Gå til innhold

Fordeler ved innleggelse ved depresjon?


Mëmëso

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Mëmëso skrev:

Skjønner at du ble overasket, jeg er veldig glad du fortalte meg det nå. :)

Egentlig tenker jeg at det er nå de bør benytte sjansen til å spørre meg om alt jeg bør fortelle, nå som jeg ikke har motstandskraft og ikke bryr meg nevneverdig. Verre for meg når jeg blir bedre og bryr meg mer om hva de tenker om meg. :)

Så bra at du er positiv og åpen for å fortelle, det har utrolig mye å si for fremgangen i behandlingen.

Anonymkode: 7897b...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Mëmëso skrev:

Takk. Veldig fint å lese at det kan være like greit.

Forsto det som at de er redd for at jeg presser meg for mye på jobb, og at jeg derfor ikke får jobbe så mye. Og de har jo rett i at det jo ikke akkurat blir noe særlig til overs for andre ting. Men jobb først, tenker jeg. Fikk Seroquel for å sove istedenfor Imovane og Sobril. Vet ikke hvordan det blir.

Det med jobben mener jeg avhenger litt av hva slags jobb du har og hvor godt du trives der. For noen så jo jobben et sted man har det hyggelig med sine kolleger også, slik at det å være sykemeldt gjør at man opplever mindre av ting som betyr noe. Det er sikkert lurt å være delvis sykemeldt, slik at du kan ha kortere dager, - men det er ikke slik at det å være hjemme med mye tid under ullteppet gjør at depresjonen går fortere over. 

Anonymkode: d4829...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Villanda skrev:

For meg var det en fordel at der alltid var noen. Det ble lettere å holde bedre døgnrytme, og lettere å ta medisin som foreskrevet. Og med få andre krav, hadde jeg mer energi til å ivareta egen personlig hygiene 😏 og å komme seg ut og gå en LITEN tur. Opplevde permisjoner med samtaler i for- og etterkant som nyttig.

Takk for at du deler. Det høres ut som din funksjonssvikt er mer betydelig. Tror det er greit at jeg er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du er positiv og åpen for å fortelle, det har utrolig mye å si for fremgangen i behandlingen.

Anonymkode: 7897b...6bc

Ja, det er greit for meg å fortelle, fortalte litt i går om et semifølsomt tema når de spurte direkte, det jeg fortalte fnyste de av. 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med jobben mener jeg avhenger litt av hva slags jobb du har og hvor godt du trives der. For noen så jo jobben et sted man har det hyggelig med sine kolleger også, slik at det å være sykemeldt gjør at man opplever mindre av ting som betyr noe. Det er sikkert lurt å være delvis sykemeldt, slik at du kan ha kortere dager, - men det er ikke slik at det å være hjemme med mye tid under ullteppet gjør at depresjonen går fortere over. 

Anonymkode: d4829...75e

Jeg var forberedt på å jobbe 100% fra i går. Fikk forhandlet med legen til en ok løsning, men i går presset de meg til å gå med på å jobbe enda mindre. 

Det akutte teamet var her en tur, gikk greit. De fortalte litt om hvorfor de kom, hva slags funksjon de har, de skal være ett alternativ til akutt innleggelse og de behandler hjemme. Også hadde de en del spørsmål. Fortsatt usikker på hva jeg synes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mëmëso skrev:

Ja, det er greit for meg å fortelle, fortalte litt i går om et semifølsomt tema når de spurte direkte, det jeg fortalte fnyste de av. 

Jeg var forberedt på å jobbe 100% fra i går. Fikk forhandlet med legen til en ok løsning, men i går presset de meg til å gå med på å jobbe enda mindre. 

Det akutte teamet var her en tur, gikk greit. De fortalte litt om hvorfor de kom, hva slags funksjon de har, de skal være ett alternativ til akutt innleggelse og de behandler hjemme. Også hadde de en del spørsmål. Fortsatt usikker på hva jeg synes. 

Hva? Fnyste de? Det skjønner jeg virkelig ikke hvorfor de gjorde og de burde heller ikke gjort det. Jeg har tatt opp alle salgs problemer og tanker, selv ting som jeg i ettertid ser ikke er noe å snakke om egentlig, men jeg har aldri opplevd å få noen negativ reaksjon.

Kunne du tatt det opp med dem neste gang du snakker med dem? Eventuelt ringt resepsjonen?

Anonymkode: 7897b...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Fnyste de? Det skjønner jeg virkelig ikke hvorfor de gjorde og de burde heller ikke gjort det. Jeg har tatt opp alle salgs problemer og tanker, selv ting som jeg i ettertid ser ikke er noe å snakke om egentlig, men jeg har aldri opplevd å få noen negativ reaksjon.

Kunne du tatt det opp med dem neste gang du snakker med dem? Eventuelt ringt resepsjonen?

Anonymkode: 7897b...6bc

Nei, så mye styr gidder jeg ikke lage av det. Det var han som jeg skal ha som behandler, så jeg kommer sikkert til å spørre litt mer rundt en gang det passer seg, hva han tenker rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Mëmëso skrev:

Nei, så mye styr gidder jeg ikke lage av det. Det var han som jeg skal ha som behandler, så jeg kommer sikkert til å spørre litt mer rundt en gang det passer seg, hva han tenker rundt det.

Skjønner. Det viktigste er at du føler deg trygg på han og at du føler at du kan åpne deg og være ærlig. En god relasjon er nødvendig for å få noe ut av behandlingen, føler du ikke at dere får det etterhvert er det mulig å få bytte behandler dersom du ønsker det.

Anonymkode: 7897b...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteinntrykket av han er bra i det store og hele. Rett på sak, ikke ubehagelig sympatisk. Bestemt. Tror det kan funke bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mëmëso skrev:

Førsteinntrykket av han er bra i det store og hele. Rett på sak, ikke ubehagelig sympatisk. Bestemt. Tror det kan funke bra. 

Så bra.

Anonymkode: 7897b...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mëmëso skrev:

Takk for at du deler. Det høres ut som din funksjonssvikt er mer betydelig. Tror det er greit at jeg er hjemme :)

Det slo meg, siden du skriver om jobb 😀

Hva begrunner de rådet om innleggelse med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, de sa bare at de anbefalte det. Og da jeg ikke var så interessert og syntes det var voldsomt, sa de at regnet med det, og at de ikke har noen grunn til tvang, og at det da er det teamet som kommer hjem til meg i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er ambulant team ved DPS. Jeg fikk hjelp av teamet etter at jeg hadde vært innlagt ved DPS, men jeg vet at fastlegen også kan sende henvisning til dem.

Anonymkode: 7897b...6bc

Da forstår jeg. Takk for tipset!

Anonymkode: 301a3...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...