Gå til innhold

Hvordan takle smerte ved avvisning ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, dette ble muligens feil, jeg har kanskje misforstått. Du skriver selv at du unngår å sette deg i situasjoner i terapi der du kan bli avvist. Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår da hva du mener med "hvis det er slik jeg blir tolket"? Forstår uansett ikke at du har noen grunn til å være flau. 

Anonymkode: 5b5e6...876

Du trenger ikke beklage , jeg prøver bare å forstå. Det betyr jo ikke at jeg ikke deltar i terapien og prøver å gjøre mitt beste. Det er ikke et bevisst argument for å slippe unna liksom. Det er mer en veldig sterk følelsesstyrt reaksjon som jeg gjerne skulle vært foruten. Og selvfølgelig er det ikke styrt av bare en enkelt opplevelse. Det var et eksempel. 

Anonymkode: f5e56...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om du blander ulike anonyme nå ? Egentlig var det vel litt mer nyansert enn det du beskriver her?. 

Anonymkode: f5e56...05d

Nei, jeg blandet ikke. 

Anonymkode: 931aa...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du er enig i at jeg bare bruker det som et argument for unnvikelse?. Har egentlig prøvd så godt jeg kan å forklare dette men hvis det er slik det hele blir tolket blir jeg skikkelig flau. 

Anonymkode: f5e56...05d

Du skrev; "Siden har jeg vært konstant på vakt i terapi og sørger for at jeg ikke kommer i en situasjon der terapeuter kan avvise meg eller snakke strengt til meg. Jeg vet at det ikke er fornuftig men frykten for smerten ved avvisning er så sterk. Hva kan jeg gjøre med dette?"

Mitt svar handlet om hva du kan gjøre i forhold til dette, da jeg forsto det som om det var det du ønsket tilbakemelding på. 

Anonymkode: 931aa...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg i den situasjonen hadde jeg  tenkt- hva f... er feil med det menneske-.Du må gro litt tykkere skinn.

Det er mange idioter der ute,også i helsevesenet. I psykiatrien er det som i samfunnet ellers ,alle slags typer mennesker, noen ok andre ikke. Og er du i psykiatrien en stund vil du møte dem alle. Så det nytter ikke å ta til seg alle sine kommentarer eller meninger,ta til deg de som er nyttig for din helse og drift i resten.

Dessuten er det så viktig å bli ligt av alle ,familien og venner er vel nok.

 

Anonymkode: 72532...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva denne ekstra psykologen som var til stede var ekspert på. Uansett, så var det en frekk påstand med å si at du ikke var spesiell. Alle er vel spesielle. Du er nok kommet til feil behandler, som ikke vet hvordan de kan hjelpe deg. Når noen er hjelpe løse, så  føler de seg kanskje dumme  med å henvise deg til noen andre spesialister som forstår deg bedre,  slik de heller burde ha gjort. Men i stedet angriper de deg med å avise deg får jeg inntrykk av. Er du bevisst på hva slags hjelp du trenger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...