Gå til innhold

Jeg er så redd for å miste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Babette skrev:

Hvis han kjører deg hjem og du gjerne vl at han skal bli med inn og overnatte hos deg, hvorfor foreslår du ikke det?

Jeg er veldig tilbakeholden og forsiktig. Han virker til å like å ta kontrollen. Det er ofte slik om jeg foreslår noe så virker det som om han ikke liker at jeg foreslår og at han helst vil foreslå selv. 

Jeg er også veldig redd for å bli avvist. Vet ingenting om fortiden hans angående kjærester.... så jeg bør nok begynne å bli litt modigere med å spørre.. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at jeg må bli modigere med å spørre og være åpen med han. Jeg er redd for å skremme han bort med å være frempå men jeg ser at det er nok nødvendig å være mer åpen i dialog med han. Det spørs om han vil like at jeg er det men får se. Han virker til å like å ta styringen. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig tilbakeholden og forsiktig. Han virker til å like å ta kontrollen. Det er ofte slik om jeg foreslår noe så virker det som om han ikke liker at jeg foreslår og at han helst vil foreslå selv. 

Jeg er også veldig redd for å bli avvist. Vet ingenting om fortiden hans angående kjærester.... så jeg bør nok begynne å bli litt modigere med å spørre.. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Men dere er jo kjærester, ikke tilfeldig bekjente! Jeg ville ikke kalle det avvisning hvs du inviterer ham til å overnatte og han for eksempel svarer at han heller får ha det til gode til helga eller noe sånt, eller at han bare er veldig trett og vil hjem.

(Selv klarer jeg ikke å sove tett inntil noen og har aldri likt det, uansett hvor forelsket jeg er.)

Hvis han ikke liker at du foreslår ting og skal ha kontroll på alt, kan jeg ikke skjønne at han er så flott som du sier, jeg synes ikke det er spesielt fine egenskaper.

Og at han fortsatt ikke vil fortelle noe om fortiden sin, skjønner jeg ikke at du godtar, rett og slett.

Jeg får inntrykk av at dere har stupt direkte inn i et kjæresteforhold uten å ta dere tid til å bli kjent med hverandre.

 

Endret av Babette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan såklart være det. Jeg vet ikke. 

Jeg synes at han er kjempefin mann, og perfekt på mange måter, men jeg føler meg usikker på han. Det som jeg ikke forstår er at han ønsker barn men vil kun ha sex en gang i måneden , eller svært sjelden. Blir jo ikke så lett barn av det. Merkelige greier. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Det er ganske spesielt at han bare vil ha sex en gang i måneden såpass tidlig i er forhold. Det er umulig å vite hva det kommer av.

Er det sånn at dere nærmest prøver å få barn når dere har sex, altså at dere ikke bruker prevensjon? Det kan jo være han vil ha barn, men ikke så tidlig i forholdet. Kanskje ham unngår nærhet for å unngå sex og graviditet? Bare spekulasjon fra meg. 

Uansett virker det som om dere begge umnviker å snakke om visse vanskelige ting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Babette skrev:

Men dere er jo kjærester, ikke tilfeldig bekjente! Jeg ville ikke kalle det avvisning hvs du inviterer ham til å overnatte og han for eksempel svarer at han heller får ha det til gode til helga eller noe sånt, eller at han bare er veldig trett og vil hjem.

(Selv klarer jeg ikke å sove tett inntil noen og har aldri likt det, uansett hvor forelsket jeg er.)

Hvis han ikke liker at du foreslår ting og skal ha kontroll på alt, kan jeg ikke skjønne at han er så flott som du sier, jeg synes ikke det er spesielt fine egenskaper.

Og at han fortsatt ikke vil fortelle noe om fortiden sin, skjønner jeg ikke at du godtar, rett og slett.

Jeg får inntrykk av at dere har stupt direkte inn i et kjæresteforhold uten å kjenne hverandre.

 

Jeg ser at pga min fortid eller et eller annet så er jeg veldig redd for å spørre eller være åpen. Det er virkelig noe som må forandres på. Jeg må våge å bli mer åpen. 

