Gå til innhold

Er jeg en negativ person?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg synes og føler egentlig ikke at jeg er noen negativ person. Jeg er egentlig blid og positiv. Og det er også slik jeg fremstår i RL. Har fått høre flere ganger at folk aldri har sett meg sur og negativ. Men når det skjer ting rundt meg som gjør meg lei meg osv blir jeg negativ - inni meg, jeg skjuler det. 
Er jeg da en negativ person? 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen lærte barnet mitt den store forskjellen på å gjøre noe dumt og det å være dum, eller forskjellen på å gjøre noe slemt og det å være slem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Byer I barnehagen lærte barnet mitt den store forskjellen på å gjøre noe dumt og det å være dum, eller forskjellen på å gjøre noe slemt og det å være slem.

Unødvendig å være frekk. Jeg er ikke et barn, men det er vel ditt syn på meg.

Men takk for at du viste meg forskjellen. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MxxM skrev:
Men når det skjer ting rundt meg som gjør meg lei meg osv blir jeg negativ - inni meg, jeg skjuler det. 
Er jeg da en negativ person? 

Alle blir jo lei seg eller sure en gang iblant? Man er ikke noen negativ person for det. Jeg forbinder det uttrykket med folk som alltid / konstant har et negativt syn på omgivelsene og dermed skaper dårlig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MxxM skrev:

Unødvendig å være frekk. Jeg er ikke et barn, men det er vel ditt syn på meg.

Men takk for at du viste meg forskjellen. 

Det var ikke frekt. Jeg synes det var et godt svar på det du spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, laban skrev:

Alle blir jo lei seg eller sure en gang iblant? Man er ikke noen negativ person for det. Jeg forbinder det uttrykket med folk som alltid / konstant har et negativt syn på omgivelsene og dermed skaper dårlig stemning.

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MxxM skrev:
Jeg synes og føler egentlig ikke at jeg er noen negativ person. Jeg er egentlig blid og positiv. Og det er også slik jeg fremstår i RL. Har fått høre flere ganger at folk aldri har sett meg sur og negativ. Men når det skjer ting rundt meg som gjør meg lei meg osv blir jeg negativ - inni meg, jeg skjuler det. 
Er jeg da en negativ person? 

Jeg har det på samme måte som deg. Dersom det skjer noe negativt rundt meg så blir jeg påvirket av det, og blir negativ inni meg. Som oftest skjuler jeg det, Men iblant så klarer jeg ikke annet enn å si ifra til dem som lager den negative stemingen. 

Du er ingen negativ person dersom noen lager det surt rundt deg. Det er da naturlig å bli litt påvirket, men det er viktig å ikke la det sette seg i deg. Viktig å ikke omgås de som gjør en sur og lei. Men iblant får man ikke velge engang... Men vi må forsøke å skape vår egen lykke uansett om andre er sure. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har det på samme måte som deg. Dersom det skjer noe negativt rundt meg så blir jeg påvirket av det, og blir negativ inni meg. Som oftest skjuler jeg det, Men iblant så klarer jeg ikke annet enn å si ifra til dem som lager den negative stemingen. 

Du er ingen negativ person dersom noen lager det surt rundt deg. Det er da naturlig å bli litt påvirket, men det er viktig å ikke la det sette seg i deg. Viktig å ikke omgås de som gjør en sur og lei. Men iblant får man ikke velge engang... Men vi må forsøke å skape vår egen lykke uansett om andre er sure. 

 

Takk for at du forstår. Jeg har allerede mer eller mindre valgt bort store deler av familien min. Flyttet til en annen kant av landet.

Dessverre gjorde et annet svar meg her i tråden svært vondt. Det er vondt for meg å bli sett på som et barm fordi jeg sliter. 

Takk for at dere brukte tid på meg. Jeg tar med meg svarene videre, også det negative svaret. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, MxxM skrev:

Takk for at du forstår. Jeg har allerede mer eller mindre valgt bort store deler av familien min. Flyttet til en annen kant av landet.

Dessverre gjorde et annet svar meg her i tråden svært vondt. Det er vondt for meg å bli sett på som et barm fordi jeg sliter. 

Takk for at dere brukte tid på meg. Jeg tar med meg svarene videre, også det negative svaret. 

Jeg forstår deg. :). Du virker som et veldig godt og bra menneske. 

 Ikke bry deg om svar som trekker deg ned. Viktig. Alle sliter tiltider. Og man er ikke et barn selv om man sliter. Jeg har fått høre kommentarer som : "er du 14 år?" ... "Du tenker ikke som en voksen, reflektert, fornuftig person" ... "grow up" osv... Men jeg velger å ikke bry meg.

