Gå til innhold

Lever du som du lærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvitt område?

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjærsten din så bra ut?

 

:P

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 67029...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvitt område?

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjærsten din så bra ut?

 

:P

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 67029...c06

Neppe. Det gjennomsnittlige menneske er en hykler. :ph34r:

Anonymkode: 116a2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

Ja, til miljøet, nei til flyturer. Flyr max 1 gang (tur/r) i året, så langt i år 0.

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvitt område?

Ja til en viss grad til flerkulturelle samfunn, nei jeg bor ikke i et blendahvitt område.

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjærsten din så bra ut?

Ja, det indre er viktigst, kjæresten min er vakker fordi jeg elsker ham, men ingen av oss er noen fotomodeller akkurat, vi har da speil i huset. :) Tror vi er ganske gjennomsnittlige begge to.

:P

Anonymkode: 67029...c06

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvitt område?

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjærsten din så bra ut?

 

:P

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 67029...c06

Følte meg litt truffet der, ja :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg får vondt i magen bare jeg hører nyhetene ,men føler ikke at jeg har stor innvirkning på det som skjer. Enkelte mennesker er nok bare så veldig spesielle tror jeg og de vet å spille på vanlige menneskers følelser og behov. Den veldig moralske vinklingen tror jeg bare er spilt melk. Det har lenge manglet konsistens og ro i politikk og samfunnsliv  og så mye er skjedd at jeg tviler på at det kan noen gang repareres. Så jeg er fortsatt skeptiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvitt område?

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjærsten din så bra ut?

 

:P

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 67029...c06

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

 

Nei, jeg har flydd tur retur kjøben for 30 år siden, ikke noe siden..

 

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvit område?

Jeg er for innvandringsstopp, og bor i en drabantby på Oslos østkant.

 

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjæresten din så bra ut?

 

Det indre er ikke viktigst, men teller omtrent like mye. Har ikke kjæreste. Innrømmer att de jeg har hatt har sett bra ut. 

 

Anonymkode: 67029...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvitt område?

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjærsten din så bra ut?

:P

Anonymkode: 67029...c06

Jeg er opptatt av miljøet ja. Prøver å stå i mot kjøpepress og holde forbruket nede. Spiser lite kjøtt, bruker tingene lenge.

Når det gjelder fly, så flyr jeg vanligvis lite, dvs 1-2 ganger per år. Men i år blir det av ulike årsaker mange flyturer på meg. Og det får jeg dårlig samvittighet av...

Jeg bor i et ganske hvitt område, ja...

Vi er vel ganske så gjennomsnittlige, tenker jeg. Jeg synes mannen min er flott, og hsn synes jeg er flott. Vi passer samnen, synes jeg. Ingen av oss er noen modellemner 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Nå lærer heldigvis ikke jeg så mye heldigvis. Alt er da også hele tiden i forandring så det må være en nærmest umulig oppgave.

Å hjelpe andre er bare svært kjempevanskelig tror jeg.( Blir ofte tatt for å være utlending selv så jeg har ingen problemer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man kan ikke bli helt fjåsete heller synes jeg. Jeg sorterer og bruker kollektive løsninger og prøver å ikke være til sjenanse for andre eller forurense unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er opptatt av miljø. Jeg sparer inn der jeg kan.

Kjører hybrid bil og flyr max en gang i året.

Her jeg bor er det nok flest norske, men noen mørkhudede er det. 

Nå har ikke jeg kjæreste, men synes at det indre er det viktigste. Samtidig er det viktig at det ytre tiltaler meg. Det betyr ikke at han må være pen, men feks ha varme i øynene eller ha trekk som tiltaler meg. Vet også av erfaring at mennesker kan bli penere og penere i mine øyne etterhvert som jeg blir mer kjent med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg er ekstremt dobbeltmoralsk når det gjelder miljø og fly. Ikke bare flyr jeg selv, men jeg ser ned på de som gjør det samme som meg, altså snakker om miljø men drar på flere flyreiser.

Jeg snakker sjelden om innvandring, og veksler mellom å være bekymret og ikke. De jeg kjenner i RL gjør meg optimistisk.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har pen kone. Jeg har ikke stilt kjempehøye krav til utseendet selv, men hun dukket opp og ville ha meg, så da ble det sånn. Jeg tror nesten hun kunne vært fotomodell den gangen, men jeg er vel ikke helt objektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er ekstremt dobbeltmoralsk når det gjelder miljø og fly. Ikke bare flyr jeg selv, men jeg ser ned på de som gjør det samme som meg, altså snakker om miljø men drar på flere flyreiser.

Jeg snakker sjelden om innvandring, og veksler mellom å være bekymret og ikke. De jeg kjenner i RL gjør meg optimistisk.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har pen kone. Jeg har ikke stilt kjempehøye krav til utseendet selv, men hun dukket opp og ville ha meg, så da ble det sånn. Jeg tror nesten hun kunne vært fotomodell den gangen, men jeg er vel ikke helt objektiv. 

Jeg snakker også sjelden om innvandring. Men mener seriøst at vi som er så heldige å bo i dette landet, har et ansvar for å hjelpe en del av dem som har det grusomt. Kjenner veldig godt en som flyktet fra Syria for tre år siden, og har bare godt å si om ham.