Jeg kan miste eller jeg kan allerede ha mistet med å være så tilbakeholden og redd for å spørre om bare om han vil overnatte osv. Men regner med at han vil ta samtalen før han går om han skulle ville gå. Men jeg må skjerpe meg om det å våge å spørre og åpne meg. Om han ikke godtar meg slik så får det være. 

Jeg er ikke feilfri men skal jobbe med å våge å spørre og være åpen fra nå av. Jeg skrev i kveld at jeg skulle ønske at vi sov sammen men han virker selv som en person som liker å føre samtaler og føre kontakten. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er ganske spesielt at han bare vil ha sex en gang i måneden såpass tidlig i er forhold. Det er umulig å vite hva det kommer av.

Er det sånn at dere nærmest prøver å få barn når dere har sex, altså at dere ikke bruker prevensjon? Det kan jo være han vil ha barn, men ikke så tidlig i forholdet. Kanskje ham unngår nærhet for å unngå sex og graviditet? Bare spekulasjon fra meg. 

Uansett virker det som om dere begge umnviker å snakke om visse vanskelige ting. 

 

Han ytret ønske om barn og spurte om vi kunne avstå fra prevensjon. Er ikke meg som kom med forslaget. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er ganske spesielt at han bare vil ha sex en gang i måneden såpass tidlig i er forhold. Det er umulig å vite hva det kommer av.

Er det sånn at dere nærmest prøver å få barn når dere har sex, altså at dere ikke bruker prevensjon? Det kan jo være han vil ha barn, men ikke så tidlig i forholdet. Kanskje ham unngår nærhet for å unngå sex og graviditet? Bare spekulasjon fra meg. 

Uansett virker det som om dere begge umnviker å snakke om visse vanskelige ting. 

 

Kan være at han er redd for å gjøre meg gravid så tidlig. Men merkelig at han da selv sier at han håper at vi lykkes fort med det.... og at det er han som foreslår å forsøke å få barn så tidlig....  

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at han er redd for å gjøre meg gravid så tidlig. Men merkelig at han da selv sier at han håper at vi lykkes fort med det.... og at det er han som foreslår å forsøke å få barn så tidlig....  

Anonymkode: bff6c...4cf

Virker som galskap når dere knapt kjenner hverandre og ikke klarer snakke sammen.

Anonymkode: acb86...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Virker som galskap når dere knapt kjenner hverandre og ikke klarer snakke sammen.

Anonymkode: acb86...aa2

Jeg skal begynne fra nå av med å bli modigere når jeg prater. Jeg er nok desverre altfor tafatt og redd i slike situasjoner. Men jeg ser at jeg må forsøke. Skal begynne å spørre han om han har hatt kjærester før meg. Det er jo interessant å vite selv om det ikke har noe med nåtid å gjøre. Jeg skal selv forsøke å bli mer åpen fra nå av selv om jeg har slitt med å være det. 

Det kan være mulig at han sliter med å være åpen selv . Jeg får håpe at ordene han sier og skriver om at han elsker meg er riktig. Håper at han ikke skriver det uten å mene det. Jeg liker han kjempegodt. Men jeg føler at vi har problemer med å kommunisere sammen om ting vi bør kunne prate om. Dette er ikke kun hans feil. Jeg vet at jeg er ikke flink til å våge å åpne meg skikkelig. Men som sagt så føler jeg at han ikke vil at jeg skal spørre og være så åpen om alt..  Men jeg kan ta feil. Jeg skal prøve det ut. 

Mange venner og familie av han spør om vi to skal gifte oss osv...sier han. Mulig de har en annen kultur og tenker litt annerledes enn norske. Jeg vet ikke.. Vi har bare kjent hveandre i noen få måneder. Men jeg liker mye med han Men kommunikasjonen er litt tung fra begge kanter på en måte. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil selv ikke utbrodere om fortiden min. Men jeg begynner fra neste gang vi treffes å spørre han litt om han har hatt kjærester før meg.. og så spør jeg litt om han føler vi gikk for fort frem osv. Jeg får forsøke å våge å ta samtalen... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig tilbakeholden og forsiktig. Han virker til å like å ta kontrollen. Det er ofte slik om jeg foreslår noe så virker det som om han ikke liker at jeg foreslår og at han helst vil foreslå selv. 

