Gå til innhold

Jeg er så redd for å miste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er en årsak til at familien hans hadde spurt om han hadde sex med meg? ... Han påsto at flere i familien spurte om vi hadde sex... Jeg spurte han om det var uvanlig i hans kultur, men han svarte at de hadde sex før ekteskap. Null problem men familien var bare nyskjerrig...

Anonymkode: bff6c...4cf

Kanskje sex før ekteskap kan bli sett mellom fingrene på så lenge lenge man har fast følge og blir gift etter hvert. Sånn var det i Norge før i tiden.

I kirkebøkene kan man se at det var helt vanlig å få barn kort tid etter bryllupet selv om folk flest var dypt religiøse. Jeg bare spekulerer nå altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan han være skap-homofil som føler press fra familien om i gifte seg å få barn?

Anonymkode: acb86...aa2

Ja. Jeg må jo innrømme at homser er litt penere enn oss heterofile menn😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville dere løst denne situasjonen? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg hadde ikke kunnet være sammen med en mann som er så religiøs. Jeg har ikke noe forhold til religion, men respekterer de som har det altså så lenge de ikke prøver å prakke det på meg og det er det vel stort sett kun Jehovas vitner som gjør når de kommer på døra. :) Hvis det skulle finnes en gud der oppe så kan jeg ikke skjønne annet enn at han skulle sitte på skyen sin, se på to voksne som elsker og smile godt. At de ikke har signert på et papir kan da umulig ha noe å si etter min mening.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer iblant på om han nyter sex for annet enn fokus : barneproduksjon. For han virker veldig lik oss i norge. Han blir jo tennt og allt det, men han sier helt andre ting.. og han vil ofte ikke bli tennt. Han sier at det er plagsomt at han blir trent å meg. Og ber meg ikke ta på han noen plass på kroppen for han orker ikke sex. Men når vi har hatt sex så reagerer jeg på at fokuset hans ligger på barneproduksjon når han spruter.... Altså at det er det han prater om i det han spruter: nå kan det bli barn på oss osv... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jeg hadde ikke kunnet ha en partner som synes det er plagsomt å bli tent av meg... Og som kun vil ha sex for å lage barn, for meg ville jo det betydd at vi aldri hadde hatt sex siden jeg er sterilisert.

 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker at han er sliten. Han jobber ganske mye. Han klarer ikke å leve et liv uten å gjøre noe arbeid, så han driver alltid på å jobber med et eller annet. Og så blir han sliten. Jeg merker det på han. Men jeg kan tro at dette har med kultur og religion å gjøre i tillegg. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Av og til kan man være så sliten at man ikke orker sex, det gjelder vel de fleste, men at en mann i hans alder, uten noen underliggende sykdommer skal være så sliten til stadighet - NEI! Det nekter jeg å tro. Det er nok religion og kultur som skinner gjennom der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg synes det er meningsløst å forsøke finne ut hvorfor han er slik. 

Det kan være så mange grunner.

Det kan kan være religion, han kan være beskjeden, han liker ikke sex, han kan ha ei kone allerede eller han skal kanskje giftes bort osv. 

Det spiller egentlig ingen rolle fordi dere har null kjemi og det er det som er viktig her. Ikke hva det kommer av. 

Jeg husker du hadde en tråd en gang hvor du spør om hva kjemi er. Vel, her et godt eksempel på hva manglende kjemi er. 

Du forstår vel også at ikke det er noe kjemi her, når du finner det nødvendig å google for å forsøke å forstå deg på fyren ?

Jeg tenker nå som jeg har gjort tidligere, at du er for lite flink til å sortere vekk på et tidlig stadium. Er det noen vits i å bruke tid på dette ? Er det så viktig å ha en kjæreste at ikke du kan ta deg tid til å lete etter den rette ?

Da jeg selv datet, datet jeg mange og jeg kan love deg at du føler når det er full klaff. Ikke bare fra din side, men du vil merke om han også føler det er full klaff. 

Det ser du ikke bare på « jeg elsker deg» meldinger, hjerter og kyssemunner og alt det der som det har blitt så moderne å strø om seg med. 

Når det er kjemi føler du både tiltrekning seksuelt og praten går lett. Vanskelig å beskrive helt, men her er det ingen kjemi verken mentalt eller fysisk. 

Dere er på to forskjellige planeter. 

Du skal kjenne at du trives i et forhold. 

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Babette skrev:

Og uansett: Det må da være altfor tidlig å tenke på bryllup. Dessuten er dette en sak mellom dere to og ikke hans familie og venner. Nevner han det bare uten å si noe om hva han selv tenker om saken?

