Gå til innhold

Likegyldighet.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, laban skrev:

Ikke at jeg har noe med det, men er det ikke den andre sønnen det gjelder?

https://forum.doktoronline.no/topic/444336-depresjon/?tab=comments#comment-3867191   (Bla litt nedover)

 

Det stemmer, min andre sønn sliter veldig for tiden. Går forsåvidt greit med han andre etter bruddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han ringer ofte flere ganger om dagen, så vi har god kontakt og jeg støtter han så godt jeg kan. Men han har sine ting,min andre sønn sliter mer i grunnen for tiden. 

De er ikke verdens beste venner. 

Hva sliter din andre sønn med da? Bor han hjemme fremdeles? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Hva sliter din andre sønn med da? Bor han hjemme fremdeles? 

Han sliter med dårlig kropp, kriblinger og muskelspenninger og det går ut over psyken. Han går til psykolog som mente det kunne være psykisk betinget,men han var også til legen og skal ta blodprøver mandag. Han har lave hvite blodceller, vet ikke om det har noe med det å gjøre. Han bor hjemme, er nå sykemeldt i to uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han sliter med dårlig kropp, kriblinger og muskelspenninger og det går ut over psyken. Han går til psykolog som mente det kunne være psykisk betinget,men han var også til legen og skal ta blodprøver mandag. Han har lave hvite blodceller, vet ikke om det har noe med det å gjøre. Han bor hjemme, er nå sykemeldt i to uker. 

Hvor gammel er han? Bra at han går til psykolog, håper han fortsetter med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Hvor gammel er han? Bra at han går til psykolog, håper han fortsetter med det. 

Han er nett fylt 21 år. Psykologen mener han har vrangforestillinger også. Håper han kan få noe hjelp for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Han er nett fylt 21 år. Psykologen mener han har vrangforestillinger også. Håper han kan få noe hjelp for dette. 

Bra og viktig at han får oppfølging, og håper de er kjent med din diagnose. Den er svært arvelig vet du. Håper helgen din blir fin - klem :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Kayia skrev:

Bra og viktig at han får oppfølging, og håper de er kjent med din diagnose. Den er svært arvelig vet du. Håper helgen din blir fin - klem :) 

Ja jeg er glad han har psykolog nå, tror han har sagt noe om min diagnose men håper han ikke har det da. Jo takk og god helg til deg og, og takk for klemmen :) Sender en i retur ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst blir likegyldig av bare å sitte i sofaen og røyke, spise og se på Netflix. Du må være i aktivitet. Skulle du ikke begynne å gå tur med dagsenteret?

Anonymkode: 001b1...066

Dere som sier dette skulle prøvd å hatt den diagnosen jeg har som er veldig belastende. Den trykker meg ned hver dag og gjør meg initiativløs, det er veldig vanskelig å leve med dette. Det hjelper ikke å bare gå turer, det har jeg gjort før og ble likevel ikke bedre. Fysisk aktivitet hjelper ikke på alle diagnoser, men jeg hadde da litt glede av å gå ute selv om jeg ikke var bra. Men jeg fikk ikke mer energi eller ble gladere. Jeg var meg. Men vet fysisk aktivitet er bra for kroppen, derfor har jeg lyst å trene med dps. Håper jeg kommer inn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, stjernestøv skrev:

Dere som sier dette skulle prøvd å hatt den diagnosen jeg har som er veldig belastende. Den trykker meg ned hver dag og gjør meg initiativløs, det er veldig vanskelig å leve med dette. Det hjelper ikke å bare gå turer, det har jeg gjort før og ble likevel ikke bedre. Fysisk aktivitet hjelper ikke på alle diagnoser, men jeg hadde da litt glede av å gå ute selv om jeg ikke var bra. Men jeg fikk ikke mer energi eller ble gladere. Jeg var meg. Men vet fysisk aktivitet er bra for kroppen, derfor har jeg lyst å trene med dps. Håper jeg kommer inn der. 

Er der ikke noen frisklivssentral eller lignende i nærheten av deg? Det finnes andre måter å komme i gang på trening på enn gjennom dps ofte. Selv trener jeg med Aktiv på dagtid. Samarbeid mellom kommune og nav. Betaler seks hundre i halvåret og alle som er der er trygdet av nav på en eller annen måte, så terskelen er litt mer avslappet der enn andre treningssentre. Sjekk ut tilbudene som er i din nærhet. Det finnes ikke den psykiske diagnose som ikke har godt av en tur ut og noe trening. 

Anonymkode: 9d7cd...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er der ikke noen frisklivssentral eller lignende i nærheten av deg? Det finnes andre måter å komme i gang på trening på enn gjennom dps ofte. Selv trener jeg med Aktiv på dagtid. Samarbeid mellom kommune og nav. Betaler seks hundre i halvåret og alle som er der er trygdet av nav på en eller annen måte, så terskelen er litt mer avslappet der enn andre treningssentre. Sjekk ut tilbudene som er i din nærhet. Det finnes ikke den psykiske diagnose som ikke har godt av en tur ut og noe trening. 