Jeg er også veldig redd for å bli avvist. Vet ingenting om fortiden hans angående kjærester.... så jeg bør nok begynne å bli litt modigere med å spørre.. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jeg hadde ikke taklet å ha en mann som ikke likte at jeg foreslo ting, men som helst ville forslå selv, en som vil ha sex kun en gang i mnd og som ikke er interessert i å tilbringe natten med meg når han har sjansen - dere skal jo liksom være nyforelsket fremdeles etter noen få mnd! Og at hans familie og venner etter noen få mnd begynner å spørre om dere skal gifte dere!? Jeg hadde løpt for lenge siden, men det er meg...

Jeg synes han høres både dominerende og unnvikende ut, ut fra slik du har beskrevet ham så liker du og jeg helt forskjellige typer menn i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ytret ønske om barn og spurte om vi kunne avstå fra prevensjon. Er ikke meg som kom med forslaget. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Det kan være at han og familien er veldig religiøs. Der kan gi pussige utslag som kanskje ikke er så enkle å forstå. Det kan hende han er i en skvis hvor han er litt flau over de religiøse reglene og kulturen som er så forskjellig fra din. Han kan jo for alt vi vet få kjeft av familien for at dere har overnattet sammen.

Det kan hende det ikke har med kultur å gjøre, men ar han rett og slett har lav eller null seksualdrift. Det må vel du merke i såfall? 

Hvis han er usikker på forholdet, så er det kanskje ikke typisk menn å kutte ut sexen men fortsatt si at han elsker deg. 

Uansett så virker han ganske unnvikende som ikke sier rett ut hva det er. Et eller annet er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig tilbakeholden og forsiktig. Han virker til å like å ta kontrollen. Det er ofte slik om jeg foreslår noe så virker det som om han ikke liker at jeg foreslår og at han helst vil foreslå selv. 

Disse kommunikasjonsproblemene må dere finne ut av før dere får barn. Én ting er hvis du faktisk er en tilbakeholden, forsiktig type som liker at noen andre har styringen. Men å gå inn i den rollen fordi du er redd han ellers vil dumpe deg, blir jo helt feil, det ser du vel selv? Du er ikke 14 år og redd for at han skal fly videre hvis du tør å vise at du ikke er uten vilje og personlighet?

Hvis du blir dumpet av noen fordi du ikke er en viljeløs dott eller ikke klarer å spille en viljeløs dott, er det ikke avvisning. Det er en riktig avgjørelse fordi dere begge ønsker dere noe annet enn den andre er, hvis du skjønner hva jeg mener.  

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev i kveld at jeg skulle ønske at vi sov sammen men han virker selv som en person som liker å føre samtaler og føre kontakten. 

En person som "selv liker å føre samtaler", mener du styre hva de skal handle om? Du synes ikke det virker litt skremmende å få barn med en du ikke kan kommunisere fritt med?

Jeg mener å huske at du fikk et langt og konkret svar her for ikke så lenge siden, om hvordan dere kan snakke om kulturforskjeller og kommunikasjonsproblemer uten at det virker støtende eller fordomsfullt. Mulig det var fra Guerrito eller hva hun nå kaller seg. Jeg synes du skal lese det grundig og tenke gjennom hva du kan bruke for å finne litt ut av dette her.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Gargamel skrev:

Det kan være at han og familien er veldig religiøs. Der kan gi pussige utslag som kanskje ikke er så enkle å forstå. Det kan hende han er i en skvis hvor han er litt flau over de religiøse reglene og kulturen som er så forskjellig fra din. Han kan jo for alt vi vet få kjeft av familien for at dere har overnattet sammen.

Det kan hende det ikke har med kultur å gjøre, men ar han rett og slett har lav eller null seksualdrift. Det må vel du merke i såfall? 

Hvis han er usikker på forholdet, så er det kanskje ikke typisk menn å kutte ut sexen men fortsatt si at han elsker deg. 

Uansett så virker han ganske unnvikende som ikke sier rett ut hva det er. Et eller annet er det jo.

