Gå til innhold

Bekymrer du deg over at partneren kan ha mistet forelskelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være en løsning å skrive til ham? 

---

Om du skriver til ham, får han anledning til å fordøye dine tanker.

Anonymkode: 8b1f5...56f

Dette er et dårlig råd i denne sammenhengen, synes jeg. Slik jeg har forstått det, er det den muntlige kommunikasjonen de bør forbedre. Sette ord på tanker og følelser mens de er i samme rom. TS har prøvd å skrive, uten å få særlig konstruktiv respons, slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, laban skrev:

Jeg for min del mener ikke at han ikke er interessert i deg eller at du bør ta et hint om noe som helst, men jeg mener at dere må finne ut av kommunikasjonsproblemene deres. Jeg skjønner ikke hvordan du kan tenke på en felles framtid med noen som du ikke kan komme med forslag rett ut i klartekst til, om hva dere skal finne på i helgen, om dere skal overnatte sammen eller ikke, osv. Hvis dere er så forelsket i hverandre, tåler nok forholdet såpass.   

Veldig enig med Laban!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

Dette er et dårlig råd i denne sammenhengen, synes jeg. Slik jeg har forstått det, er det den muntlige kommunikasjonen de bør forbedre. Sette ord på tanker og følelser mens de er i samme rom. TS har prøvd å skrive, uten å få særlig konstruktiv respons, slik jeg har forstått det.

Målet må selvsagt være bedre muntlig kommunikasjon. Min tanke var at kanskje en lengre tekst kunne være et slags første skritt, som også vil kunne indikere om det er evne og vilje hos mannen til å komme henne i møte. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er mye som skurrer i dette nye forholdet. Klart det kan være vanskelig å kommunisere for den som ikke har vært i noe forhold tidligere, men sex er da også kommunikajson. Har aldri hørt om noen som har sex bare en gang i mnd. når de er nyforelsket og har muligheten oftere. Nyforelskede vil vel ha sex nesten ved enhver anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Jeg syns det er mye som skurrer i dette nye forholdet. Klart det kan være vanskelig å kommunisere for den som ikke har vært i noe forhold tidligere, men sex er da også kommunikajson. Har aldri hørt om noen som har sex bare en gang i mnd. når de er nyforelsket og har muligheten oftere. Nyforelskede vil vel ha sex nesten ved enhver anledning?

Jeg sitter spørsmål rundt dette med sex, om han virkelig føler seg forelsket og hvorfor han vil ha barn med meg når han sjelden vil ha sex? Men jeg aksepterer at det kan komme av religion / kultirmessige årsaker eller annet så lenge det ikke har med noe med relasjonen til meg å gjøre. Så vanskelig dilemma og vanskelig å ta opp. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Målet må selvsagt være bedre muntlig kommunikasjon. Min tanke var at kanskje en lengre tekst kunne være et slags første skritt, som også vil kunne indikere om det er evne og vilje hos mannen til å komme henne i møte. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Mye er ganske bra også. Jeg synes at han viser utrolig bra kvaliteter på veldig mange plan. Men det er kun dette med sex som er det største problemet. Samt at det er vanskelig å kommunisere om det. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter spørsmål rundt dette med sex, om han virkelig føler seg forelsket og hvorfor han vil ha barn med meg når han sjelden vil ha sex? Men jeg aksepterer at det kan komme av religion / kultirmessige årsaker eller annet så lenge det ikke har med noe med relasjonen til meg å gjøre. Så vanskelig dilemma og vanskelig å ta opp. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Jeg skjønner deg godt ad dette. Jeg tenker også at om man ikke har lyst på hverandre som nyforelsket, hvorden skal det bli når nyforelskelsen har lagt seg da? 

Dette blir veldig intimt, og du trenger ikke svare, bare tenke på det, men er han (tilstrekkelig) fokusert på begges nytelse når dere er intime? Jeg spør fordi du sier at kyssene er kjappe etterhvert, i tillegg til at både kyss (og sex) har blitt skjelden vare. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye er ganske bra også. Jeg synes at han viser utrolig bra kvaliteter på veldig mange plan. Men det er kun dette med sex som er det største problemet. Samt at det er vanskelig å kommunisere om det. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

En ny kjæreste skal ha veldig gode andre egenskaper om de skal veie opp for god kommunikasjon og sex! Jeg skjønner egentlig ikke at det er mulig.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 9.58, Gargamel skrev:

Dette blir verdens største klisjé, men der et poeng å velge en partner man matcher godt personlighetsmessig, og ikke et trofe som det er stas å vise frem til andre. Det krever et minimum av selvsikkerhet å gjøre det. Jeg synes det er litt tøft noen ganger å se en mann velge en kvinne som er langt under utseendemessig, men etter å bli kjent med henne så gir det 100% mening. Man skjønner at han har gjort et skikkelig godt trekk.

