Gå til innhold

Er det virkelig så ille?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes ikke det er et spesielt problem vedr hva du eller andre mennesker tror på. For meg kan du tro på både julenissen og påskeharen. Det som er relevant er hvordan du fungerer med dine tanker i hverdagen (både med/i deg selv men og i relasjon med andre). Du fungerer ikke så bra. Tankene dine, når du er enten på vei til å bli dårligere eller allerede er dårlig -gjør at du ofte går rett i forsvar. Du blir paranoid. Du blir sta (staere enn du normalt sett er!), du blir ekstremt ensporet og det er køl umulig å ha en dialog med deg (og slik er ikke du til vanlig). Du blir i blant redd og i blant livredd. Og da blir det viktig å se på hva som kan hjelpe deg til å få en noe bedre hverdag. Om en moderat dose AP kan gjøre deg litt mer kontaktbar, litt roligere inne i deg, litt mindre angst og kaos, og gir deg noe mer bakkekontakt så er det flott. Om ikke (og aller helst i tillegg) burde du fått en langt bedre oppfølging enn du har per i dag. En oppfølging som tok vare på hele deg selv om jeg synes det er flott at du får psykepl. på besøk i blant. det er et skritt i riktig retning.

Du er stjernestøv, du har ditt åndelige livssyn og det synes jeg er helt ok. Det er når denne åndeligheten tar fullstendig over at jeg blir bekymret for deg. Skjønner du?

Ja jeg skjønner. Og jeg har sykdomsinnsikt og vet hva psykiatrien mener,vet at jeg ikke fungerer bra nå. Så får håpe medisinen virker snart som den skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Bergogdal skrev:

Delta i diskusjoner men konspirasjonsteorier og beskyldninger har ikke noe i et psykiatriforum å gjøre.

Så rapporter det da, det står du fritt til å gjøre. Beskyldninger? Når har jeg kommet med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg skjønner. Og jeg har sykdomsinnsikt og vet hva psykiatrien mener,vet at jeg ikke fungerer bra nå. Så får håpe medisinen virker snart som den skal. 

Jeg krysser fingrene for deg, vi håper på en fin høst :- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, XbellaX skrev:

Jeg krysser fingrene for deg, vi håper på en fin høst :- ) 

Ja får håpe på det, takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Føler meg så misforstått. Bare fordi jeg tror på illuminati, er det noe galt med det? Det var et voldsomt syn den psykiateren har på meg,er redd noen andre skal lese det. Legen f.eks,det kommer ikke noe godt ut av det ihvertfall. Ble faktisk trist og lei meg,det tar på å lese slikt om seg selv som ikke stemmer. Og nå har jeg økt på medisinen som han ville,merker ikke så stor forskjell. Er fortsatt i forsvarsposisjon og er meg selv lik,føler meg ikke så bra men det betyr ikke at jeg er psykotisk. Nei dette var trist :( 

Jeg har oppfattet deg som mer eller mindre psykotisk nesten hele tiden mens jeg har « kjent» deg her inne. Det varierer hvor psykotisk jeg oppfatter deg etter hvor stor dosen er. 

Du har dessverre ikke vært stabil over lengre tid, da det er stadige endringer og av og på med medisiner og doser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro på konspirasjonsteorier, er ikke vrangforestillinger, rent teknisk. For det er en subkultur. Det er bra dumt riktignok, men trenger ikke være psykotisk i seg selv. Naivt, dumt og toskete ja....

 

Nyhetsspeilet og lignende er forsøpling av lettpåvirkelige menneskers sinn. Men det er en subkultur. Bare en av de mest dustete. Naive folk mer en paranoide vil nå jeg si......

 

 

Anonymkode: 0c7e5...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har oppfattet deg som mer eller mindre psykotisk nesten hele tiden mens jeg har « kjent» deg her inne. Det varierer hvor psykotisk jeg oppfatter deg etter hvor stor dosen er. 

Du har dessverre ikke vært stabil over lengre tid, da det er stadige endringer og av og på med medisiner og doser. 

Ok. Jeg kan ikke rå over hvordan andre oppfatter meg. Men har lyst å være stabil,og det er jeg jo ifølge sykepleieren. Men psykiateren derimot har sine ideer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å tro på konspirasjonsteorier, er ikke vrangforestillinger, rent teknisk. For det er en subkultur. Det er bra dumt riktignok, men trenger ikke være psykotisk i seg selv. Naivt, dumt og toskete ja....