Han har sagt at han og familien tilhører en religion, men vet minimalt om hva det går ut på. Har forsøkt å spurt han, men han vil ikke prate om religionen. Så det er vanskelig å vite om det. Han virker til å være ganske følsom type. 

Han sier at han elsker meg, og der er ikke helt normalt å si om man ikke er interessert. 

På det sexuelle plan så virker han mindre interessert i det i seg selv enn hva jeg er. 

Jeg må iallefall bli flinkere å se på min egen adferd oppi alt dette. Jeg ser at jeg føler at jeg sliter med å ta initiativ til ting iblant. Men til sex pleier jeg egentlig å være flink til å ta initiativ men blir ofte avvist på det plan. Det er alltid noe jeg kan bedre meg med. Jeg foreslo å treffe å i dag da vi gikk hver våre veier i går, så jeg er nok tøffere enn jeg tror. Men jeg kjenner at jeg sliter litt med å ta initiativ til ting / og å prate åpent om alt mulig til han selv. Men det kan mulig ha med at jeg vet lite om kulturen hans. Jeg ønsker å ta hensyn til hans kultur og. Men ikke lett når jeg vet så lite.  Ser at de har noe annerledes enn oss men mye er det samme. 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke taklet å ha en mann som ikke likte at jeg foreslo ting, men som helst ville forslå selv, en som vil ha sex kun en gang i mnd og som ikke er interessert i å tilbringe natten med meg når han har sjansen - dere skal jo liksom være nyforelsket fremdeles etter noen få mnd! Og at hans familie og venner etter noen få mnd begynner å spørre om dere skal gifte dere!? Jeg hadde løpt for lenge siden, men det er meg...

Jeg synes han høres både dominerende og unnvikende ut, ut fra slik du har beskrevet ham så liker du og jeg helt forskjellige typer menn i alle fall. :) 

Det som er tyngst er at jeg har latt han hilse på hele familien min / venner og alt. Og det er tungt med tanke på at forholdet virker så usikkert. De liker han kjempegodt. Og jeg synes det er en vanskelig situasjon. Dersom dette går slutt så kommer aldri en eventuell ny mann få hilse på min familie før det har gått lang tid. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sagt at han og familien tilhører en religion, men vet minimalt om hva det går ut på. Har forsøkt å spurt han, men han vil ikke prate om religionen. Så det er vanskelig å vite om det. Han virker til å være ganske følsom type. 

Han sier at han elsker meg, og der er ikke helt normalt å si om man ikke er interessert. 

På det sexuelle plan så virker han mindre interessert i det i seg selv enn hva jeg er. 

Jeg må iallefall bli flinkere å se på min egen adferd oppi alt dette. Jeg ser at jeg føler at jeg sliter med å ta initiativ til ting iblant. Men til sex pleier jeg egentlig å være flink til å ta initiativ men blir ofte avvist på det plan. Det er alltid noe jeg kan bedre meg med. Jeg foreslo å treffe å i dag da vi gikk hver våre veier i går, så jeg er nok tøffere enn jeg tror. Men jeg kjenner at jeg sliter litt med å ta initiativ til ting / og å prate åpent om alt mulig til han selv. Men det kan mulig ha med at jeg vet lite om kulturen hans. Jeg ønsker å ta hensyn til hans kultur og. Men ikke lett når jeg vet så lite.  Ser at de har noe annerledes enn oss men mye er det samme. 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Han vil ikke snakke om religion og vil ikke snakke om sin egen fortid? Det går da ikke an å ha slike sperrer ovefor kjæresten, ens nærmeste fortrolige, synes jeg.

Er du lykkelig i dette forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sagt at han og familien tilhører en religion, men vet minimalt om hva det går ut på. Har forsøkt å spurt han, men han vil ikke prate om religionen. Så det er vanskelig å vite om det. Han virker til å være ganske følsom type. 

Han sier at han elsker meg, og der er ikke helt normalt å si om man ikke er interessert. 

På det sexuelle plan så virker han mindre interessert i det i seg selv enn hva jeg er. 

