Gå til innhold

Bli behandlet med silkehansker pga. åpenhet


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bli behandlet som alle andre. Det eneste jeg ber om er at jeg blir respektert når jeg sier ifra om at jeg er dårlig, der og da kan jeg trenge litt slakk og gjerne slippe inngående spørsmål om «hvorfor» og «du burde tenkt på...», de tingene klarer jeg fint å tenke selv. Mester i selvransakelse trenger heller hjelp til å ikke ransake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2018 den 22.02, Villanda skrev:

Kan du snakke med dem om det, at du vil bli behandlet som "normalt"? Var du på den jobben en stund før du fortalte? Synest det er lettere da  når folk får bli kjent med den friske meg først. Da ser de hvem jeg er, hva jeg tåler, i stedet for å forestille seg utfra forforståelse. 

Men har det nok litt annerledes enn deg virker det som. Blir ikke tildelt spesielle oppgaver. Gjør det jeg ser må gjøres.Når det gjelder å ha ekstra ansvarsområder, har jeg blitt spurt på lik linje med andre. De stoler sikkert på at jeg sier nei om jeg ikke har kapasitet. Og jeg har gjort det klart overfor kollegaer at mine sykdomsperioder ikke har noe med jobben å gjøre.

Men da gjør jeg en stor greie ut av det dersom de andre ikke tenker slik. Det vil jeg heller ikke. Var der bare noen måneder før jeg fortalte noe, da det var en hendelse. Men får vel kanskje prøve å tenke litt mindre på det og prøve å gjøre jobben min best mulig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2018 den 2.34, Soletti skrev:

Jeg ønsker å bli behandlet som alle andre. Det eneste jeg ber om er at jeg blir respektert når jeg sier ifra om at jeg er dårlig, der og da kan jeg trenge litt slakk og gjerne slippe inngående spørsmål om «hvorfor» og «du burde tenkt på...», de tingene klarer jeg fint å tenke selv. Mester i selvransakelse trenger heller hjelp til å ikke ransake. 

Ja, det er det med der og da og ikke generelt. Jeg vil ikke at folk generelt skal gå på tå rundt meg, men jeg trenger tryggheten i at det kan skje i perioder dersom ting skjærer seg helt.

Men kanskje jeg tenker altfor mye her... Hvem vet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, umakenverdt skrev:

Ja, det er det med der og da og ikke generelt. Jeg vil ikke at folk generelt skal gå på tå rundt meg, men jeg trenger tryggheten i at det kan skje i perioder dersom ting skjærer seg helt.

Men kanskje jeg tenker altfor mye her... Hvem vet 

Du er ikke alene om å tenke for mye iallefall. Det vanskelige er å velge hva man skal si, hvor mye må de vite for å forstå. Det tenker jeg mye på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...