Ser at andre antyder at han kan være homofil. Det er jo også en mulighet. Han sier han elsker deg og at du er den han lever for, men slik du forteller det, rimer ikke dette helt med hvordan han oppfører seg, det kan høres mer ut som en innlært lekse og egentlig altfor store ord for en reservert mann.

Men nå skal ikke jeg gjøre deg altfor skeptisk.

Han har veldig fine manerer. Jeg er faktisk litt enig med deg i at oppførselen hans kan virke som en innlært lekse om hva han skal si ovenfor kvinnen. Jeg er usikker på om hva jeg betyr for han, og hvilke plass jeg har i livet hans i bunn og grunn pga hans manglende interesse for sex med meg. Enten er dette kultur/ religion eller så er han homofil, eller så er han lei av meg men våger ikke å gjøre det slutt fordi han er redd for å såre kanskje? Jeg forstår ingenting.... Men jeg håper jo på at alt har en fin forklaring. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge sida noen har servert det gode, gamle dol-svaret her inne nå, men nå synes jeg det er meget betimelig:

Dump ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja. Jeg må jo innrømme at homser er litt penere enn oss heterofile menn😜

Haha du er morsom :D 

47 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg hadde ikke kunnet være sammen med en mann som er så religiøs. Jeg har ikke noe forhold til religion, men respekterer de som har det altså så lenge de ikke prøver å prakke det på meg og det er det vel stort sett kun Jehovas vitner som gjør når de kommer på døra. :) Hvis det skulle finnes en gud der oppe så kan jeg ikke skjønne annet enn at han skulle sitte på skyen sin, se på to voksne som elsker og smile godt. At de ikke har signert på et papir kan da umulig ha noe å si etter min mening.

 

Jeg hadde ikke kunnet ha en partner som synes det er plagsomt å bli tent av meg... Og som kun vil ha sex for å lage barn, for meg ville jo det betydd at vi aldri hadde hatt sex siden jeg er sterilisert.

 

Av og til kan man være så sliten at man ikke orker sex, det gjelder vel de fleste, men at en mann i hans alder, uten noen underliggende sykdommer skal være så sliten til stadighet - NEI! Det nekter jeg å tro. Det er nok religion og kultur som skinner gjennom der.

 

Jeg ønsker å tro at det er religion selv om jeg ser at @Nicklusheletida mener at jeg må fokusere på å ikke synse eller tro, men tenke på hva som virker til å ikke være noe kjemi. Jeg er blitt så glad i han. Det er det som er det vanskelige... Familien min er blitt veldig begeistret for han også. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Det er lenge sida noen har servert det gode, gamle dol-svaret her inne nå, men nå synes jeg det er meget betimelig:

Dump ham.

Jeg vet: egentlig så bør jeg dumpe han. Men ønsker jeg det? Nei... Hvorfor? Fordi jeg er blitt glad i han. Men jeg bør gjøre det. Jeg ser den. Men jeg ønsker ikke. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke har fått med meg essensen her? I det ene øyeblikket snakkes det om barn? (Etter 2-ish mnd el noe?) og i det andre øyeblikket vites det ikke hvilken religion det dreier seg om eller om det eksisterer seksuell erfaring eller ekser? Jeg skjønner ingenting jeg? Kjenner dere hverandre i det hele tatt? Hvor lenge har dette pågått og hva gjør dere når dere er sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, cilie skrev:

Er det bare jeg som ikke har fått med meg essensen her? I det ene øyeblikket snakkes det om barn? (Etter 2-ish mnd el noe?) og i det andre øyeblikket vites det ikke hvilken religion det dreier seg om eller om det eksisterer seksuell erfaring eller ekser? Jeg skjønner ingenting jeg? Kjenner dere hverandre i det hele tatt? Hvor lenge har dette pågått og hva gjør dere når dere er sammen? 

Du er ikke den eneste som tenker dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du er ikke den eneste som tenker dette. 

Det er nesten så man mistenker trolling, men det skal jeg ikke si høyt.

Anonymkode: acb86...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cilie skrev:

Er det bare jeg som ikke har fått med meg essensen her? I det ene øyeblikket snakkes det om barn? (Etter 2-ish mnd el noe?) og i det andre øyeblikket vites det ikke hvilken religion det dreier seg om eller om det eksisterer seksuell erfaring eller ekser? Jeg skjønner ingenting jeg? Kjenner dere hverandre i det hele tatt? Hvor lenge har dette pågått og hva gjør dere når dere er sammen? 