Jeg må iallefall bli flinkere å se på min egen adferd oppi alt dette. Jeg ser at jeg føler at jeg sliter med å ta initiativ til ting iblant. Men til sex pleier jeg egentlig å være flink til å ta initiativ men blir ofte avvist på det plan. Det er alltid noe jeg kan bedre meg med. Jeg foreslo å treffe å i dag da vi gikk hver våre veier i går, så jeg er nok tøffere enn jeg tror. Men jeg kjenner at jeg sliter litt med å ta initiativ til ting / og å prate åpent om alt mulig til han selv. Men det kan mulig ha med at jeg vet lite om kulturen hans. Jeg ønsker å ta hensyn til hans kultur og. Men ikke lett når jeg vet så lite.  Ser at de har noe annerledes enn oss men mye er det samme. 

 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jeg tror ikke hans oppførsel har direkte med din adferd å gjøre. Det er normalt at du vil ha mye sex i starten av et forhold og det er normalt at du blir redd for å ta initiativ når du blir mye avvist. Du spør ham om ting, men får ikke svar. Det er ikke din feil.

Det er visse elementære ting han bare må fortelle deg: Hva sier religionen hans om sex og ekteskap? Har han hatt kjæreste før?Har han vært gift før?  Det er ikke snakk om å brette ut detaljer om fortiden, og du trenger heller ikke gå i detalj om tidligere forhold.

Du må ikke få barn med ham uten å finne ut av dette. Her er det for mye usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er tyngst er at jeg har latt han hilse på hele familien min / venner og alt. Og det er tungt med tanke på at forholdet virker så usikkert. De liker han kjempegodt. Og jeg synes det er en vanskelig situasjon. Dersom dette går slutt så kommer aldri en eventuell ny mann få hilse på min familie før det har gått lang tid. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Akkurat det er ikke så farlig, tenker nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Babette skrev:

Han vil ikke snakke om religion og vil ikke snakke om sin egen fortid? Det går da ikke an å ha slike sperrer ovefor kjæresten, ens nærmeste fortrolige, synes jeg.

Er du lykkelig i dette forholdet?

Jeg har ikke spurt han om dette med tidligere kjærester. Kun forsøkt å komme innpå emnet. Men han virker til å avsky slike emner. Emne religion avskyr han fullstendig. Det vil han ikke prate om. Jeg vet ikke årsaken til det. Jeg får ikke inntrykk av at han følger religionen sin men han sier at han er tilhørende en religion som er noe annerledes enn det som er vanlig i Norge. Så jeg har lurt mye på kulturen hans. Tror også at det er normalt i hans kultur å leve tett innpå familie og venner. De er veldig sammensveiset. 

Jeg er veldig glad i han tross at jeg føler dette er vanskelig. Og jeg ønsker at dette skal fungere. Jeg er veldig forelsket i han. Men jeg er stresset med at jeg vet for lite om hans kultur. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunikasjon er kanskje det vanskeligste i et forhold. Vi har ikke vært så gode til det, men det kommer seg.

Når dere er såpass voksne som dere er, er det nok ekstra viktig å være tydelig helt fra begynnelsen, slik at ikke uheldige mønster og snevre rammer sementeres i forholdet deres altfor tidlig. Det er som regel vanskeligere å forandre på ting etter lang tid sammen, enn fra begynnelsen, mens dere er forelsket.

Jeg sier som de andre her: vær tydelig og konkret med dine ønsker og dine drømmer. Du skal ikke gå rundt og være redd for hva du skal si. Dersom han er en mann som vil deg vel, vil han gjøre det beste for deg, og gjøre deg glad og lykkelig. Hvis du er utydelig om hva du ønsker, er det nok vanskelig for ham å vite hvordan han skal være for å få deg lykkelig. Dersom han er en som ikke vil det beste for deg, er det imidlertid klokt å trekke seg ut av forholdet.

Og du - her er altfor mye usikkerhet og uklarheter til å få barn i denne situasjonen. Bli kjent med hverandre på en ordentlig måte før dere prøver på barn. Og bruk prevensjon. Du har barn fra før. Det er ikke krise dersom du ikke blir gravid med denne mannen. Det ville jo være trist om dere fikk barn og i løpet av svangerskapet eller det første året fant ut at forholdet ikke var liv laga.

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...