Gå til innhold

Menn fra fortid kontakter meg i årevis etter kontakten tok slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er enig med de andre her. Du må selvsagt si tydelig til alle ekser at du er i et forhold. Det må han med psykose også få vite. Det er ikke snilt å gi ham falske forhåpninger.

Jeg må bare fortelle at jeg er i et forhold. Om de ikke takler å høre det er det deres problem. Noen av dem er ikke helt gode. 

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 ulike menn du tidligere har datet som kontakter deg? Dette er som sagt meget spesielt.

Er det trolling?

Anonymkode: aafa4...1eb

Er sant. Har ikke datet alle. Var noen som bare har forsøkt seg og aldri gitt opp ..altså noen som visste hvem jeg var via idrettsmiljø osv. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 ulike menn du tidligere har datet som kontakter deg? Dette er som sagt meget spesielt.

Er det trolling?

Anonymkode: aafa4...1eb

Ja, det er såpass spesielt at det er vanskelig å svare seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare si at du har kjærest. Ikke lag noe mer fuzz rundt det.

Og han du synes synd på - det er jo dårlig gjort å holde ham for narr. Lær deg å sette grenser, kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, påskelilje skrev:

Du må jo bare si at du har kjærest. Ikke lag noe mer fuzz rundt det.

Og han du synes synd på - det er jo dårlig gjort å holde ham for narr. Lær deg å sette grenser, kvinne!

Jeg sa ifra. Etterpå skriver vedkommende : er du på jobb nå ? . Jeg svarte ikke. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, påskelilje skrev:

Du må jo bare si at du har kjærest. Ikke lag noe mer fuzz rundt det.

Og han du synes synd på - det er jo dårlig gjort å holde ham for narr. Lær deg å sette grenser, kvinne!

Personen som jeg synes synd på hadde hatt et forhold i et og et halvt år nå som nettopp tok slutt. Så han kan ikke tro at jeg sitter singel og klar når forholdet tok slutt. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, cilie skrev:

Ja, det er såpass spesielt at det er vanskelig å svare seriøst. 

Om ikke andre har opplevd å bli kontaktet av mange av det motsatte kjønn så har ihvertfall jeg vært og er plaget med det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke andre har opplevd å bli kontaktet av mange av det motsatte kjønn så har ihvertfall jeg vært og er plaget med det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Etter jeg ble singel ble jeg kontaktet av flere på sms eller messenger som ønsket å invitere meg på kaffe, pils, kino, vin, middag el.l, men det var ikke vanskelig for meg å si "Takk for invitasjonen, men dagene er fulle av andre ting jeg prioriterer akkurat nå". De fleste skjønner at det betyr "Takk men nei takk".

Nå som jeg har møtt en ny mann sier jeg selvfølgelig dét, og dette har spredd seg like fort som det at jeg var singel gjorde. 

Mitt råd er: Vær ærlig og tydelig, og ikke minst grensesettende. Jeg ville nok ikke latt være å svare på henvendelser, men ville vært tydelig i en siste melding om at det ikke var aktuelt å ha noe kontakt med andre nå. Sånn sett ville jeg svart han som lurte på om jeg var på jobb også, og ville skrevet noe sånt som "Ja akkurat nå er jeg på jobb, men dagene er også fulle av andre prioriteringer også utenom arbeidstid. Jeg håper du får det fint framover, og ønsker deg masse lykke til".  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke andre har opplevd å bli kontaktet av mange av det motsatte kjønn så har ihvertfall jeg vært og er plaget med det. 

Det er klart at andre har blitt kontaktet av mange av det motsatte kjønn generelt, det kan jo bli noen i løpet av livet hvis man er singel i lange perioder. 

Det er noe helt annet å bli kontaktet av mange av dem man datet litt for flere år siden, på en såpass påtrengende måte at det er vanskelig å få dem til å innse at det ikke blir noe mer. Hvis dette liksom er noe som skjer stadig, må jeg innrømme at jeg tenker at man enten tiltrekker seg en spesiell type menn eller sender ut tvetydige signaler (eventuelt litt av begge deler).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke andre har opplevd å bli kontaktet av mange av det motsatte kjønn så har ihvertfall jeg vært og er plaget med det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Da synes jeg du skal lese startinnlegget ditt på nytt... Den problemstillingen du skisserer, er nok ikke veldig vanlig. At det fins en og annen som maser og prøver seg ok! - men ti-ish? Og at du lager et problem ut av det? Høres veldig spesielt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke andre har opplevd å bli kontaktet av mange av det motsatte kjønn så har ihvertfall jeg vært og er plaget med det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Kan det ha med litt problemer med manglende gresesetting fra din side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke andre har opplevd å bli kontaktet av mange av det motsatte kjønn så har ihvertfall jeg vært og er plaget med det. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Om dette skjer med så mange må det være din komunikakasjon det er noe galt med; du er utydelig. Det er derfor du opplever dette og ikke andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 9.9.2018 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever støtt og stadig at enten tidligere dates / eller menn som jeg pratet med i fortiden tar kontakt, og forsøker seg på nytt. Dette er menn som jeg aldri har hatt sex med altså, eller hatt et forhold med. Kun menn som jeg gikk på noen dates med eller pratet med andre steder. 

Hva ville dere gjort om noen slike kontakt når du har havnet i et kjæresteforhold? Bør jeg være rederlig å svare og si at jeg er i forhold, eller bør jeg bare ignorere? 

