Gå til innhold

Er det et minus at partneren din var den som ble dumpet i forrige forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke problemer med å avvise hvis jeg virkelig vil ut. Men jeg hadde problemer med at jeg burde satt grenser for mye annet utenom. Men det er lett å se i ettertid, men der var ikke lett å se da  jeg var midt oppi det. 

Jeg ser i etterkant at jeg forelsket meg mer i illusjonen og oppmerksomheten hans enn hva jeg gjorde i han. 

Anonymkode: f6c07...b50

Beklager at jeg gnager om dette med grensesetting, men jeg stusser også på  at folk spør hvorfor du og kjæresten ikke flytter sammen snart. I min verden er det helt uhørt å spørre om eller kommentere noe de absolutt ikke har noe med. En annen sak er at så vidt jeg husker ble dere sammen i mai, da er det altfor tidlig. Men uansett er dette en privatsak og ikke noe som bør være gjenstand for andres meningsytringer.

Og jeg selv er nok i andre enden av skalaen: Jeg var gift i 20 år, og vi fikk ikke barn sammen. ikke en eneste person i eller utenom familien har noen sinne spurte om årsaken eller hintet om at det var på tide å få barn.

Ikke en gang mor eller svigermor.

Nå kan det hende min egen familie gjettet seg til at det hadde med en alvorlig sykdomshistorie å gjøre, og slik var det.

Jeg er med andre ord ufrivillig barnløs, men dette har aldri vært noe tema, og folk må gjerne tro jeg har valgt bort å få barn.

Antakelig sender jeg ut signaler om at jeg er en veldig privat person som ikke ønsker å dele noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Kayia skrev:

Er det så vanlig å omtale det som «enighet» når årsaken er «utroskap» da? Sånn er det ikke i min krets iallfall, der snakker man om «enighet» når forholdet fra begges side er over, når man lever parallelle liv, lever uten sex etc. 

Jeg har til gode å høre en jevnaldrende si at han/hun ble «dumpa» eller selv «dumpet» når en av partene har tatt initiativ til å avslutte, mot den andres vilje. «Gjorde det slutt» er nok det mest fjortis-aktige førtiser rundt meg bruker. 

Ok. Det er altså selve ordet "dumpe" du reagerer på, og ikke meningsinnholdet. Mulig jeg misforsto deg litt. Det er nok vanligere å si at folk "går fra hverandre" eller at X gikk fra Y. 

Jeg har heller ikke hørt noen bruke det uttrykket annet enn på nettet, hvor det til gjengjeld blir brukt veldig ofte. Ikke minst av godt voksne folk.

Det å forlate partneren til fordel for en annen er ikke nødvendigvis utroskap. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 16.22, Gargamel skrev:

Ja, det var litt av et sjarmtroll.

Ja når man våkner opp så ser man lett at enkelte ikke er så sjarmerende som man innbilte seg i hodet sitt der og da ;) . Og da føler man at det er virkelig godt at det er over :D

Anonymkode: f6c07...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 16.22, Gargamel skrev:

Ja, det var litt av et sjarmtroll.

Faktisk talt var den fyren som jeg beskrev ikke et forhold, men kun en forbindelse der og da... Men jeg burde avvist han. Han bare satt å skrøt av seg selv hele tiden. Altså om alle damer han hadde avvist / dumpet. Det er ikke særlig sjarmerende. :) 

Anonymkode: f6c07...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk talt var den fyren som jeg beskrev ikke et forhold, men kun en forbindelse der og da... Men jeg burde avvist han. Han bare satt å skrøt av seg selv hele tiden. Altså om alle damer han hadde avvist / dumpet. Det er ikke særlig sjarmerende. :) 

Anonymkode: f6c07...b50

Vanskelig å forstå at man i det hele tatt fortsetter å prate med, eller enda mindre treffe, en som snakker slik. Hadde en ny bekjent snakket slik overfor meg, ville jeg tenkt at dette var noen jeg ikke ønsket å ha noe som helst med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2018 den 16.16, Xtra skrev:

Vanskelig å forstå at man i det hele tatt fortsetter å prate med, eller enda mindre treffe, en som snakker slik. Hadde en ny bekjent snakket slik overfor meg, ville jeg tenkt at dette var noen jeg ikke ønsket å ha noe som helst med å gjøre.

Jeg hadde mine problemer. Var for lite trygg på meg selv. Og lagde en illusjon av menn om hvordan jeg håpet de tenkte og var, uten at de var slik. Jeg gjorde mange feil med å innvolvere meg i den typen menn som jeg har gjort. Hadde jeg vært trygg på meg så hadde jeg aldri gjort det. 

Anonymkode: f6c07...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...