Det er ingen fasit på følelseslivet vårt. Vi kan alle føle oss såret og nedtrykkt. Det er ingen aldersgrense på det. Det er heller fint at vi går inn i oss selv iblant, slik som du gjorde i innlegget ditt. Du forsøkte å se deg selv. Og det gjør vi alle iblant. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg forstår deg. :). Du virker som et veldig godt og bra menneske. 

 Ikke bry deg om svar som trekker deg ned. Viktig. Alle sliter tiltider. Og man er ikke et barn selv om man sliter. Jeg har fått høre kommentarer som : "er du 14 år?" ... "Du tenker ikke som en voksen, reflektert, fornuftig person" ... "grow up" osv... Men jeg velger å ikke bry meg.

Det er ingen fasit på følelseslivet vårt. Vi kan alle føle oss såret og nedtrykkt. Det er ingen aldersgrense på det. Det er heller fint at vi går inn i oss selv iblant, slik som du gjorde i innlegget ditt. Du forsøkte å se deg selv. Og det gjør vi alle iblant. 

 

Godt å «snakke» med noen som forstår og som ikke dømmer en. 

Må prøve å sove. Skal opp om 4 timer og har en fysisk krevende jobb. Det blir en hard dag i tillegg til at jeg ikke fungerer optimalt fra før pga en skade. Det blir tøft. 

Kommer neppe til å klare å sove, til det er jeg for urolig og har vondt, men får hvile kroppen så godt jeg kan

Dine svar har vært til hjelp :) natta :) 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, MxxM skrev:

Godt å «snakke» med noen som forstår og som ikke dømmer en. 

Må prøve å sove. Skal opp om 4 timer og har en fysisk krevende jobb. Det blir en hard dag i tillegg til at jeg ikke fungerer optimalt fra før pga en skade. Det blir tøft. 

Kommer neppe til å klare å sove, til det er jeg for urolig og har vondt, men får hvile kroppen så godt jeg kan

Dine svar har vært til hjelp :) natta :) 

Godt å høre at mitt svar var til hjelp. En behøver positive innspill med forståelse pluss råd som er ment for å veilede i enkelte situasjoner. Jeg kjenner meg veldig igjen i din måte å tenke på i innlegget. Ta til deg de råd som du føler bidrar til å hjelpe deg. Råd som virker nedtrykkende bidrar svært sjelden til hjelp. Men jeg ser som sagt ingenting negativt i ditt innlegg eller tankemåte. 

Ønsker deg en god natt og sov godt. :) . Hvil ut og slapp av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Godt å høre at mitt svar var til hjelp. En behøver positive innspill med forståelse pluss råd som er ment for å veilede i enkelte situasjoner. Jeg kjenner meg veldig igjen i din måte å tenke på i innlegget. Ta til deg de råd som du føler bidrar til å hjelpe deg. Råd som virker nedtrykkende bidrar svært sjelden til hjelp. Men jeg ser som sagt ingenting negativt i ditt innlegg eller tankemåte. 

Ønsker deg en god natt og sov godt. :) . Hvil ut og slapp av. :)

Takk, Snille du ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MxxM skrev:
Jeg synes og føler egentlig ikke at jeg er noen negativ person. Jeg er egentlig blid og positiv. Og det er også slik jeg fremstår i RL. Har fått høre flere ganger at folk aldri har sett meg sur og negativ. Men når det skjer ting rundt meg som gjør meg lei meg osv blir jeg negativ - inni meg, jeg skjuler det. 
Er jeg da en negativ person? 

For å kunne putte noen i en bestemt kategori - for eksempel "negativ person" - så trenger man å være enige om hva det innebærer å være en "negativ person". Så svaret på spørsmålet ditt, avhenger av hvordan du velger å definere "negativ person". 

Anonymkode: 7e8d2...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å kunne putte noen i en bestemt kategori - for eksempel "negativ person" - så trenger man å være enige om hva det innebærer å være en "negativ person". Så svaret på spørsmålet ditt, avhenger av hvordan du velger å definere "negativ person". 

Anonymkode: 7e8d2...a8e

I mitt syn så er en generellt negativ person en som er sur og negativ hele tiden , og som gjør det uhyggelig for andre rundt seg. Men det er lett å bli upåvirket av sure mennesker rundt seg uten at man nødvendigvis er negativ. 

Men som sagt : folk definerer det på ulike måter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...