Gå til innhold

Kan man bli psyk av en belastende jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, issomethingwrong skrev:

 

Hei,

Jeg tror egentlig vi snakker forbi hverandre her.

Jeg benekter ikke at du kan få stressreaksjoner, depressive reaksjoner, osv. av hardt arbeidspress. Jeg benekter heller ikke at hvis du allerede har sykdommen angst eller depresjon så kan denne forverres av psykiske påkjenninger.

Men du får ikke sykdommene angst, depresjon eller migrene av jobben. Selvsagt kan en episode av migrene bli utløst av jobben, dette er fysiske sykdommer som krever en sårbarhet eller eksisterende skade. Det er forskjell på reaksjonene depressiv reaksjon og stress (med kvalme, muskelsmerter, hjertebank, etc) , og sykdommene angst og depresjon. 

Man kan vel ryke på en depresjon pga dårlig arbeidsmiljø feks? 

Jeg mener dessuten mange kunne hatt det bedre ved mindre jobb. Levere unger halv 8, hente halv 5 og en evig tidsklemme, tror jeg ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Jeg tror du har rett. Jeg tror det er ting  man ganske enkelt ikke trenger av belastninger på et tidspunkt .

 

Men jeg vet også at slik har alltid systemet vært at det ikke tar høyde for dette ut fra enkeltmennesket ståsted.  Det har også vært så mye verre og blir det kanskje igjen.Så mange har ikke oppnådd  noen opptjente pensjonskroner å prøve å overleve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, issomethingwrong skrev:

 

Hei,

Jeg tror egentlig vi snakker forbi hverandre her.

Jeg benekter ikke at du kan få stressreaksjoner, depressive reaksjoner, osv. av hardt arbeidspress. Jeg benekter heller ikke at hvis du allerede har sykdommen angst eller depresjon så kan denne forverres av psykiske påkjenninger.

Men du får ikke sykdommene angst, depresjon eller migrene av jobben. 

Jeg forstår ikke hvordan du kan hevde dette. Jeg fikk sykdommene alvorlig angst og depresjon AV jobben. Det har jeg til og med papirer på fra psykolog-spesialist.

Anonymkode: 0b99b...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...