Gå til innhold

Er dere klar for 5 dobling av strømutgiftene og økte renter?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

elektrisitet12mnd.png

Siden vi får så mye strøm fra vannkraft (mer enn vi bruker) som stort sett er eid av staten, er det ganske usannsynlig med femdobling av strømprisen, skjer det vil folk bli sure og bruke stemmeretten til å ordne opp så er ikke redd for det

At penger er gratis å låne, høres kanskje flott ut, men det bidrar vel til et pyramidespill som må slutte en gang, så synes det er greit egentlig selv om det vil bli litt problemer også sånn er det med alle pyramidespill en kan håpe de fortsetter til evig tid da vinner "alle", men de slutter til slutt og "noen" vil sitte fint i det. Personlig er jeg imot pyramidespill og mener de bør være forbudt. Ja, de er allerede forbudt om du eller jeg starter dem, men når staten driver pyramidepsill da er det en annen sak :ph34r:

Anonymkode: bfddb...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 230 kroner mer i strøm enn juni, enda jeg brukte mindre strøm.. så dette lover bra for vinteren, huff

Anonymkode: 88d8f...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk 230 kroner mer i strøm enn juni, enda jeg brukte mindre strøm.. så dette lover bra for vinteren, huff

Anonymkode: 88d8f...eef

Jeg fikk 30 kr mer, og bruke det samme.

Anonymkode: 4225c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Kanskje man burde bekymre seg mer for hva det tørre varme klima har gjort med jordskorpa. Kanskje kan bruer og sånne ting  løsner fra feste. Hvis ikke de bare er veldig gamle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maggie55 skrev:

Kanskje man burde bekymre seg mer for hva det tørre varme klima har gjort med jordskorpa. Kanskje kan bruer og sånne ting  løsner fra feste. Hvis ikke de bare er veldig gamle da.

Det går så bra så.

Anonymkode: 4225c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Vet det ikke hører hjemme her men tror dere vi enkeldevdeler av landet nå kan oppleve plutselig og tidlig snø og is kanskje i mengder på samme måte som den plutselige og langvarige tørken vi hadde nå nylig. Jeg blir engstelig og redd for at hele naturen har "klikket liksom. Ikke det jeg har hørt at årstidene slik vi kjenner dem i dag vil gli mye over i hverandre og bli mye borte. Litt trist. Disse " overgangene" har liksom vært knyttet til så mye i hverdag og fest.

Hørte at 1947 ikke bare var tørkesommer men også veldig snørik.

Folk som tror veldig på Gud ber kanskje ekstra mye og helt panisk nå  når spekulasjoner går så høyt eller mange tror og vite av ekspertpanel.

Ikke det jeg er glad i snø jeg.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At renta stiger er helt vanlig. Stiger den mye er det nok mulig at endel nyetablerte kan få et problem. Jeg har heldigvis betalt såpass mye på lånet mitt at rentene ikke lenger utgjør så mye av summen jeg betaler. Men jeg har ikke akkurat en god inntekt, så jeg vil jo merke en renteøkning. Hva strømregningene ender på utover vinteren får vi se når den tid kommer. Jeg har også mulighet til å fyre med ved, og akkurat nå har jeg ganske mye ved liggende, så tror jeg skal klare meg. Jeg har også sparepenger jeg kan bruke om det skulle bli helt krise her.

Ang. været, så har det alltid vært i endring. For 8000-6000 år siden vokste det trær på Hardangervidda. Under middelalderen var gjennomsnittstemperaturen 1-2 grader høyere enn nå. I 30-40åra var det like varmt eller varmere enn nå. Det er så mye som påvirker vær og temperatur, så det beste er nok å bare la det været som kommer, få komme, for vi får uansett ikke gjort noe med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at strømprisene vil stige så mye som du sier. Hvor har du det fra?

Vi nordmenn bruker mye strøm, og har godt av å tenke enøk i hverdagen. Jeg er ikke særlig bekymret for vår familie, vi har ved fra egen skog, og mulighet til å hente mer enn vi har kjørt hjem i sommer. Vi kan også da forsyne våre foreldre med ved, dersom de skulle gå tomme.