Anonymkode: 9d7cd...519

Jo det er frisklivssentral her og det var også noe trening gjennom kommunen, prøver dette hos dps først. Får jeg ikke bli med der må jeg se etter alternativer,men vil helst være med der for det er nærmest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg er glad han har psykolog nå, tror han har sagt noe om min diagnose men håper han ikke har det da. Jo takk og god helg til deg og, og takk for klemmen :) Sender en i retur ;) 

Hvorfor håper du det?Jo tidligere han får riktig diagnose jo bedre hjelp vil han kunne få til å få et godt liv. Siden din diagnose ofte går i arv er det viktig at psykologen får vite dette i en utredningsfase, og det at han har hatt tvangsforestillinger kan, jeg presiserer kan, bety at han har hatt gjennombrudd av samme lidelse som deg.

Husk - og dette er viktig Stjernestøv - du kan ikke noe for at du har den sykdommen du har. Den gjør deg ikke til et dårligere eller mindre verdifullt menneske, den bare gjør det veldig vanskelig og krevende å være deg og å fungere godt i hverdagen. Det skal du ikke skamme deg over eller forsøke å gjemme bort, det er ikke din eller noens "feil" dette. 

Takk for klemmen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kayia skrev:

Hvorfor håper du det?Jo tidligere han får riktig diagnose jo bedre hjelp vil han kunne få til å få et godt liv. Siden din diagnose ofte går i arv er det viktig at psykologen får vite dette i en utredningsfase, og det at han har hatt tvangsforestillinger kan, jeg presiserer kan, bety at han har hatt gjennombrudd av samme lidelse som deg.

Husk - og dette er viktig Stjernestøv - du kan ikke noe for at du har den sykdommen du har. Den gjør deg ikke til et dårligere eller mindre verdifullt menneske, den bare gjør det veldig vanskelig og krevende å være deg og å fungere godt i hverdagen. Det skal du ikke skamme deg over eller forsøke å gjemme bort, det er ikke din eller noens "feil" dette. 

Takk for klemmen :) 

Jo håper han ikke har det for det er så krevende og slitsomt å leve med,jeg ser jo og at han har vrangforestillinger men det er om helt andre ting enn meg. Jeg trodde det var BDD. 

Sykdommen har vel vært der hele livet, før jeg visste noenting om diagnoser og sånt. Har alltid vært annerledes,ville være normal når jeg vokste opp men ble det aldri. Det er utrolig krevende å ha dette her ja, så jeg unner ingen andre det. Føler jeg har påført det på meg selv,men det er kanskje ikke riktig. Jeg ble jo født sånn,men så er det jo sånn med meg at jeg tror at sjelen har valgt det selv. Noe jeg skal gjennom her i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo håper han ikke har det for det er så krevende og slitsomt å leve med,jeg ser jo og at han har vrangforestillinger men det er om helt andre ting enn meg. Jeg trodde det var BDD. 

Sykdommen har vel vært der hele livet, før jeg visste noenting om diagnoser og sånt. Har alltid vært annerledes,ville være normal når jeg vokste opp men ble det aldri. Det er utrolig krevende å ha dette her ja, så jeg unner ingen andre det. Føler jeg har påført det på meg selv,men det er kanskje ikke riktig. Jeg ble jo født sånn,men så er det jo sånn med meg at jeg tror at sjelen har valgt det selv. Noe jeg skal gjennom her i livet. 

Nettopp, og det skal du huske - du er sannsynligvis født sånn, selv om gjennombruddet gjerne kommer først i tidlig voksen alder. Sånn kan det godt være at det er for sønnen din også, og dette er det viktig at psykologen får vite. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kayia skrev:

Nettopp, og det skal du huske - du er sannsynligvis født sånn, selv om gjennombruddet gjerne kommer først i tidlig voksen alder. Sånn kan det godt være at det er for sønnen din også, og dette er det viktig at psykologen får vite. :) 

Ja. Tror han har en dyktig psykolog,så håper han kan få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg er glad han har psykolog nå, tror han har sagt noe om min diagnose men håper han ikke har det da.

 

2 timer siden, Kayia skrev:

Hvorfor håper du det?Jo tidligere han får riktig diagnose jo bedre hjelp vil han kunne få til å få et godt liv. Siden din diagnose ofte går i arv er det viktig at psykologen får vite dette i en utredningsfase

Jeg tror stjernestøv mente "håper ikke han har det samme som jeg" - mens Kayia tolket det som "håper ikke han har sagt noe om min diagnose😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...