 

Nyhetsspeilet og lignende er forsøpling av lettpåvirkelige menneskers sinn. Men det er en subkultur. Bare en av de mest dustete. Naive folk mer en paranoide vil nå jeg si......

 

 

Anonymkode: 0c7e5...a5d

Er kjent for å være naiv,men tror ikke på alt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å tro på konspirasjonsteorier, er ikke vrangforestillinger, rent teknisk. For det er en subkultur. Det er bra dumt riktignok, men trenger ikke være psykotisk i seg selv. Naivt, dumt og toskete ja....

 

Nyhetsspeilet og lignende er forsøpling av lettpåvirkelige menneskers sinn. Men det er en subkultur. Bare en av de mest dustete. Naive folk mer en paranoide vil nå jeg si......

 

 

Anonymkode: 0c7e5...a5d

En facinasjon for konspirasjonsteorier er det mange som har. Man kan tenke at det finnes ting i samfunnet som er skjult osv uten at det er vrangforestillinger, men når du er overbevist om at alle psykiatere er systematisk hjernevasket da har du vrangforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Bergogdal skrev:

En facinasjon for konspirasjonsteorier er det mange som har. Man kan tenke at det finnes ting i samfunnet som er skjult osv uten at det er vrangforestillinger, men når du er overbevist om at alle psykiatere er systematisk hjernevasket da har du vrangforestillinger.

Jeg oppfatter ikke SS som overbevist. Da hadde hun ikke innrømmet hun var naiv. Når jeg sa det jeg sa, om konspirasjons-miljøet.

Anonymkode: 0c7e5...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg kan ikke rå over hvordan andre oppfatter meg. Men har lyst å være stabil,og det er jeg jo ifølge sykepleieren. Men psykiateren derimot har sine ideer. 

Hvorfor stoler du mer på en sykepleier som sier det du vil høre enn en spesialist på både menneskesinn og medisiner og som har 11 års utdannelse? En sykepleier har ikke samme kompetanse som en lege har, sånn er det i somatikken og. 

Anonymkode: 55eca...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stjernestøv skrev:

Føler meg så misforstått. Bare fordi jeg tror på illuminati, er det noe galt med det? Det var et voldsomt syn den psykiateren har på meg,er redd noen andre skal lese det. Legen f.eks,det kommer ikke noe godt ut av det ihvertfall. Ble faktisk trist og lei meg,det tar på å lese slikt om seg selv som ikke stemmer. Og nå har jeg økt på medisinen som han ville,merker ikke så stor forskjell. Er fortsatt i forsvarsposisjon og er meg selv lik,føler meg ikke så bra men det betyr ikke at jeg er psykotisk. Nei dette var trist :( 

Selvsagt merker du ingen forskjell enda. Dette tar tid, gi det minst en mnd før du konkluderer.

Anonymkode: 55eca...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stoler du mer på en sykepleier som sier det du vil høre enn en spesialist på både menneskesinn og medisiner og som har 11 års utdannelse? En sykepleier har ikke samme kompetanse som en lege har, sånn er det i somatikken og. 

Anonymkode: 55eca...c5c

Jo for  det han sier er mer fornuftig,kjenner meg ikke igjen i det psykiateren sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt merker du ingen forskjell enda. Dette tar tid, gi det minst en mnd før du konkluderer.

Anonymkode: 55eca...c5c

Så lenge? Tror nok det virker før om en måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du går på en dose medisin som er virkningsfull så er det ganske fint å diskutere med deg her inne, men nå som du har trappet ned på medisin så er du både negativ og aggressiv i diskusjonene og mange orker ikke å ta seg bryet med å diskutere med deg for du mangler filter og det er som å snakke til en vegg. 

Håper du snart igjen føler deg bedre og at du nå bruker medisin som anbefalt av psykiater en veldig lang periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fionys skrev:

Når du går på en dose medisin som er virkningsfull så er det ganske fint å diskutere med deg her inne, men nå som du har trappet ned på medisin så er du både negativ og aggressiv i diskusjonene og mange orker ikke å ta seg bryet med å diskutere med deg for du mangler filter og det er som å snakke til en vegg. 

Håper du snart igjen føler deg bedre og at du nå bruker medisin som anbefalt av psykiater en veldig lang periode.

Ok. Jeg merker ikke det så godt selv da. 

Håper jeg også, vil jo være stabil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...