Jeg tror vi kommer til å få mer ekstremvær, med mer nedbør, mer vind, varmere sommere og mer uforutsigbare vintere. Jeg håper at 2018 blir det året der folk virkelig fikk opp øynene på at det trolig skjer noe drastisk med jorda vår. Det aller ivktigste er å redusere forbruket vårt, både av varer (produksjon, emballasje, transport, avfall), transportmåter (gå/sykle mer, ta buss og tog fremfor bil og fly, bruke mer streemede møter, skype og andre løsninger i stedet for hyppige reiser i jobben), bruke avfallsressursene på en enda bedre måte - rett og slett roe ned tempoet litt i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.8.2018 den 13.21, påskelilje skrev:

Jeg har ingen tro på at strømprisene vil stige så mye som du sier. Hvor har du det fra?

Vi nordmenn bruker mye strøm, og har godt av å tenke enøk i hverdagen. Jeg er ikke særlig bekymret for vår familie, vi har ved fra egen skog, og mulighet til å hente mer enn vi har kjørt hjem i sommer. Vi kan også da forsyne våre foreldre med ved, dersom de skulle gå tomme.

Jeg tror vi kommer til å få mer ekstremvær, med mer nedbør, mer vind, varmere sommere og mer uforutsigbare vintere. Jeg håper at 2018 blir det året der folk virkelig fikk opp øynene på at det trolig skjer noe drastisk med jorda vår. Det aller ivktigste er å redusere forbruket vårt, både av varer (produksjon, emballasje, transport, avfall), transportmåter (gå/sykle mer, ta buss og tog fremfor bil og fly, bruke mer streemede møter, skype og andre løsninger i stedet for hyppige reiser i jobben), bruke avfallsressursene på en enda bedre måte - rett og slett roe ned tempoet litt i samfunnet.

Og slutte å fly til ferie i Thailand o.l. hvert år, og slutte å dra på langweekend med fly til europeiske storbyer 2-3 ganger i året. Men kommer folk til å gjøre det? NEI!

Anonymkode: 4225c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og slutte å fly til ferie i Thailand o.l. hvert år, og slutte å dra på langweekend med fly til europeiske storbyer 2-3 ganger i året. Men kommer folk til å gjøre det? NEI!

Anonymkode: 4225c...c22

Man burde betale langt mer for å fly. Veldig mye mer. Tenk type avgifter på bensinforbruk i en familie, og legg de på toppen av en enveis flybillett. Kloden er viktigere enn ferietur nummer ørten.

Anonymkode: d9bd9...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Samtidig er det visst så mange som føler seg mobbet i dag. Det er jo også noe å tenke på. Jeg reiser ikke særlig mye selv men sånt er veldig avhengig av livssituasjon og mye mer. Jeg mener hva vet vi egentlig om de som reiser? Alle liv er  ikke A4. Kanskje i mindre og mindre grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 14.55, Maggie55 skrev:

Vet det ikke hører hjemme her men tror dere vi enkeldevdeler av landet nå kan oppleve plutselig og tidlig snø og is kanskje i mengder på samme måte som den plutselige og langvarige tørken vi hadde nå nylig. Jeg blir engstelig og redd for at hele naturen har "klikket liksom. Ikke det jeg har hørt at årstidene slik vi kjenner dem i dag vil gli mye over i hverandre og bli mye borte. Litt trist. Disse " overgangene" har liksom vært knyttet til så mye i hverdag og fest.

Hørte at 1947 ikke bare var tørkesommer men også veldig snørik.

Folk som tror veldig på Gud ber kanskje ekstra mye og helt panisk nå  når spekulasjoner går så høyt eller mange tror og vite av ekspertpanel.

Ikke det jeg er glad i snø jeg.😊

Klimaet har alltid vært i endring og perioder med "uvanlig" klima er helt vanlig hvis man ser det i et større tidsperspektiv.😊 Viktig å ta vare på miljøet uansett, det er det vi lever og puster i😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår strømregning er på noen tusen så hvis den skal femdobbles blir det jo nærmere 10 000. Det tror jeg er helt urealistisk så det du sier der kan ikke stemme. 

Anonymkode: 13831...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...