Gå til innhold

Oppgjør ved samlivsbrudd


skogen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med oppgjør etter samlivsbrudd? Jeg har etter over 10 års samboerskap gjort det slutt, en tungveiene grunn er at jeg stod for ca 90 prosent av husarbeidet, en stor det del av barnepass, barna vil stort sett at jeg hjelper den med ting. Og pusset opp to hus i denne perioden. 

Nå er vi sterkt uenige om fordelingen av verdien på huset, vi eier 50/50, men jeg mener å ha krav på kompensasjon for i hvert fall den oppusningen jeg har gjort. Hun mener jeg ikke har det, da hun hevder at jeg ikke kunne gjort det hvis ikke hun passet barn. Det er en sannhet med modifikasjoner, hun har riktignok gjort det av og til. men det har også stadig hendt hvis jeg ikke har passet på at barna har blitt våkne langt over leggetid. Mens hun har sittet å sett på TV/nettbrett med hodetelefoner. Andre ganger jeg lagt dem før jeg gikk i gang med oppusning. Men det siste lar jeg ligge da det fort blir påstand mot påstand og vanskelig å bevise. Jeg regner heller ikke med å komme noen vei i forhold til skjevdelingen av husarbeidet. Men oppusningen mener jeg å ha krav på. Jeg har avtalt møte med advokat, men skulle gjerne hørt om noen andre har erfaring med utfall av tilsvarende saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...