Ser poenget ditt, men samtidig hadde jeg ikke falt for denne mannen om jeg ikke hadde syntes at han var uvanlig kjekk og vakker også. De fleste sunne, friske mennesker faller nok for komboen mellom utseende, personlighet, «egnethet» som partner, humor, verdier etc når det kommer til kjæresteri og ikke «bare» vennskap, og disse egenskapene ser man ikke før man har blitt mer kjent sant. Utseende derimot, ser man med en gang, sammen med glimt i øyet, evne til å konversere og framtoning sammen med en selv og evt andre. Jeg feks, kjenner jo mange menn som også har super personlighet, som jeg ler med, diskuterer med, deler med verdier med osv, men de mangler dette «ekstra» som denne mannen plutselig stod der og hadde som gjorde at jeg tenkte «oj, hvem i-all-verden er du?😜». Og såpass ærlig må jeg være at det var dét som gjorde at jeg takket ja til et glass vin da han dagen etter inviterte på dét, og det har jeg jaggu ikke angret for å si det sånn 😛 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kayia skrev:

Ser poenget ditt, men samtidig hadde jeg ikke falt for denne mannen om jeg ikke hadde syntes at han var uvanlig kjekk og vakker også. De fleste sunne, friske mennesker faller nok for komboen mellom utseende, personlighet, «egnethet» som partner, humor, verdier etc når det kommer til kjæresteri og ikke «bare» vennskap, og disse egenskapene ser man ikke før man har blitt mer kjent sant. Utseende derimot, ser man med en gang, sammen med glimt i øyet, evne til å konversere og framtoning sammen med en selv og evt andre. Jeg feks, kjenner jo mange menn som også har super personlighet, som jeg ler med, diskuterer med, deler med verdier med osv, men de mangler dette «ekstra» som denne mannen plutselig stod der og hadde som gjorde at jeg tenkte «oj, hvem i-all-verden er du?😜». Og såpass ærlig må jeg være at det var dét som gjorde at jeg takket ja til et glass vin da han dagen etter inviterte på dét, og det har jeg jaggu ikke angret for å si det sånn 😛 

Du sprudler <3 Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Du sprudler ❤️ Herlig!

Takk! Livet smiler ❤️

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Jeg skjønner deg godt ad dette. Jeg tenker også at om man ikke har lyst på hverandre som nyforelsket, hvorden skal det bli når nyforelskelsen har lagt seg da? 

Dette blir veldig intimt, og du trenger ikke svare, bare tenke på det, men er han (tilstrekkelig) fokusert på begges nytelse når dere er intime? Jeg spør fordi du sier at kyssene er kjappe etterhvert, i tillegg til at både kyss (og sex) har blitt skjelden vare. 

Han er fokusert på begge sin nytelse når vi er intime. 

Han virker til å være en ganske følsom person. Og han virker som en person som er veldig omtenksom og snill. Altså dette er ikke en person som virker egoistisk. Han oppfører seg som om han bryr seg veldig om andre. 

Det som uteblir er sex. Han jobber ekstremt mye. Han sier at han er sliten pga jobbingen. Men han søker nærkontakt. Han tar på meg og holder rundt meg støtt og stadig. Kyssene er korte. Men han virker veldig romantisk. Han fokuserer annerledes på sex enn jeg er vant med. Han er svært romantiserende og kjærlig i måten han er på. 

Jeg frykter at han ikke har de rette følelsene. Men at han er glad i meg som person og sliter derfor med å dumpe meg. Men jeg kan ta feil.... 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
30 minutter siden, Kayia skrev:

Ser poenget ditt, men samtidig hadde jeg ikke falt for denne mannen om jeg ikke hadde syntes at han var uvanlig kjekk og vakker også. De fleste sunne, friske mennesker faller nok for komboen mellom utseende, personlighet, «egnethet» som partner, humor, verdier etc når det kommer til kjæresteri og ikke «bare» vennskap, og disse egenskapene ser man ikke før man har blitt mer kjent sant. Utseende derimot, ser man med en gang, sammen med glimt i øyet, evne til å konversere og framtoning sammen med en selv og evt andre. Jeg feks, kjenner jo mange menn som også har super personlighet, som jeg ler med, diskuterer med, deler med verdier med osv, men de mangler dette «ekstra» som denne mannen plutselig stod der og hadde som gjorde at jeg tenkte «oj, hvem i-all-verden er du?😜». Og såpass ærlig må jeg være at det var dét som gjorde at jeg takket ja til et glass vin da han dagen etter inviterte på dét, og det har jeg jaggu ikke angret for å si det sånn 😛 

Jeg så den komme, så jeg presiserte at det ikke var myntet på deg:D Selvfølgelig vil du ha alt.

Det er bare det at hvis det skal være håp for middels mannfolk så må noen damer falle for andre ting enn utseendet.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Xtra skrev:

En ny kjæreste skal ha veldig gode andre egenskaper om de skal veie opp for god kommunikasjon og sex! Jeg skjønner egentlig ikke at det er mulig.

Min kjæreste har ufattelig gode egenskaper som egentlig veier opp for sexen.  Så hvis uteblivelse sex skyldes religion og kultur så aksepterer jeg det. Fordi jeg synes at han er fantastisk snill og bra mann også. Så problemer er at jeg håper og holder fast ved han selv om jeg føler på manglende sex og lurer på hva som er den egentlige årsaken. 