Du er ikke alene. Om venner og familie av kjæresten min hadde begynt å spørre om når vi skulle gifte oss etter 3-4 mnd hadde jeg antagelig flirt og bedt dem passe sine egne saker.

Hadde de begynt å spørre om vi hadde sex hadde jeg nok gått. For godt. Denne familien bryr seg om ting de - etter min mening - har absolutt ingenting med og det hadde definitivt ikke passet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten så man mistenker trolling, men det skal jeg ikke si høyt.

Anonymkode: acb86...aa2

Ingen trolling desverre. 

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Du er ikke alene. Om venner og familie av kjæresten min hadde begynt å spørre om når vi skulle gifte oss etter 3-4 mnd hadde jeg antagelig flirt og bedt dem passe sine egne saker.

Hadde de begynt å spørre om vi hadde sex hadde jeg nok gått. For godt. Denne familien bryr seg om ting de - etter min mening - har absolutt ingenting med og det hadde definitivt ikke passet meg.

Saken hadde vært enkel om jeg ikke var så glad i han som jeg er blitt. Han er veldig snill. Og hadde det ikke vært for det så hadde jeg dumpet han. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Du er ikke alene. Om venner og familie av kjæresten min hadde begynt å spørre om når vi skulle gifte oss etter 3-4 mnd hadde jeg antagelig flirt og bedt dem passe sine egne saker.

Hadde de begynt å spørre om vi hadde sex hadde jeg nok gått. For godt. Denne familien bryr seg om ting de - etter min mening - har absolutt ingenting med og det hadde definitivt ikke passet meg.

Jeg tenker det samme som deg. Men når det gjelder familieinnblanding, kan det handle om kulturforskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Babette skrev:

Jeg tenker det samme som deg. Men når det gjelder familieinnblanding, kan det handle om kulturforskjeller.

Det er mulig noe med kultur å gjøre. Er det noen som forstår hvorfor jeg ikke ønsker å dumpe han? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Babette skrev:

Jeg tenker det samme som deg. Men når det gjelder familieinnblanding, kan det handle om kulturforskjeller.

Jeg vet, men for meg hadde det ikke funket. Jeg hadde ikke maktet å ha svigerfamilien og annen familie sååå tett innpå. De trenger ikke vite ALT eller legge seg borti alt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen trolling desverre. 

Saken hadde vært enkel om jeg ikke var så glad i han som jeg er blitt. Han er veldig snill. Og hadde det ikke vært for det så hadde jeg dumpet han. 

Anonymkode: bff6c...4cf

ja du sier at han er snill. Og perfekt. Men hvis han virkelig hadde vært snill på en empatisk måte, og hvis dere hadde hatt den kjemien som Nicklus nevner, hadde han "lest" deg mye bedre enn han gjør, og satt seg ned med deg og sagt: Hør her: Jeg ser at du er usikker og ikke helt klarer å slappe av når vi er sammen, og jeg kan tenke meg at mye med meg og familien min kan virke rart og ukjent. La oss snakke sammen om alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mulig noe med kultur å gjøre. Er det noen som forstår hvorfor jeg ikke ønsker å dumpe han? 

Anonymkode: bff6c...4cf

Jada, jeg skjønner at du har blitt glad i ham og synes det er fryktelig vanskelig. Har ingen problemer med å skjønne det.

Men kjenn også etter om det er litt redsel for å bli alene? Det høres jo ut som du slett ikke er sikker på at han egentlig er glad i deg. Jeg er litt enig med de som nevnte homofili her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg vet, men for meg hadde det ikke funket. Jeg hadde ikke maktet å ha svigerfamilien og annen familie sååå tett innpå. De trenger ikke vite ALT eller legge seg borti alt liksom.

De har helt annen måte å leve på enn oss på noen måter. Og noe av det er helt tydelig og klart noen skikker de overhodet ikke har i Norge. ..... 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jada, jeg skjønner at du har blitt glad i ham og synes det er fryktelig vanskelig. Har ingen problemer med å skjønne det.

Men kjenn også etter om det er litt redsel for å bli alene? Det høres jo ut som du slett ikke er sikker på at han egentlig er glad i deg. Jeg er litt enig med de som nevnte homofili her... 

Jeg har blitt kjempeglad i han. Desverre... så er jeg ikke bare forelsket eller har redsel for å være alene... .Det er ikke det jeg er redd for. Jeg er mer redd for hva jeg begir meg innpå med å fortsette i det. 

Anonymkode: bff6c...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...