Gå til innhold

Hva er greia med....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte tilfeldigvis en ung mann på postkontoret som stod og snakket med en venninne om sin søknad om uføretrygd og synes det er bra om man klarer og få åpenhet om sånne ting ,men jeg er redd for at  vi ikke er der dessverre. Om man er for åpen så er der folk rundt som kan spinne sitt edderkoppnett.Man kan til slutt bli veldig alene og såret og kanskje psykisk skadet av behandlingen man kan få da alle forstår ikke like mye. Så mange får avslag på sine søknader og det er ofte mye misunnelse og sjalusi. Sånt er jo bare sladder, men myndighetene oppfordrer jo folk til å følge med på naboen så alt er ikke så lett. Selvsagt burde slike feil gi de som står bak en over fingrene men det er jo ikke så lett å bevise for alminnelige mennesker.

Det å fortelle historien sin har jo mange formål. Ofte tror jeg det er et tegn om fortvilelse og ofte stor selvmordsfare bak for dette er personer som kanskje ikke er hørt i rettsinstanser slik de burde vært og ikke fått hjelpen de har hatt krav på eller at feil er begått som det kanskje ikke passer de lokale myndigheter om kommer ut og når rette instans. Det er ofte alltid noen som tjener på det om urett er begått og det er derfor det ikke blir tatt tak i. Det kan være kostbart for myndighetene og gi alle de andre med samme historie rett behandling. Jeg tror det er ofte mennesker som ikke har fått hjelpen de har krav på fra myndighetene eller helsesystemet. Veldig leit kanskje alt sammen.Bør kanskje henvises til god advokat.

Anonymkode: b41c9...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ofte så veldig mye som ligger bak tingene tror jeg. Kanskje personer som alltid har stått helt alene i livet kanskje bestandig. Alle systemer kan spille falit og ressurssvake mennesker betaler ofte prisen. Kanskje mennesker som fortjener all mulig hjelp og støtte og som aldri noe nettverk har hatt.

Anonymkode: b41c9...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmerksomhet er en god grunn. eg jobbet tidligere med en ung person, hadde sine sykdommer både psykisk og fysisk. Det ble postet både på instragram, snapchat og facebook om alt det føle hvor h*n fikk masse oppmerksomhet, gaver, blomster, postkort o.l. Dessverre var oppmerksomheten mer viktig enn fokuset på å bli frisk og personen ble senere diagonisert med munchausen.

Anonymkode: 7672d...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...