Gå til innhold

Er dere klar for 5 dobling av strømutgiftene og økte renter?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Vanskelig å vite hvordan mye av hva man hører skal " tolkes". Men i de to foregående årene har det vært store økninger i perioder.Riktignok med veldig kalde perioder og med økt forbruk men skummelt stor økning. Dermed vet man jo lite om hva som egentlig er realistisk å vente av videre utvikling.Ting kan bli for vanskelig helt å forstå for alle tror jeg.  Men dette med strøm betyr mye for mange av oss tror jeg. Men det går jo heldigvis ikke på livet løs for noen her i landet hva jeg vet iallefall.

(Veldig enig i av viktigheten av å se den store verdien i naturen på alle måter. Ikke minst som rekreasjon for oss alle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det er ikke så lett å vite hva som ligger bak alt sammen i dag og alt man som et bakteppe hører i media. Har inntrykk av at mulighetene for hjelp er få da så mange kommuner bare er " kjørt på felgen" av så mange motstridende prioriteringer. Tror mindre og mindre på miljøsaker. Virker bare voldelig mye. Men det er jo ikke valg før neste år. Hvis man er ressurssterk nok til å få stemme da.. Bare underlig utvikling i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Maggie55 skrev:

Vi lever i et høykostnadsland. Det er kanskje bare å venne seg til det.😊

Så er lønningene tilsvarende høye. Det er få andre land hvor innbyggerne har så høy kjøpekraft.

Anonymkode: 4225c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bekymret for årsaken til at rentene vil stige og strømmen blir dyrere, men ikke til økningen (som forøvrig neppe vil femdobles - hvor har du dét fra?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kayia skrev:

Jeg er bekymret for årsaken til at rentene vil stige og strømmen blir dyrere, men ikke til økningen (som forøvrig neppe vil femdobles - hvor har du dét fra?).

hvilke(n) årsaker spesifikt er det du bekymrer deg for angående norges økonomi ?

Anonymkode: bfddb...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener at det er jo et faktum at det er stor uenighet i mange store og viktige ting som har innflytelse på prioriteringer og skjerming av svakere grupper virker helt glemt. Alt som skjer med kommunene må jo ha mye å si her. Men det finnes kanskje ikke kommuner med små og velldrevne kraftverk lenger. Men enige tror jeg aldri man blir i alt og man kan bare håpe at" rettferdighet skjer fyllest "til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...