Gå til innhold

vi er på vei inn i jordas ende? (skremmende nyheter)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty
På 22.11.2018 den 13.17, Blomsterfluen skrev:

nei, for det er mange milioner mennesker og da må det nokk flere milioner busser til for å frakte alle. dessuten så er det ikke alle som kan ta kolektivtransport. de i rullestol må ha egen bil, som er tilrettelagt med rullestolheis foreksempel.

Det blir fortsatt mindre utslipp dersom alle tar buss. Regnestykket med halvfulle busser, vil vinne over biler med 1-2 personer på vei til og fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det blir fortsatt mindre utslipp dersom alle tar buss. Regnestykket med halvfulle busser, vil vinne over biler med 1-2 personer på vei til og fra jobb.

ja man skal jo alltids ta den tungvindte løsningen. buss med stopping og venting, eller kjøpe pissdyre hybridbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

ja man skal jo alltids ta den tungvindte løsningen. buss med stopping og venting, eller kjøpe pissdyre hybridbiler.

Her jeg bor er det veldig godt utbygd kollektivtrafikk. Så det blir ikke mye venting. Skjønner at folk som bor i distriktet må ha bil. Her jeg bor er det ikke nødvendig. Med mindre man har mye å dra på og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Her jeg bor er det veldig godt utbygd kollektivtrafikk. Så det blir ikke mye venting. Skjønner at folk som bor i distriktet må ha bil. Her jeg bor er det ikke nødvendig. Med mindre man har mye å dra på og den slags.

jeg bur i bygd. der må bussene stoppe ca 10 ganger minst, på bussholdeplasser på vei til byen, som tar 15 minutter med bilen men ca 45-50 minutt med buss, pluss at på buss møter man mange fremmede folk ganske så intimt. det er jeg redd. jeg har en toyota aygo 2013 modell for å handle i byen og på aktiviteter som å kjøre på sommerferietur til sørlandet eller sverige/danmark. jobben min trenger jeg ikke kjøre til, for jobben min er i underetasjen der jeg bor.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at folk gjerne vil ha bil. Skjønner også godt at dette kan være en stor også faglig interesse og glede også for mange. Men jeg har også opplevd i storbyer hvor greit det er når det kollektive er godt utbygd og hvor man ikke savner bilen. Men også der skal man jo bo et sted.  Men vi er ikke like. Man kan bare prøve sitt beste utifra sine forutsetninger alltid.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jorda er syk må man selvfølgelig prøve å gjøre noe med det. Alvorlig sykdom må man alltid prøve å gjøre noe med. Det første jeg nå tenker på er all overflødig emballasje rundt hva man kjøper av mat og annet. Men det har kanskje mye med utfordringer når ting skal fraktes å gjøre. At det er slik mener jeg.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engang er Det slutt for oss alle tenker jeg bare i dag. Jeg tror lite på hva som fremføres. Det er skjulte maktagendaer og juks og bedrag mye. Men det betyr ikke at jeg mener vi skal ta oss til rette i naturen. Jeg tror på å senke forbruk og se på overflødig emballasje og avfallshåndtering.Jeg er heller ikke for farlige atomkraftverk og mye annet.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt koster i dag og alt skal være så flott og stort. Dynamikken bak forbrukersamfunnet tror jeg har mest å si for alle disse foruroligende sakene. Noe vi alle er del av.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke alle så mye mere " å kutte i" tror jeg bare. Det er derfor alle ikke forstår like bra tror jeg så mange av tankene og ideene som kastes ut i debatten som mer og mer spisser seg til føler jeg.

Akkurat som med eiendomsskatt. Jeg er ikke imot eiendomsskatt. Har aldri vært det. Allikevel har ikke jeg råd til å flytte selv om man la på en klekkelig eiendomsskatt. Jobb og vanlig inntekt betyr mye mer i økonomien vår.

Anonymkode: babf2...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...