Jeg vet jeg er dobbeltmoralsk når det gjelder bilkjøring. Litt for enkelt å ta bilen til jobb når en har gratis parkering.... Men nå skal jeg sykle mest mulig inntil frosten kommer. Er redd for å sykle på glatta, etter et stygt fall for mange år siden (hadde ikke piggdekk, men skrekken sitter i likevel...). Det er imidlertid deilig å gå til og fra jobb, og det kan jeg jo gjøre selv om det er glatt. Må bare ha litt god tid - det tar en god time å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Jeg snakker også sjelden om innvandring. Men mener seriøst at vi som er så heldige å bo i dette landet, har et ansvar for å hjelpe en del av dem som har det grusomt.

Men hjelper vi på riktig måte?

Det er ikke moralsk riktig av Europa å ta imot millioner av flyktninger. 

Det tapper landene i sør for talent, kompetanse og arbeidskraft, gir migrantene falske håp om suksess, og gjør at de mange som trenger det mest, får minst. Det moralsk riktige - og klart mest kostnadseffektive - er å hjelpe i nærområdene hvor de aller fleste flyktninger er, og desperat trenger arbeid og et verdig liv. 

Dette har Paul Collier, fremstående utviklingsøkonom og migrasjonsforsker, forklart i flere år.

The confused migration policy has politically polarized and divided societies in Europe. We need to think more deeply about the ethics of migration policy. (…) We have to seriously ask ourselves: What is the ethically correct behavior towards refugees and the poor in the world? The answer to this is that the reception of refugees in Europe is only an afterthought. The bulk of the refugees remain in neighboring countries, close to home. Most do not become migrants. The largest number of Syrians live in Jordan, Lebanon. Solidarity with them is urgently needed by creating "safe havens" in neighboring countries.

- How do we use money incorrectly?

- For every refugee in Europe, we pay 135 times more than for a refugee close to his homeland. That is totally disproportionate. The most needy refugees can not make it to Europe. And you give them much less. That's not fair and not ethically correct. It's a shame.

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/paul-collier-ueber-die-fehler-europas-in-der-fluechtlingspolitik-15767853.html

Anonymkode: 116a2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hjelper vi på riktig måte?

Det er ikke moralsk riktig av Europa å ta imot millioner av flyktninger. 

Det tapper landene i sør for talent, kompetanse og arbeidskraft, gir migrantene falske håp om suksess, og gjør at de mange som trenger det mest, får minst. Det moralsk riktige - og klart mest kostnadseffektive - er å hjelpe i nærområdene hvor de aller fleste flyktninger er, og desperat trenger arbeid og et verdig liv. 

Dette har Paul Collier, fremstående utviklingsøkonom og migrasjonsforsker, forklart i flere år.

The confused migration policy has politically polarized and divided societies in Europe. We need to think more deeply about the ethics of migration policy. (…) We have to seriously ask ourselves: What is the ethically correct behavior towards refugees and the poor in the world? The answer to this is that the reception of refugees in Europe is only an afterthought. The bulk of the refugees remain in neighboring countries, close to home. Most do not become migrants. The largest number of Syrians live in Jordan, Lebanon. Solidarity with them is urgently needed by creating "safe havens" in neighboring countries.

- How do we use money incorrectly?

- For every refugee in Europe, we pay 135 times more than for a refugee close to his homeland. That is totally disproportionate. The most needy refugees can not make it to Europe. And you give them much less. That's not fair and not ethically correct. It's a shame.

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/paul-collier-ueber-die-fehler-europas-in-der-fluechtlingspolitik-15767853.html

Anonymkode: 116a2...e6f

Jeg tror ikke det er én måte å hjelpe på, som er fasit i alle sammenhenger. Selvsagt rekker pengene lenger dersom vi bruker dem i land som har lavere kostnader enn i Norge. Men jeg mener også at vi i tillegg til å hjelpe i disse landene, også må hjelpe en del av dem som kommer hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg tror ikke det er én måte å hjelpe på, som er fasit i alle sammenhenger. Selvsagt rekker pengene lenger dersom vi bruker dem i land som har lavere kostnader enn i Norge. Men jeg mener også at vi i tillegg til å hjelpe i disse landene, også må hjelpe en del av dem som kommer hit.

Og de som trenger mest hjelp er unge menn under 30 (som utgjør 72% av de som kommer)?

Som Paul Collier sier:

- There are millions of refugees in Africa - but most of them go to neighboring countries, such as those expelled from South Sudan. Something else is "aspirational migrants", mostly young men from Africa, who want to go to Europe, because they hope for a better life. Europe has no ethical obligation to allow them entry. I've spent all my life as a scientist helping the poorest societies on earth. Remember my book The Bottom Billion, in which I examined why countries in Africa and Central Asia are poor. But it is not a solution that the best, bravest young men emigrate and turn their backs on their homeland.

Anonymkode: 116a2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over att en person som Knut Arild Hareide velger å bo på Grefsen. Han er jo så for raus medmenneskelig flyktningepolitikk. Han burde jo spare penger å flytte til Holmlia....

 

Jan Bøhler derimot, han bor mitt i ghettoen. Respekt.

Anonymkode: 67029...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over att en person som Knut Arild Hareide velger å bo på Grefsen. Han er jo så for raus medmenneskelig flyktningepolitikk. Han burde jo spare penger å flytte til Holmlia....

 

Alle godhets-politikerne bor jo trygt i helhvite områder. Hyklere hele gjengen.

Anonymkode: 116a2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...