Jeg er hele tiden redd for at han bare skal ghoste meg og forsvinne. Det er det som er plagsomt. 

Men tror dere ser at dette kan handle om andre årsaker enn hans følelser til meg... 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Jeg så den komme, så jeg presiserte at det ikke var myntet på deg:D Selvfølgelig vil du ha alt.

Det er bare det at hvis det skal være håp for middels mannfolk så må noen damer falle for andre ting enn utseendet.:P

Jeg må også ærlig si at jeg er kjempefornøyd med utseende til kjæresten min. Utseendemessig er han helt topp!. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er fokusert på begge sin nytelse når vi er intime. 

Han virker til å være en ganske følsom person. Og han virker som en person som er veldig omtenksom og snill. Altså dette er ikke en person som virker egoistisk. Han oppfører seg som om han bryr seg veldig om andre. 

Det som uteblir er sex. Han jobber ekstremt mye. Han sier at han er sliten pga jobbingen. Men han søker nærkontakt. Han tar på meg og holder rundt meg støtt og stadig. Kyssene er korte. Men han virker veldig romantisk. Han fokuserer annerledes på sex enn jeg er vant med. Han er svært romantiserende og kjærlig i måten han er på. 

Jeg frykter at han ikke har de rette følelsene. Men at han er glad i meg som person og sliter derfor med å dumpe meg. Men jeg kan ta feil.... 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Jeg har vondt av deg som har sånne bekymringer i starten av et forhold. Jeg ser fortsatt ikke bort fra at dette handler om religion og skvis mellom to kulturer. Det er en fremmed verden å leve seg inn i for moderne nordmenn.

Jeg må bare gjenta: Jeg tror ikke på at han ikke orker sex pga jobbing. Det ville vært et SVÆRT dårlig tegn om det var et problem allerede i starten av et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg så den komme, så jeg presiserte at det ikke var myntet på deg:D Selvfølgelig vil du ha alt.

Det er bare det at hvis det skal være håp for middels mannfolk så må noen damer falle for andre ting enn utseendet.:P

Haha nå lo jeg høyt! Tror det å matche hverandre er det beste jeg, på alle vis :) 

Og, jeg fikk med meg at den ikke var myntet på meg, og svarte derfor ikke først :) Men, etter den tid har jeg tenkt på det du skrev, og landet på å skrive det jeg skrev. Ps. Du la merke til at jeg skrev jeg i kursiv da jeg skrev «uvanlig vakker og kjekk» sant? ;) Ikke for det, venninnene mine syns det samme som meg hihi...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Haha nå lo jeg høyt! Tror det å matche hverandre er det beste jeg, på alle vis :) 

Og, jeg fikk med meg at den ikke var myntet på meg, og svarte derfor ikke først :) Men, etter den tid har jeg tenkt på det du skrev, og landet på å skrive det jeg skrev. Ps. Du la merke til at jeg skrev jeg i kursiv da jeg skrev «uvanlig vakker og kjekk» sant? ;) 

Jeg så at du skrev jeg i kursiv 😊

Det er jo det som er det fine med å bli forelsket og glad i noen - at akkurat DEN personen omtrent glitrer i MINE øyne, selv om en kanskje objektivt sett kan se at personen er helt vanlig. 

Det at jeg tydeligvis er både flott og pen i min manns øyne, er jo herlig, selv om jeg vet at jeg er uhyre ordinær sånn egentlig... Og vice versa da - jeg synes mannen min er flott og kjekk, og det blie han glad for å høre. 

Poenget mitt, og trolig ditt og, var vel at det ikke bare er de ekstra pene det er håp for . Når en blir forelska, blir en jo vakker både pga forelskelsens glød, men også i sen andres øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste har ufattelig gode egenskaper som egentlig veier opp for sexen.  Så hvis uteblivelse sex skyldes religion og kultur så aksepterer jeg det

Enig med Gargamel, jeg får vondt av deg når jeg leser dette - sånn skal det ikke være. Og - er du virkelig i stand til å ofre sex for en mann du ikke kjenner godt ennå, og som du ikke har barn eller andre bindinger med? Det hadde jeg A L D R I gjort, sex er alt for deilig og viktig i et forhold ❤️  

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kjæreste har ufattelig gode egenskaper som egentlig veier opp for sexen.  Så hvis uteblivelse sex skyldes religion og kultur så aksepterer jeg det. Fordi jeg synes at han er fantastisk snill og bra mann også. Så problemer er at jeg håper og holder fast ved han selv om jeg føler på manglende sex og lurer på hva som er den egentlige årsaken. 

Jeg er hele tiden redd for at han bare skal ghoste meg og forsvinne. Det er det som er plagsomt. 

Men tror dere ser at dette kan handle om andre årsaker enn hans følelser til meg... 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Jeg lurer på følgende - etter å ha lest raskt gjennom her: Hva slags religion og kultur er det snakk om? Hvor lenge har han bodd i Norge? Og hva er relasjonen til de han bor med? 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...