Gå til innhold
AnonymBruker

Blodtrykksfall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er en 20 år gammel ung kvinne som i perioder tidligere har blitt svimmel hvis jeg reiser meg opp for fort. Det er jo relativt vanlig det. 

Men nå skjer det HELE tiden. Selvom jeg bare har sittet i to minutter og jeg reiser meg sakte, så blir alt svart. Hver eneste gang jeg reiser meg. 

Skjønner at ortostatisk hypotensjon ikke er farlig i seg selv, men det er jo så slitsomt. Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver som alle var normale. 

Ellers er jeg 166 cm høy og veier 45kg. Jeg sliter med kronisk utmattelse men er ellers frisk. Perioder med angst og tilbakevendende depresjon. Jeg snuser, har sluttet å røyke. 

Er det noe man kan gjøre selv for å slippe dette blodtrykksfallet? Noe jeg bør passe på i kosten feks? Eller må det bare være der, så lenge man er frisk?

Anonymkode: 76445...b24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Camillam

Er akkurat like gammel selv å sliter med det samme. Det som hjelper meg er å drikke rikelig gjennom dagen, skjer mye oftere hos meg om jeg ikke drikker nok :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
frosken
På ‎05‎.‎09‎.‎2018 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en 20 år gammel ung kvinne som i perioder tidligere har blitt svimmel hvis jeg reiser meg opp for fort. Det er jo relativt vanlig det. 

Men nå skjer det HELE tiden. Selvom jeg bare har sittet i to minutter og jeg reiser meg sakte, så blir alt svart. Hver eneste gang jeg reiser meg. 

Skjønner at ortostatisk hypotensjon ikke er farlig i seg selv, men det er jo så slitsomt. Jeg har vært hos legen og tatt blodprøver som alle var normale. 

Ellers er jeg 166 cm høy og veier 45kg. Jeg sliter med kronisk utmattelse men er ellers frisk. Perioder med angst og tilbakevendende depresjon. Jeg snuser, har sluttet å røyke. 

Er det noe man kan gjøre selv for å slippe dette blodtrykksfallet? Noe jeg bør passe på i kosten feks? Eller må det bare være der, så lenge man er frisk?

Anonymkode: 76445...b24

Hvordan er næringsinntaket ditt? Har du alltid vært så tynn? Dersom næringsinntaket er dårlig, så vil svimmelhet/blodtrykksfall være vanlig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her