Veldig vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, fordi jeg er redd for å si til noen av dem at jeg er i et kjæresteforhold , fordi jeg er redd de skal forsøke å ødelegge for meg... Har to av dem som forsøkte seg fortsatt som venn på facebook.. Jeg burde kanskje slette de, men de har vært treningkompiser i idrettsmiljø jeg vandret i. 

Noen som har opplevd det samme etter at dere ble sammen med en mann/ kvinne?

Anonymkode: 2b85c...e31

Mellom ekteskapet med x og min nåværende kjæreste datet jeg noen. Et par av dem datet jeg over et litt lenger tidsrom. Begge har tatt kontakt i ettertid. Den ene bare sånn på vennskapelig måte for å høre hvordan det går. Vi var ikke egentlig kjørester heller. Bare sexvenner. 

Den andre tok kontakt plutselig etter 1 år og han ville noe mer. Jeg sa selvfølgelig at det var for sent å komme på banen nå, da jeg var lykkelig opptatt og at det ikke var noe vits med ytterligere meldinger. 

I tillegg kommer det sånn type melding på facebook : Hei sexy, bla bla bla meldinger. 

Jeg forteller kjæresten alt jeg og så ler vi litt sammen av det. 

Alt blir trygt og ufarlig når man er åpen om det som skjer. Svaret er : Selvfølgelig bør du fortelle at du er opptatt . 

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, laban skrev:

Det er klart at andre har blitt kontaktet av mange av det motsatte kjønn generelt, det kan jo bli noen i løpet av livet hvis man er singel i lange perioder. 

Det er noe helt annet å bli kontaktet av mange av dem man datet litt for flere år siden, på en såpass påtrengende måte at det er vanskelig å få dem til å innse at det ikke blir noe mer. Hvis dette liksom er noe som skjer stadig, må jeg innrømme at jeg tenker at man enten tiltrekker seg en spesiell type menn eller sender ut tvetydige signaler (eventuelt litt av begge deler).  

Jeg har sagt klart ifra at jeg har kjæreste. Men allikevel fortsetter de å skrive. Kan du sette av litt tid til en chat med meg , vær så snill... Jeg sliter mye psykisk om dagen er et av svarene jeg får tilbake. Det er ikke alltid like lett hvordan man skal ta det. Men jeg ville ha trodd at folk normalt sett ville gitt seg å kontakte når de hører at man har kjæreste.  Det ville jeg ha gjort selv. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Xtra skrev:

Om dette skjer med så mange må det være din komunikakasjon det er noe galt med; du er utydelig. Det er derfor du opplever dette og ikke andre.

Jeg er tydelig nok. Jeg har sagt at jeg har kjæreste til de alle. Skulle tro det var nok å si. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillemus skrev:

Kan det ha med litt problemer med manglende gresesetting fra din side?

Nei jeg sier ifra om at jeg er opptatt i forhold. Normale mennesker ville gitt seg da. Men jeg vet at jeg rotet meg inn i kontakt tidligere med folk som er langt fra normal i adferd. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at kvaliteten og den mentale helsen til disse mange mennene dine tydeligvis har vært så som så. Jeg vet ikke hvorfor, men du har tydeligvis vært en magnet på gærninger. 

For øvrig kan jeg ikke fri meg fra å tenke at du kanskje er litt fornøyd med oppmerksomheten også, all den tid du har behov for å brette ut om problemene her inne. Skriver du kanskje for at du håper en spesiell person leser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Problemet er at kvaliteten og den mentale helsen til disse mange mennene dine tydeligvis har vært så som så. Jeg vet ikke hvorfor, men du har tydeligvis vært en magnet på gærninger. 

For øvrig kan jeg ikke fri meg fra å tenke at du kanskje er litt fornøyd med oppmerksomheten også, all den tid du har behov for å brette ut om problemene her inne. Skriver du kanskje for at du håper en spesiell person leser det?

Det stemmer at jeg har valgt feile menn å omgås med tidligere. 

Hvem skulle gidde å sitte å lese dette? Og hvem skulle jeg håpe på leser dette? 

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at jeg har valgt feile menn å omgås med tidligere. 

Hvem skulle gidde å sitte å lese dette?

Basert på antall svar, ganske mange.

Anonymkode: aafa4...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tydelig nok. Jeg har sagt at jeg har kjæreste til de alle. Skulle tro det var nok å si. 

Anonymkode: 2b85c...e31

Hvis det er så mange som tar kontakt med deg er det fordi du svarer dem. 

Beste måten å slippe dette på er å la være å svare. Da stopper det etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Hvis det er så mange som tar kontakt med deg er det fordi du svarer dem. 

Beste måten å slippe dette på er å la være å svare. Da stopper det etter hvert. 

Jeg har sagt tydelig ifra at jeg har kjæreste, men allikevel forstår de ikke at jeg ikke kan "bare" svare de på noen spørsmål, eller møtes for å prate ut litt. Jeg svarer dem ikke. Men det kommer støtt og stadig nye meldinger. Men jeg har ikke slettet alle på facebook. Har ikke slettet de som jeg drev å trente mye idrett sammen med. Men jeg bør nok slette de for det virker jo som om de ikke respekterer forholdet mitt, og slik skal det ikke være .

Anonymkode: 2b85c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...