Gå til innhold

Om man har et vellykket seksualliv eller stabile relasjoner av bestemte typer. Gjør dette at psykisk sykdom mye sjeldnere forekommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere her har nevnt at onanering og masturbasjon er et must for at de skal " ha kontakt med virkeligheten" Kan årsak til psykisk sykdom være så " enkel".

Kjør debatt..

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemene har kanskje for mye med de sensitve temaene å gjøre på grunn  av overgrep som man kanskje ekke lenger husker.. At man ikke lenger " er seg selv". Fysisk trening av alle hele kroppen er kanskje mere av betydning. Eller gjennomført i livet mangel på dette eller oppmuntring og støtte fra omgivelsene ofte helt manglet.

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at onani ikke har noe som helst sammenheng med hvorvidt man blir psykisk syk og "har kontakt med virkeligheten" eller ikke.

Anonymkode: 3b6cb...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at der finnes en vei til " sjelefred" for alle mennesker på jord ,men har vel selv opplevet hvor vanskelig det er å ha "et språk "om disse temaene.

Jeg er også veldig motstander av sorteringssamfunnet og tror ikke på å åpne for hjelp til  å ta sitt eget liv.

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere at noen bør nektes å få barn eventuelt ". egne barn"?

Anonymkode: b2363...e31

Nei, det er jo ingen som kan nektes å få barn i Norge? Det eneste man kan nektes er å beholde barnet.

Anonymkode: 3b6cb...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye har skjedd av utilbørlig og straffbar  påvirkning av unge jenter tror jeg ,om ikke akkurat fysisk innesperring. Tror dette er hvorfor vi i vår tid ser en massiv flukt fra statskirkeordningen men til hvilken nytte for det er jo mennesker som står bak som vanlig.

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye har skjedd av utilbørlig og straffbar  påvirkning av unge jenter tror jeg, om ikke akkurat fysisk innesperring.

Den store synden for unge jenter var vel i sin tid å få barn utenfor ekteskap, ikke å få barn generelt. Unntatt hvis man var tater eller sigøyner eller en annen minoritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere at noen bør nektes å få barn eventuelt ". egne barn"?

Anonymkode: b2363...e31

Det er ikke mulig i dag. Om det burde være mulig, er en annen sak. Noen bør frarådes sterkt å få barn. Noen fler bør frarådes å få mange barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke disse jentene hadde noe med " synd" å  gjøre. Kroppen deres ble gjort til gjenstand for familie eller andre forståsegpåere eierskap under dekke av " hjelp". Har selv sett dette.

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kupton skrev:

Det er ikke mulig i dag. Om det burde være mulig, er en annen sak. Noen bør frarådes sterkt å få barn. Noen fler bør frarådes å få mange barn.

Enig, spesielt den siste setningen. Jeg blir helt matt når jeg ser innvandrede kvinner som HELE tida er gravide. Det er ikke tull en gang. Disse får haugevis med barn, og det skulle ikke vært lov hvis ikke de selv greier å fø på dem. Uten de gunstige støtteordningene fra staten hadde de ikke selv greid å fø på ungene sine. 

En annen ting er at mange barn hindrer integrering. Mor er hjemme konstant og kontinuerlig for å ta seg av barna. Barna blir ikke sendt i barnehage for da mister familien kontantstøtte og barnetillegget for de under tre år. Når mor hele tida føder nye barn vil det alltid være barn under tre år i familen. 

Etter min mening bør hver muslimske innvandrerfamilie få max tre barn. Får man flere barn enn tre stk. bør de økonomiske støtteordningene opphøre.

Jupp, jeg vet at dette ikke er PK. Kunne ha skrevet en lang artikkel om dette temaet. Jeg har flere poeng og nyanseringer, men har ikke mulighet til å få frem det her.

Skulle nok ha prøvd meg dom politiker. Men jeg hadde vel blitt lynsjet.

Anonymkode: 146cc...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vi ikke her inne på menneskerettar som også har vært stygt brutt også her i landet også i fredstid og etterkrigsnorge. Mange av de det gjelder er høyst levende, men kanskje vært forhindret av o.givelsene for å fortelle sin historie fordi det ikke passer i maktas historie. 

Det andre handler jo om skjult arbeidsledighet som kanskje  heller ikke passer makta å få på sakskartet. Høytlønte må kanskje ned i lønn for å få det til?

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke disse jentene hadde noe med "synd" å  gjøre.

Jeg mente heller ikke at det faktisk var syndig, jeg mente bare at det som ble fordømt, var at barnet kom utenfor ekteskapet, ikke at de fikk barn i seg selv.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen deres ble gjort til gjenstand for familie eller andre forståsegpåere eierskap under dekke av "hjelp". 

Mange kom i "uløkka" som følge av mer normale kjærlighetsforhold også. Selvsagt ikke likestilte forhold sett med nåtidens øyne, men heller ikke bare ren utnyttelse, selv om det også selvfølgelig forekom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke så enkelt, nei. Når menneskerettigheter og hva som verre er er brutt. Og alt knebles og ties ned. Dobbelt  kriminelt av de som representerte " storsamfunn og myndigheter" synes jeg. Alt sammen bærer menneskene med seg i generasjoner. Å velge å avstå fra barn er heller ingen løsning etter mitt syn. Ingen farbar vei for noen. 

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sellv med datidas livverk var det ulovlige overgrep mot enkeltindivid mer enn sett med våre øyne. Mange senere tvangsvedtak har nok føringet tilbake til tidligere sånne hendelser som aldri er blitt protokollført noe sted.

Spørs om så mange hadde lov selv med datidas regler bare å stikke hodet i sanden og sove i timen. Velutdannede og høytlønte mennesker.

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bare håpe at noen ennå er i stand til å holde i en penn og skrive sin " oppvekstroman". Mange ville være interessert tror jeg ikke bare den nærmeste krets.

Anonymkode: b2363...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...