var ikke det at jeg ikke ville og kunne komme til å ombestemme meg, men jeg kunne rett og slett ikke og det måtte han være klar over om han valgte å satse på meg. Han valgte meg, heldigvis, men valget var hans. :) 

Da var du også i en lignende situasjon. Jeg har sagt til han at jeg er redd for at jeg ikke kan få, men at jeg ønsker å få. Han har sagt at blir det barn så er det fint , men blir det ikke så skal vi ha det fint uansett. Jeg har vært til utredning før . De fant ikke noe galt men en lege mente at jeg hadde pcos men at jeg hadde 78 prosent sjanse å lykkes ved prøverør. 

Anonymkode: 208b6...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...