Gå til innhold

Stemme som kommanderer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hører en stemme i hodet som kommanderer meg til å gjøre farlige ting. Er det tegn på depresjon eller noe annet?

Anonymkode: bda01...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok heller det er symptom på en psykoselidelse. Har du en behandler i psykiatrien du kan ta kontakt med?

Anonymkode: 89f39...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok heller det er symptom på en psykoselidelse. Har du en behandler i psykiatrien du kan ta kontakt med?

Anonymkode: 89f39...ae8

Hmm, nei jeg har ikke det. 

Anonymkode: bda01...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke ting da?

Din egen stemme eller noen andres?

Anonymkode: de87a...735

Det er en annen stemme som snakker til meg og sier f.eks. "Gå og heng deg" o.l.

Anonymkode: bda01...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, nei jeg har ikke det. 

Anonymkode: bda01...652

Hvordan vet du at du ikke har det? Har du blitt utredet for det av psykolog eller psykiater?

Anonymkode: 89f39...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at du ikke har det? Har du blitt utredet for det av psykolog eller psykiater?

Anonymkode: 89f39...ae8

Beklager, jeg tror jeg missforsto deg. Jeg trodde du mente at du ikke hadde psykose. Men ta kontakt med fastlegen din så kan han eller hun sende henvisning til spesialhelsetjenesten så du kan få hjelp og behandling.

Anonymkode: 89f39...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg tror jeg missforsto deg. Jeg trodde du mente at du ikke hadde psykose. Men ta kontakt med fastlegen din så kan han eller hun sende henvisning til spesialhelsetjenesten så du kan få hjelp og behandling.

Anonymkode: 89f39...ae8

 

Endret av Medlemmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommanderende stemmer er et klart tegn på psykose. Ta kontakt med fastlegen din allerede i dag. Du kommer til å få rask time i psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å skille mellom to begreper.

En kommanderende stemme, som du føler at du hører med ørene dine, er en hallusinasjon. Det er vanligst ved psykoselidelser.

En kommanderende «indre stemme» er en tanke, og slike har man mye av både ved angst og depresjon. 

Hvilken av disse er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Viktig å skille mellom to begreper.

En kommanderende stemme, som du føler at du hører med ørene dine, er en hallusinasjon. Det er vanligst ved psykoselidelser.

En kommanderende «indre stemme» er en tanke, og slike har man mye av både ved angst og depresjon. 

Hvilken av disse er det du har?

Hva med tankeoverføring/telepati? Hva er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva med tankeoverføring/telepati? Hva er det da?

Det er noe en innbiller seg. Kort og godt tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, kupton skrev:

Det er noe en innbiller seg. Kort og godt tull.

Det var nå litt frekt å kalle det tull,men det er nå min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var nå litt frekt å kalle det tull,men det er nå min mening. 

I så fall er det vel frekt å si du er psyk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Xtra skrev:

I så fall er det vel frekt å si du er psyk også.

Vet jeg lider under noe. Men det er store forandringer nå til dags, klart det påvirker meg. Det påvirker alle det,åndelig eller ikke åndelig. Det er ikke det det handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet jeg lider under noe. Men det er store forandringer nå til dags, klart det påvirker meg. Det påvirker alle det,åndelig eller ikke åndelig. Det er ikke det det handler om. 

Jeg tenker at det er en sammenheng. Håper du snart finner en medisinering du fungerer bra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at det er en sammenheng. Håper du snart finner en medisinering du fungerer bra på.

Får satse på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at det er en sammenheng. Håper du snart finner en medisinering du fungerer bra på.

Problemet er vel at hun autoseponerer medisinen nærmest umiddelbart etter at symptomreduksjon og bedring inntreffer.

Hver eneste gang. 

Anonymkode: e742f...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...